Iemand bekend met het beukers fundament? Van lot Beukers. Wat is je ervaring? Is het geld het waard? Helpt het? Ik ben heel benieuwd.
Helpt het? Jazeker want Lot leert je gewoon hoe je een gezonde mindset en levensstijl krijgt. Het is geen dieet maar een manier van leven. Het gaat gewoon om calorietekort (en dus minder eten, anders eten, calorieën tracken) De manier waarop ik ooit 15 jaar geleden ben afgevallen en waardoor ik tot op de dag van vandaag mijn keuzes maak. Ik volg Lot al wat jaren en ik heb lekkere recepten van haar opgepikt, goede tips en adviezen. Ik vind haar lekker eerlijk en ik geloof hier helemaal in. Zelf niet de coaching/traject gedaan maar een collega van mij wel en die was er enthousiast over.
Het werkt als je zelf gemotiveerd bent en echt bereid bent je eetstijl te veranderen. voor mijzelf zie ik geen toegevoegde waarde omdat ik prima weet waarom ik te zwaar ben en ook hoe je af moet vallen (calorietekort, voldoende eiwitten en zorgen dat je genoeg volume eet). de knop moet dan gewoon om. Voor de een zijn dure pillen een stok achter de deur, voor de ander een coachingstraject. Ik volg zelf een aantal van dit soort vrouwen op social media en dit geeft voldoende tips en motivatie voor mij, inmiddels 8kg kwijt.
Ja zeker werkt dat. Ik ben 179cm en woog 73 kg ongeveer. Niet te zwaar ik mag dat wegen voor mijn lengte. Ik loop hard regelmatig of wandel 3 x 15 km per week op hoog tempo. Ik eet gezond, dacht ik. Maar viel geen grammetje af.. Via lot haar tips en site ben ik eerst gaan invullen via de calculator wat ik moet binnen krijgen in verhouding van eiwitten vet calorieën en koolhydraten. Ik at dan wel gezond maar mijn verhoudingen klopte dus voor geen meter. Afgelopen januari begonnen. Met porties afwegen. Ik heb alles handmatig uitgeschreven in een schrift wat het weegt en wat de calorieën eiwitten ed zijn. Zodat ik goed kon zien wat ik dagelijk nodig had om een calorieën tekort te creëren. Eind maart woog ik 61.5 kg. Het ging razend snel bij mij, en ik voel me nu echt weer lekker in m'n vel ondanks dat ik al niet dik was ofzo. Dit gewicht voel ik me beter bij. Als je zo bewust met je voeding bezig bent dan zie je pas wat waar inzit en dat je dus, ondanks dat je denkt dat je goed en gezond eet, je porties misschien te groot zijn of je vetgehalte te hoog. Geen dieet, ik eet alles, zelfs friet enzo. Je gaat gewoon begrijpen welke voedingstoffen waar inzitten en dat geeft inzicht Ik weeg m'n eten niet meer af nu omdat ik weet wat nu voor mij m'n porties zijn. Je kan het ook in een app zetten. Maar handmatig vind ik veel fijner al kost het tijd. Echt dikke aanrader, en nogmaals je mag alles eten hoeft niets te laten ofzo. Je gaat voeden ipv vullen. Ik heb er overigens geen geld voor betaald ben gewoon online al haar info gaan lezen en filmpjes kijken. Ik heb ook een boek van haar waar dat wel bijzit, gratis maar nog nooit gebruikt omdat ik mijn doel al zo snel had behaald en het mij duidelijk is.
Dit is ook mijn ervaring. Ik hoef nu ook niet meer porties af te wegen: ik weet het nu gewoon. En op vakantie maak ik ook bewuste keuzes en houd ik als vanzelf nu balans (op vakantie ga ik bijv geen calorieën tracken maar zo koos ik maar 2x voor ontbijt met een croissantje en de overige keren gewoon fruit noten en yoghurt of kwark. Zelfde met lunch en avondeten etc etc) het wordt gewoon een “way of life”
Hier precies zo idd. Wij zijn 3,5 week op vakantie geweest en ik ben helemaal niets aangekomen. Terwijl ik echt heb genoten van lekker eten etc. Je keuze wordt gewoon anders, en ik merk dat ik me ook stukken beter voel na een heerlijke kom kwark met vers fruit noten etc. Dan na 2 croissants, want eigenlijk lust ik er dan nog wel 1 omdat ik geen gevuld gevoel heb of een uur later al weer trek. Nu totaal niet.