product van het jaar(dus niet)

Discussion in 'De lounge' started by Supernurse, Feb 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    Ik loop al weken tegen mijn man te zeggen dat ik 's nachts geluiden op zolder hoor en dat ik vermoed dat er een muis zit. Hij verklaarde mij voor gek, er valt immers niets te halen.
    Nu was ik vorige week bij de action en zag ik 2 muizenvallen liggen, een nieuw soort van plastic/ kunststof.

Mijn vriend overtuigd dat hij deze moest installeren. Hij vond de muizenvallen maar raar, nooit sterk genoeg volgens hem. Moet eerlijk zeggen dat het er ook niet echt sterk uit zag.

Maar goed gisteren de muizenvallen geïnstalleerd.

Vannacht lagen we te slapen en ik wordt ineens wakker van geluiden op zolder, harde geluiden alsof er echt iemand loopt. Na er even naar geluisterd te hebben maak k manlief toch maar wakker. Hij kan het geluid gelijk thuisbrengen, er zit een muis in de val, deze zit vast maar leeft gewoon. De klap van de muizenval is zo zacht dat de val alleen sluit maar verder niets doet. De muis is vervolgens de hele nacht bezig geweest om uit de val te komen. Liep heen en weer met val.

hahah wat een miskoop, een muizenval de niet werkt. Maar goed heb toch mijn gelijk gekregen, er zat een muis....

2. silvermist

silvermist Niet meer actief

ach gos wat zal het beestje een pijn gehad hebben :(

volgende keer toch maar gelijk een goede kopen waardoor die in 1 klap uit zijn lijden verlost is ;):)

3. Maia

Maia Niet meer actief

ahhh dat vind ik wel een beetje sneu voor die muis. Maar wel fijn dat hij gevangen is maar toch, agossie.

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ach arm beestje!.

kon je man de muis niet meteen uit zijn lijden verlossen.
    vind het toch wel erg hoor dat hij zo de hele nacht heeft moeten lijden!!..

fijn dat je gelijk had,maar misschien voortaan idd ''goede spullen'' kopen.

5. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

jongens komop....het is een muis, ongedierte, ziekteverspreider, vermenigvuldigen zich net zo snel als insecten. Kan er werkelijk niet mee zitten, als de natuur het beest aanpakt is zijn leed velen malen groter, onze kat vreet ze half leven aan. Als je dan iets zielig vind, vind het dan van de natuur en besef 'het is natuur'.:D

6. Maia

Maia Niet meer actief

ik denk ook niet dat het probleem (bij mij in elk geval) is dat de muis in de muizenval gevangen zit, want dat ben ik met je eens, het zijn vieze beesten. Maar het feit dat hij dus wel gevangen is maar niet door die klap is gedood wat wel meestal het geval moet zijn, dat is zielig. Dat vind ik voor elk beest zielig, vieze muis of niet :)

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    het is maar wat je der van maakt natuurlijk!

oke het is de natuur!
    maar het is zeker niet de natuur om zo'n beestje te vangen in een val en dan de hele nacht te laten lijden ( en er zelfs naar ligt te luisteren)
    is het dan niet veel beter om dat beestje even uit zijn lijden te verlossen!

8. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    sorry ik krijg dan gelijk soort cartoonbeelden in mijn hoofd a la Tom en Jerry...:)
    Hoe is het afgelopen met de muis? was hij gewond of kon je hem buiten uitzetten?
    hoe reageerde je man? hm. je had toch gelijk?

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,016
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ja, plastic muizenvallen komen recht uit de natuur. ;)

Zou manlief toch een schop onder zijn kont hebben gegeven om het beest uit zijn lijden te verlossen of buiten te bevrijden. Maar waarschijnlijk had manlief teruggeschopt. :D

Wij hebben een tijdje een part-time muis gehad. Nickname Houdini, want man riep al dagen dat we een muis hadden en ik geloofde hem niet want ik za hem nooit. Na een paar dagen hadden we door hoe hij binnen kwam (Hij kwam alleen 's avonds) dus hebben we de toegang geblokkeerd met een plank. We hebben hem nog een paar avonden aan die plank horen krabbelen en toen gaf ie het op. Overigens heeft die plank er nog weken gestaan voordat wij het aandurfden om hem weer weg te halen, haha.

10. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

muis of niet, het is en blijft sneu.

Was toch direct gaan kijken........

