Hallo allemaal, Ik zit met een echte dilemma. Ik ben heel erg trots dat ik al 11 maanden borstvoeding geef. Ik streef naar een jaar en langer. Maar de laatste maanden gaat het echt niet goed meer. Ik heb gelukkig nog wel borstvoeding, maar mijn zoontje komt om de 2,5 uur, soms zelfs 1,5 uur. Voor mij is dit echt na 11 maanden doodvermoeiend. Hij komt dus s'nachts zeker drie keer. Ik heb geprobeerd hem dit af te leren, maar dan blijft hij gewoon de hele tijd doorhuilen. Ik heb nog twee schoolgaande kinderen en een man die s'morgens al om vijf uur opstaat voor zijn werk. Ik ben soms chagrijnig en kortaf door het slechte slapen. En echt heel moe hiervan geworden. Mijn zoontje heeft een slechte start gehad, ook last van koemelk-allergie, eczeem en vaak terugkerende oorontstekingen. Voor het laatste loop ik nu bij een klassiek homeopaat. Dit gaat nu wat beter. Zijn eczeem is nagenoeg bijna verdwenen, behalve als ik iets van melkproducten inneem. Maar hij slaapt zo slecht, ik herken dit helemaal niet bij zijn twee oudere zussen. Al bij de eerste maanden sliepen zij tot 5 a 6 uur in de ochtend. Overdag slaapt hij niet veel, hooguit een 1,5 uur a 2 uur. Overdag is hij ook een kind die zichzelf ook goed kan bezighouden, hij huilt niet en speelt graag met zijn zusjes. Ik leg hem ook vaak in zijn eigen box, zodat hij even tot zichzelf kan komen. Maar s'nachts is het gewoon een drama. En als ik hem laat huilen, dan wil ik gewoon weglopen. Maar dat doe je natuurlijk niet, en na een half uur pak ik hem weer op, geef hem die borstvoeding en hij slaapt weer verder. Ik zelf ben dan weer klaarwakker en pas een half uur later val ik weer in slaap, helaas. Wie herkent dit en heeft voor mij tips om toch met plezier bv te blijven geven?
En als je hem 's nachts nou eens gewoon naast je laat liggen? Dit klinkt een beetje als uitgerekte regeldagen, dus als je een paar dagen volledig op verzoek gaat, waarbij je heel goed op de drinktechniek let en borstcompressie toepast, dan moet je er weer overheen komen. Misschien zijn zijn dagen gewoon te druk, met 2 zusjes om zich heen. Dat kan zich ook uiten in slapeloze nachten. In een draagdoek zit hij beschutter en heeft hij bescherming tegen drukte van buitenaf. Dat kan veel rust geven.