even een vraagje, bij mijn dochter zei de kraamverzorgster (2jaar geleden) dat we de flesjes in de koelkast moesten bewaren. dit doen we braaf (ze krijgt savonds nog een fles en die staat ook altijd in de koelkast) nu krijgt mijn zoon ook flesvoeding (een week) en ik hoorde al een paar keer dat de flessen niet per se in de koelkast moeten? ik kook ze dagelijks (of om de dag, ik heb meerdere flessen en gebruik ze niet allemaal op 1dag) uit. (sterriliseren in de magnetron) waar bewaren jullie de flessen? ik zou het wel handiger vinden als ze niet per se in de koelkast moeten.
ik heb op het aanrecht een flessenrekje staan daar bewaar ik ze, maak ze na gebruik schoon en s'avonds gaan ze in de vaatwasser.
ik heb her 2, 1 op het kdv en 1 thuis en die spoel ik heet af na elke voeding en leg hem ook uit elkaar in een doek in een koelkast. Is een beetje een gewoonte geworden.
nooit van gehoord, hier spoelen en wassen in vaatwasser en vervolgens gewoon op de plank in de keuken..
Als ik een flesje heb gebruikt, spoel ik hem met heet water af en gaat hij in de sterilisator. Als die vol is gaat hij de magnetron in. Daarna zet ik alle flesjes gewoon in de kast. Hier hebben we ze in het begin ook in de koelkast bewaard maar eigenlijk al heel snel niet meer gedaan.
Overdag bewaar ik de fles in de koelkast, maar 's nachts neem ik alles mee naar boven. Dan staat de fles in de douche, de koelste plek boven. Anders moeten we eerst naar beneden om een flesje klaar te maken, allemaal kostbare tijd
Wij gebruiken 3 flessen. Een gebruikte fles wordt goed omgespoeld / afgewassen met heet water en daarna in de sterilisator. Wanneer alle drie de flessen erin zitten gaat ie in de magnetron. Uit de magnetron staan de hals naar beneden op een schone doek op het aanrecht. Flessen die we niet gebruiken staan op de plan met de dop erop.
Na gebruik gaat de fles in de sterilisator en als die vol is in de magnetron. De flesje bewaar ik daar in of gewoon op de keuken, soms zet ik ze in de koelkast als er plaats voor is.
Na gebruik heet omspoelen en in de koelkast. Ook een gewoonte geworden. Zo eens in de week kook ik ze uit en als ik een heet programma draai gaat ie mee in de vaatwasser.
Mijn mannen hebben 2 weken in het zh gelegen. Daar werden de flesjes ook in de koelkast gezet. Toen ze mee naar huis mochten heb ik gevraagd of ik dit thuis ook moest doen maar dat was niet nodig zeiden ze!
na de voeding spoel ik de fles (en speen) af met heet water en zet ik de fles op het aanrecht en de speen (met dop erop) gaat in een bakje in de koelkast. na de eerste fles gaat alles in de sterilisator in de magnetron. liefs doris
Hier hebben we 6 flesjes, we maken steeds een voorraad klaar nl, is wel zo makkelijk. Na gebruik even afspoelen met koudwater, en 1x per dag gaan er gemiddeld 4 in de sterilisator (dan staan er nog 2 volle in de koelkast. En als ik dan weer 4 flesjes leeg heb maak ik gelijk weer 4 flesjes klaar. Dus volle in de koelkast, lege op het aanrecht tot ik er 4 heb voor de sterilisator...