Waar bewaar jij jouw menstruatiespullen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Spoetnik, 1 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Vroeger stond er een rieten mandje met maandverband. De prullenbak was de kliko buiten helemaal achter in de tuin.

In ons huis staat alleen boven een prullenbak. Ik ging altijd naar boven.

Inmiddels als jaren aan de pil dus niks meer nodig.

2. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.049
    1.712
    113
    Vrouw
    Ik gebruik zelf een menstruatie cup. Deze ligt in mijn badkamer in een la in een doosje.
    Onze dochter gebruikt menstruatieondergoed. Dit ligt in haar badkamer in een apart mandje.

We hebben zelf dus geen afval van menstruatie materiaal. In ons huis hebben we 4 toiletten, in alke 4 een prullenbakje en een mandje wegwerp maandverband en tampons. De vriendinnen van onze dochter zijn daar altijd er dankbaar om. Ik moet de mandjes ook zeker regelmatig bijvullen.
    Dus voor de visite hebben we het staan.

WinBel, mamameer, Knuffelmonster en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Nu dochter ouder wordt komt er weer een klein ladenkastje te staan met tampons, inlegkruisjes en maandverband, maar ook condooms.
    Ik gebruik wasbaar maandverband. Dochter wil menstruatieondergoed. Maar wegwerp wil ik voor iedereen die onverwacht wat nodig heeft.

mamameer vindt dit leuk.
  4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Klopt.

5. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.884
    5.830
    113
    Vrouw
    Dochter en ik gebruiken wasbaar menstruatieondergoed. Dat ligt in een bakje in onze kledingkasten.
    We hebben alleen een toilet beneden, maar die is heel klein, er zit zelfs geen wasbakje. Dus bezoek loopt altijd terug naar de keuken om de handen te wassen en dan staat er achter je een vuilnisbak. Heb er dus ook nooit aan gedacht een vuilnisbakje neer te zetten op de wc

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    In een mandje beneden in de wc en boven ook. Beide een prullenbak staan.
    Ik weet nog wel toen ik nog niet zo lang samen was bij mijn man thuis ze geen prullenbak meer hadden in de wc want schoonmoeder was het niet meer. Dat vond ik wel gênant toen, naar de container lopen dan.

Cornflake vindt dit leuk.
  7. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.383
    1.324
    113
    Vrouw
    Ik heb een bakje in de kast staan van de badkamer waar maandverband in zit. In mijn kledingkast heb ik een grotere voorraad.

Vuilnisbakje staat op de badkamer en een vuilnisbakje op het gastentoilet beneden.

8. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik gebruik menstruatie ondergoed, maar bedenk me wel nu dat ik wellicht wat dingetjes in het kastje op het toilet kan leggen nu Y groter wordt en wellicht haar vriendinnen een keer iets nodig hebben..

Villa Kakelbont, toch3 en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    #49 Oilell, 1 sep 2024
    Laatst bewerkt: 1 sep 2024
    Wij hebben een mandje in het toilet (boven en beneden) met tampons, inlegkruisjes, maandverband enz. Ook op elk toilet een prullenbakje. Verder zit er altijd wel iets in elke tas, zodat in geval van nood ik iets bij me heb.

Mijn man had als vrijgezel altijd een doosje tampons/maandverband en een prullenbakje staan. Gewoon omdat hij dat gastvrij vond. Snap het niet dat iemand geen prullenbakje heeft staan. Ook een lege toiletrol ofzo, is toch fijn als je die weg kan gooien. En ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat er nooit een vrouw tussen de 10 en de 60 in je huis komt.

10. San1320

San1320 Lid

27 nov 2021
    64
    33
    18
    Vrouw
    Ik gebruik zelf een menstruatie cup, dus geen afval. Maar voor gasten heb ik altijd een mandje met maandverband/tampons/inlegkruisjes op het toilet beneden staan. Zowel boven op de badkamer als het toilet beneden staat een klein prullenbakje. Beneden staat deze er puur voor gasten. Ook al zou ik wel maandverband o.i.d. gebruiken, zou ik het meteen in de afvalbak in de keuken of container buiten gooien. Heb een hekel aan maandverband en dergelijke in het prullenbakje op de wc. Dat gaat zo snel stinken vind ik. En een lege wc rol gaat meteen bij het oud papier. Wij gebruiken de prullenbak op het toilet beneden dus niet, die staat er puur voor de gasten.

11. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Nou… inderdaad.

hier met tampon en maandverband elk half uur doorlekken. Ik kon op die dagen zelfs niet van huis, 1 a 2 dagen per maand.

uiteraard is dat een extreme situatie die niet veel vrouwen treft, maar toch.

inmiddels is alles er al jaren uitgehaald want was uiteraard niet te doen.

voor dochter heb ik het in de kelderkast liggen, tijdens haar menstruatie ligt het gewoon op het toilet. En hier op de toiletten ook een prullenbak.

