Waar bewaren jullie fruit?

Discussie in 'De lounge' gestart door bloem82, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Op mijn inductiekookplaat ligt een kleedje, en daarop staat mijn fruitschaal.

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ligt eigenlijk alles op de fruitschaal op de eettafel

Behalve als we aardbeien hebben of frambozen oid, die liggen wel in de koelkast

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Fruitschaal, in de keuken want mijn zoontje roofde hem leeg toen hij op tafel stond (overal hapjes uit).
    In de zomer alles in de koelkast (behalve bananen) ivm fruitvliegjes. En dan eruit halen per stuk om buiten de koelkast te rijpen.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Appels, druiven en aardbeien bewaar ik in de koelkast. Appels blijven zo echt wekenlang goed. Druiven heb ik zo ook minstens 3 weken goed kunnen houden. De rest zoals Citrusvruchten en bananen blijven in de fruitschaal OP de koelkast. Op de tafel jat mn dochter het en in de keuke jat de hond het;)

5. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    #25 Zomerbries, 9 jan 2013
    Laatst bewerkt: 9 jan 2013
    dubbel geplaatst sorry

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zo!
    Fruit dat snel rijpt leg ik eerst in de koelkast ( peren, pruimen etc. ) en haal ik er stuk voor stuk uit om te rijpen.
    Het ligt er nu armoedig bij. Morgen komt de bioboer hier weer. Was helaas ook met vakantie.

7. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    heel herkenbaar, hier ook van die kleine boefjes die hun tanden in het fruit zetten. hier op het aanrecht.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier appels, aardbeien, pers sinaasappel en druiven in koeling. Banaan, peer, mandarijn, mango op de fruitschaal. Peer ook omdat ik die er maar 2 koop per keer en ze zo sneller rijpen ivm fruit voor mijn zoontje. Kiwi etc nu ook buiten koeling, in de zomer weer wel in de koeling. Ligt ook wel beetje aan wanneer ik het fruit ga/wil eten waar ik bewaar.

O en ik heb een glazen schaal met daarop een windlicht achtig iets en daarom heen ligt het fruit.. Staat op mijn eetkamer tafel.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik heb trouwens een lade onderin de koelkast waar je fruit in kan doen. Deze is zo ingesteld dat je fruit optimaal behouden kan worden....kan m ook op vlees stand zetten en dan wordt ie kouder.....

Misschien toen maar meer in de koelkast leggen....ik dacht altijd dat dit niet goed was.

10. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Iemand zei dat het fruit in de supermarkt niet gekoeld wordt, maar de supermarkt waar ik heb gewerkt deed en doet dit wel. s Avonds worden alle kisten op containers geladen en zo de koeling ingereden.

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    De appels, peren en druiven in de koelkast. Bananen, sinaasappels, kiwi's en overige fruit ( met uitzondering van bessen en aardbeien ) op een fruitschaal, soms bij elkaar op een houten plank op het aanrecht. Daar heeft het de meeste kans gegeten te worden :D.

12. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    in een grote fruitschaal op de eettafel.
    Haal hier altijd fruit van de markt,
    6 peren
    5 appels
    5 kiwi's
    15 mandarijntjes
    tros bananen

En dit blijft toch echt de hele week goed, altijd..

13. Verox

Verox Niet meer actief

Ook hier word het meeste fruit in de koelkast bewaard.
    Fruit in de supermarkt gaat ook iedere avond de koeling in.
    Ik vind fruit gekoeld trouwens wel lekker.

Af en toe probeer ik een fruitschaal, als ik de koelkast te vol heb, en ik vind een fruitschaal wel mooi in huis, maar vind het zonde als het fruit dan zo snel over-rijp word.

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Een deel in de koelkast en een deel op de fruitschaal. Zomers doe ik vaak wel alles in de koelkast.

15. tuc

tuc Niet meer actief

in de fruitschaal op tafel, alleen meloen, aardbeien en druiven in de koelkast.

16. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    In een fruitschaal op het aanrecht.

17. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Kiwi is zeer gevoelig voor uitdroging. Bewaar kiwi's niet direct samen met groente of ander fruit. Dit versnelt het rijpingsproces.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Alles behalve de bananen ligt in de koelkast.

19. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb de fruitschaal ook OP de koelkast, als ik het laag zet eet mijn zoontje ook overal hapjes uit. dus dat was niet zo handig.

druiven en aardbeien wel in de koelkast.

20. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Wij hebben zo goed als standaard appels, kiwi, peren, mandarijnen en bananen op een fruitschaal op een dressoirkast liggen. Alles wat er niet inpast ligt in de koelkast. Sinaasappels liggen altijd in de koelkast.
    In de zomer alles in de koelkast ivm fruitvliegjes. Vind ik altijd wel jammer, want dan pakken de meiden minder spontaan fruit.

Deel Deze Pagina