11. silvermist

silvermist Niet meer actief

dat dus ;) (was vanmorgen nog niet helemaal wakker)

12. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Een kat die een muis half aanvreet is ook nauwelijks nog "natuur" te noemen. Wat het wel de natuur dan had de muis gedood en helemaal opgegeten geworden namelijk.
    Een muis vangen en buiten zetten is water naar de zee dragen.
    En muizen die op zolder zitten vinden daar genoeg te vreten (ze eten nml alles zoals bvb insecten en als die er niet zijn dan vreten ze gewoon je huis aan) EN warmte en dat is waar ze voor naar binnen komen.
    Ben maar blij dat hij op zolder zat. Hier zitten ze tussen de vloeren en dat is weer een heel ander verhaal. Daar kunnen wij namelijk niet bij komen. Maar we hebben wel af en toe spelende muizen boven ons hoofd als we willen slapen (en ik weet dat ze aan het spelen zijn omdat ik ratjes gehad heb. Hoor ze achter elkaar aan stuiteren en dan op elkaar springen en weer weg stuiteren :p)

13. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

Apr 11, 2011
    3,367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Aah, wat zielig voor die muis :(. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om zo'n klein beestje op deze manier te doden. Wij hadden laatst een ienieminie muisje in de woonkamer. Ik heb hem met wat pindakaas kunnen lokken in een doosje, en heb hem vervolgens uitgezet in het park bij ons om de hoek.

14. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

een paar weken geleden heeft mijn man bij ons ook een muis ontdekt. heb muizen vallen gekocht bij de dieren winkel en ik had twee valletjes gezet. zat er de volgende ochtend in allebei een muis:$:$ gatver!!!! en ik mocht het lekker oprapen:x ik vind muizen echt vreselijk!

15. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Hier ook wat muizen op zolder,precies boven onze slaapkamer,en ik kan je zeggen dat het vrij irritant is hoor!
    Herken wel het verhaal van Wilma,damn wat kunnen die kleine beestjes herrie maken dacht ik al,maar ze zijn gewoon aan het spelen.
    Pinterman zet vanavond ook even de val,en dan zijn ze zo weg(een uhm,dodelijke val,1 klap en hij is weg)....Als we er niks aan doen zitten ze zo in de sponning van het huis(we hebben een oud huis)...dit was jaren geleden het geval en toen bleek dat er een kleine nestje onder de vensterbank te zitten.

16. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Tja ik ben een echte softie hierin.
    Zou denk ik persoonlijk een diervriendelijke val gekocht hebben.
    Om het muisje daarna buiten vrij te laten.
    En wel even zoeken na de plek hoe hij binnen is gekomen.
    Maar dit vindt ik al helemaal zielig.
    De hele nacht z'n beestje horen proberen vrij te komen en pijn lijden.
    Nee dat is al helemaal niks voor mij.
    Dan zou ik hem nog eerder uit zijn lijden verlossen.
    Maar ja dat ben ik he ;)

17. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    2,253
    26
    48
    Female
    Wij laten de gemeente gratis komen en die spuiten en strooien gif...wij wonen in een hoekhuis en daarvan is bekend dat er sneller muizen zitten. Er kan brand onstaan door het knagen wat ze doen.
    Ik heb liever dat mijn gezin veilig is dan dat ik muizen ga sparen met muisvriendelijke vallen...ook zitten ze bij ons tussen het plafond en vloeren en daar kun je geen vallen neerzetten dus zijn we wel verplicht om gif te gebruiken.
    Met het gif leven ze nog 3 dagen en slapen rustig in...ook hun jongen krijgen het binnen via de moedermelk....en slapen ook rustig in...daarna verteren ze zo erg dat er alleen maar stof/ poeder overblijft.
    Wij doen dit 2x in de winter met de gehele straat en ik moet zeggen wij hebben veel beestjes en ben er ook stapeldol op maar beesten die brand etc kunnen veroorzaken wil ik niet in huis:)

18. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Die muizevallen hebben wij ook gehad, klere dingen zijn het.
    Wij werden ook wakker van het lawaai en daar liep het beestje met die val op de kop steeds tegen dingen aan.
    Zet trouwens ook geen zoden aan de dijk, heb je de muis gevangen en dan moet je ze alsnog zelf de nek om draaien.
    Dus nu hier de oudewetse muizevallen die goed hard dichtslaan.

19. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

Apr 17, 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    ik vind er niks zieligs aan hoor, het is maar een muis!
    echt niet dat ik midden in de nacht naar boven was gegaan om even te kijken of de muis geen pijn had!
    het is de bedoeling dat ie dood gaat, maakt mij echt niet uit hoelang dat dan duurt, zolang hij maar niet aan mn spullen kan zitten!

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

+1

Maar vind het ook zielig. Dan maar gelijk uit zijn leiden verlossen en niet als een dolle te keer laten gaan. Dat vind ik persoonlijk ook dierenmishandeling ook al zijn het vervelende beesten die je liever niet in huis hebt.

:)

Share This Page