Hoi Allemaal, Helaas kreeg ik vandaag van de kaakchirurg te horen dat mijn 2 achterste kiezen in mijn rechterbovenkaak, ( niet mijn verstandskiezen, die zijn er al jaren uit ) niet meer te redden zijn en deze getrokken moeten worden. Ik baal ontzettend want het is niet duidelijk of er een implantaat voer in de plaats kan komen. Achterste kies sowieso niet, daar zit geen kaakbot. Die ervoor misschien, ligt eraan hoe het geneest. Je ziet deze twee kiezen niet als ik lach. Iemand ervaring hiermee? Is het gat groot aangezien het twee kiezen achter elkaar zijn? Kun je nog wel fatsoenlijk eten? Ik ben ook bang dat andere kiezen misschien gaan schuiven of dat je gezicht misschien een beetje invalt? Of overdrijf ik nu en zie ik te veel beren op de weg? alvast bedankt! Liefs.
Vervelend zeg! Ik heb aan de onderkant aan het begin 2 kiezen minder (hier zaten geen nieuwe kiezen onder toen ik ging wisselen) Ik heb er absoluut geen last van en mensen zien het ook niet terwijl het aan de voorkant zit. Met eten ook geen last.
Ben ook 2 kiezen kwijt rechtsonder en rechtsboven. Merk er helemaal niets van. Boven is de achterste en beneden zit er nog 1 kies achter het gat, soms met kauwen merk ik het maar dat is te verwaarlozen. Denk dat ik zelfs als die eruit zal moeten ik het nog niet zal merken na verloop van tijd. Want je moet er wel aan wennen even hoor. En nog belangrijker je ziet er niets van.
Ik heb ook een kies die er ooit uit zal moeten. Tandarts wil hem er zolang mogelijk in laten zitten, want anders zul je het ook merken aan de tegenoverliggende kies die ineens druk kwijt is.
Hier ook meerdere kiezen laten trekken door kaakchirurg, geen last , kan redelijk normaal eten en het is ook niet te zien. Alleen hard eten zoals appels, pinda's en harde broodjes moet ik er rekening mee houden.
Ik mis 1 kies. Geen last van, behalve dat 1 tand naast het gaat door het blote stuk wel wat gevoeliger geworden is. Tandarts legt er soms een laagje op maar het komt al snel terug.
Ik heb hetzelfde. Bij mij is de een na achterste vervangen voor een implantaat. Achterste gaat niet. Anders had ik die ook gedaan. Ze hebben bij mij de achterste (was uiteindelijk niets meer dan een stompje) lang mogelijk laten zitten totdat de schroef geplaatst was om mijn kaakbot anders zou krimpen. Ik zou hier opnieuw zo weer voor kiezen.
In mn onderkaak mis ik de tweede voor verstandskies (die is allang weg). Dus ehm niet verstandkies, niet die daarvoor (die heb ik wel), maar die daarvoor. Dus een gat en dan weer een kies. Dat zie je ook niet en ik heb er geen last van. Ja het is wel even wennen. Na 3 jaar nog geen enkele verschuiving gehad ook terwijl ze wel aangaven dat dat kon gebeuren. Ik ga er ook geen implantaat of brug voor zetten, het zit me prima.
Ik mis 2 kiezen net voor de laatste kies en mis er niks aan, er is zelfs door tandarts niet gesproken over implantaten