Hier ligt eigenlijk alles op de fruitschaal op de eettafel Behalve als we aardbeien hebben of frambozen oid, die liggen wel in de koelkast
Fruitschaal, in de keuken want mijn zoontje roofde hem leeg toen hij op tafel stond (overal hapjes uit). In de zomer alles in de koelkast (behalve bananen) ivm fruitvliegjes. En dan eruit halen per stuk om buiten de koelkast te rijpen.
Appels, druiven en aardbeien bewaar ik in de koelkast. Appels blijven zo echt wekenlang goed. Druiven heb ik zo ook minstens 3 weken goed kunnen houden. De rest zoals Citrusvruchten en bananen blijven in de fruitschaal OP de koelkast. Op de tafel jat mn dochter het en in de keuke jat de hond het
Zo! Fruit dat snel rijpt leg ik eerst in de koelkast ( peren, pruimen etc. ) en haal ik er stuk voor stuk uit om te rijpen. Het ligt er nu armoedig bij. Morgen komt de bioboer hier weer. Was helaas ook met vakantie.
heel herkenbaar, hier ook van die kleine boefjes die hun tanden in het fruit zetten. hier op het aanrecht.
Hier appels, aardbeien, pers sinaasappel en druiven in koeling. Banaan, peer, mandarijn, mango op de fruitschaal. Peer ook omdat ik die er maar 2 koop per keer en ze zo sneller rijpen ivm fruit voor mijn zoontje. Kiwi etc nu ook buiten koeling, in de zomer weer wel in de koeling. Ligt ook wel beetje aan wanneer ik het fruit ga/wil eten waar ik bewaar. O en ik heb een glazen schaal met daarop een windlicht achtig iets en daarom heen ligt het fruit.. Staat op mijn eetkamer tafel.
Ik heb trouwens een lade onderin de koelkast waar je fruit in kan doen. Deze is zo ingesteld dat je fruit optimaal behouden kan worden....kan m ook op vlees stand zetten en dan wordt ie kouder..... Misschien toen maar meer in de koelkast leggen....ik dacht altijd dat dit niet goed was.
Iemand zei dat het fruit in de supermarkt niet gekoeld wordt, maar de supermarkt waar ik heb gewerkt deed en doet dit wel. s Avonds worden alle kisten op containers geladen en zo de koeling ingereden.
De appels, peren en druiven in de koelkast. Bananen, sinaasappels, kiwi's en overige fruit ( met uitzondering van bessen en aardbeien ) op een fruitschaal, soms bij elkaar op een houten plank op het aanrecht. Daar heeft het de meeste kans gegeten te worden .
in een grote fruitschaal op de eettafel. Haal hier altijd fruit van de markt, 6 peren 5 appels 5 kiwi's 15 mandarijntjes tros bananen En dit blijft toch echt de hele week goed, altijd..
Ook hier word het meeste fruit in de koelkast bewaard. Fruit in de supermarkt gaat ook iedere avond de koeling in. Ik vind fruit gekoeld trouwens wel lekker. Af en toe probeer ik een fruitschaal, als ik de koelkast te vol heb, en ik vind een fruitschaal wel mooi in huis, maar vind het zonde als het fruit dan zo snel over-rijp word.
Kiwi is zeer gevoelig voor uitdroging. Bewaar kiwi's niet direct samen met groente of ander fruit. Dit versnelt het rijpingsproces.
ik heb de fruitschaal ook OP de koelkast, als ik het laag zet eet mijn zoontje ook overal hapjes uit. dus dat was niet zo handig. druiven en aardbeien wel in de koelkast.
Wij hebben zo goed als standaard appels, kiwi, peren, mandarijnen en bananen op een fruitschaal op een dressoirkast liggen. Alles wat er niet inpast ligt in de koelkast. Sinaasappels liggen altijd in de koelkast. In de zomer alles in de koelkast ivm fruitvliegjes. Vind ik altijd wel jammer, want dan pakken de meiden minder spontaan fruit.