waar bezuinigen jullie zoal op?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kikkert, 13 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    na alle tips kan ik natuurlijk niet achter blijven heb immers het topic gestart ;)

wij kunnen eigenlijk niet veel besparen maar als het kan dan doe ik het op:
    -kledig we kopen nooit merk kleding
    -boodschappen we halen bijna alles bij de aldi behalve vlees,melk en -brood (groente ligt eraan)

verder valt er bij ons niet veel te besparen, al wil ik wel binnen kort kijken of de verzekeringen niet bij 1 bedrijf/bureau kunnen zodat het waarschijnlijk goedkoper zal uitvallen

2. Tink

Tink Niet meer actief

Wat vaak ook veel geld kost zijn abonnementen op kranten en tijdschriften. Als het er toch niet van komt om ze te lezen kun je ze net zo goed opzeggen. En dan bij de bieb gaan lenen :)

Auto, ook een flinke kostenpost. Wij kunnen/willen hem niet missen, maar als je dat wel kunt levert het geld op.

Ik doe veel boodschappen bij de Lidl, dat scheelt echt veel. Ze hebben daar echt veel goed spul. Ook groente en fruit vind ik daar prima.
    En bij andere supermarkten let ik op goedkopere merken, die staan vaak onderin de schappen. Scheelt ook bergen.

Als we iets nodig hebben kijken we vaak eerst op Marktplaats, heb er al vaak leuke dingen kunnen scoren (rond Sinterklaastijd bijvoorbeeld: Playmobil of Lego...) Dure sportspullen kun je ook uitstekend vinden op MP.

Sinds kort heb ik ook de Wibra ontdekt, daar hebben ze vaak heel leuke kleertjes voor heel weinig geld. En natuurlijk de flessen Dasty ;) dat is echt superspul.
    Ook bij de Zeeman kom ik regelmatig.

We sparen altijd aan het begin van de maand een bedragje (gaat automatisch). Het idee is: wat er niet is kunnen we ook niet uitgeven. En zo is er wel altijd een potje voor als bijv. de wasmachine stukgaat.

3. Tink

Tink Niet meer actief

Ohja, lichten uit waar het niet nodig is, dat zei iemand anders al. Niet onnodig water laten stromen, ook zoiets. Maar dat doe ik eigenlijk meer uit milieu-oogpunt (is me zo geleerd vroeger thuis) dan dat ik erbij nadenk dat het ook nog bespaart in de portemonnee.

Voor ik het vergeet: de Action!! Zometeen beginnen de scholen weer, moeten er weer schriften, pennen, kaftpapier e.d. komen. Bij de Action ligt het allemaal, en spotgoedkoop.

Er zijn ook dingen waar ik niet op bezuinig, heb bijv. een goede kapper en dat blijft zo. Maar ik verf sinds kort wel zelf mijn haren, dat scheelt ook enorm veel. Een pakje van 10 euro bij de drogist (of 1,50 bij Action als je durft, heb het wel eens gedaan en het is op zich geen slecht spul maar ik heb toch liever mijn eigen merk) en klaar is Klara. Bij de kapper kost het minstens 5x zoveel.

Deel Deze Pagina