Knuffelmonster vindt dit leuk.
  12. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Zoals gezegd wordt ik al jaren niet meer ongesteld ( wat een zegen!!!) maar een jaar of 3 geleden zei mijn man dus: zou je niet eens wat maandverband op het toilet zetten? Onze dochter was toen 11 . Ik had er zelf niet zo bij stilgestaan, vond het ook echt slim bedacht van mijn man.
    Was dus erg fijn dat toen ze voor het eerst ongesteld werd, we dat dus al in huis hadden

Zxcvb en toch3 vinden dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Ja hier was bijvoorbeeld boodschappen doen thuis nadenken "wat moet ik voor komende 2 dagen écht hebben" en dan zo snel mogelijk door de winkel en naar huis. En dan heb ik al dubbele bescherming gepakt.
    Uiteindelijk resulteerde het ook in fikse bloedarmoede. En toen kwam ik er, mede door hier op zp te vragen, achter dat mijne niet normaal was maar extreem. De 1e ronde met cyklokapron tegen het bloeden snapte ik ineens waarom zoveel vrouwen wél gewoon zoveel kunnen die dag(en).

Hoop echt dat mijn dochters niet mijn menstruaties krijgen. Dat ze amper naar school kunnen fietsen zonder lekkage, nachtenlang slecht slapen door (meerdere malen) moeten verschonen... Oudste dochter heeft nu 1 menstruatie gehad en dat viel echt heel erg mee. Ik zou het bestempelen als weinig maar ik denk dat het onder normaal valt. Alleen heb ik daar dus niet echt beeld bij wat normaal is:oops: Weet wel dat als ze het heftig krijgen we naar de huisarts gaan zodat het hun minder beperkt dan dat het mij heeft gedaan. Achteraf neem ik het mijn moeder ook wel kwalijk dat ze blijkbaar wist dat het (te) heftig was vanaf het begin maar niets heeft gezegt waardoor ik zo lang dacht dat het normaal was

mamabri vindt dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Lijkt me voor de vriendinnen erg fijn dat ze dan gewoon kunnen pakken ipv moeten vragen of gaan tobben met toiletpapier.
    En voor Y fijn als er wat in huis is als zij zover is

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Als tiener en voor mijn zwangerschappen had ik het ook zo heftig. Vond het vooral vreselijk op school, ik was echt blij als ik met zo'n enorm maandverband 2 lesuren haalde en 's nachts lekte ik door tampon en nachtmaandverband heen. Na mijn zwangerschappen werd het vreemd genoeg steeds minder (kan ook door mijn sk komen). Nu had mijn dochter het de 1e keer heel licht, maar de afgelopen 2 keer zat er maar 3 week tussen en meerdere keren doorgelekt. Hoop zo dat het niet zo erg wordt.

16. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.239
    4.194
    113
    Vrouw
    Ik was ook altijd doodziek de eerste dag. Zo veel buikpijn, dat ik van de pijn stond over te geven.

pas na de bevalling van de eerste snapte ik waarom. Mijn buikpijn deed echt niet onder voor weeen, dus elke maand voelde mijn menstruatie als een bevalling.

nogal heftig dus als je kind bent.

mijn extreme bloedingen kwamen pas na mijn 35 e, dus toen in eerste instantie medicijnen gekregen vanwege nog een kinderwens. En op mijn 40 e is alles verwijderd

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Buikpijn viel dan meestal gelukkig wel mee. Wel spierpijn in elke spier van navel t/m knieën, vooral bovenbenen en down under.

Die bloedingen na bevallingen vond ik ook altijd reuze meevallen, menstruatie was veel meer. Dus dat schrikbeeld wat ik had gehoord, dat het na een bevalling meer was dan bij menstruatie, klopte (gelukkig!) niet bij mij.

Ben blij dat ik nu 9 maanden vrij af heb. En hopelijk daarna ook nog lang maar gezien vorige keren verwacht ik dat niet helaas.

mamabri vindt dit leuk.
  18. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.283
    1.305
    113
    Vrouw
    Echt? Je kan er toch een papiertje om wikkelen, in je hand nemen. Weggooien in een prullenbak. En dan je handen wassen. Kan heel snel en discreet hoor.

Snoepjes en suus1983 vinden dit leuk.
  19. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.283
    1.305
    113
    Vrouw
    Ik heb het nu dus echt heel heftig sinds ik de derde heb gehad. Ik ga de eerste dag ook liever niet meer naar kantoor zelfs omdat ik blijf verschonen. Maar ja, ontkom ik verder niet aan.

wel viel het me toevallig deze week (ik ben ongesteld) op hoe open vrouwen zijn geworden? Was me nooit eerder zo opgevallen (ja mijn vriendinnen wel natuurlijk maar ook juist die wat verder van mij afstaan)

maandag:
    Manager: oh pfff ik ben ongesteld geworden gisteren ik eet zo slecht. Ik moet echt even een soepje of salade nemen.

donderdag:
    Vriendin: ik ga! Ik ben ongesteld en dan voel ik me echt brak deze dagen. Ik ga snel slapen.

zaterdag:
    Random buurvrouw op het voetbalveld (ze ging al steeds op haar hurken zitten) Nou, zijn ze klaar? Pff het is mijn eerste dag van ongesteldheid en dan hier zo staan is echt vervelend.

En ik liep zelf op kantoor naar het toilet mijn tasje met producten zo onhandig achter mijn rug te houden. En ineens dacht ik, slaat ook nergens op. Dus gewoon normaal met dat tasje naar het toilet heen en weer gelopen :roflmao:
    (Er staan wel tampons op onze toiletten maar dat is bij mij niet genoeg de eerste 2 dagen)

taliaa vindt dit leuk.
  20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Bloed drukt toch gewoon door toiletpapiertje heen?

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina