waar zijn al die sneeuwschuivers als je ze nodig hebt?

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 9 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Jeetje wat een sneeuw, in uden alles mooi geveegd en gestrooid kom ik richting Oss op de snelweg alles vol sneeuw.. Hele snelweg bezaaid en geen sneeuwschuivers te bekennen.. Levensgevaarlijk!!

Zeker allemaal carnaval vieren??

Dus mensen: kijk uit en doe voorzichtig

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha ja dat denk ik ook dat ze carnaval vieren ;) Hier altijd hetzelfde probleem: Ze laten het een dag en desnoods de nacht erbij doorsneeuwen, de volgende dag beginnen ze pas te strooien :( Echt heel slecht...... dorp verder strooien ze al bij de eerste sneeuwvlok, maar hier dus niet. En het valt notabene onder dezelfde gemeente :( Ik heb ooit eens de gemeente boos gebeld dat ik met 20 km per uur van de weg glipte in mijn eigen straat (doorgaand verkeer), dat ik t.o een medisch centrum woon en dat de ambulance zo daar niet eens kon komen, zo gevaarlijk. Een kwartier later begonnen ze daar gelukkig te strooien.

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Op gewone doorgaande wegen is het hier ook daar kan ik nog wel mee leven.. Maar de snelweg dat je niet eens meer ziet waar je rijdt??
    En een gemeente verderop wordt wel netjes geschoven maar in de andere gemeente dus totaal niet..

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Snelwegen is rijkswaterstaat en die moeten de stooiers oproepen maar die strooiers hangen nu waarschijnlijk aan de tap.

Hier strooien ze nu ook niet ivm de carnaval alleen het optocht parcour is schoon straks

5. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Vorige keer toen het sneeuwde werd het ook goed gestrooid, maar merkte nu ook dat er nog niets gestrooid is.
    En mijn gedachten gingen ook al gelijk uit naar de carnaval.

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

Mijn vader reed gisteren.op de weg en zag zeker.20 strooiwagens, vond het zwaaar overdreven in elk geval dus denk dat je gewoon pech hebt gehad ze kunnen niet overal zijn...op de carnaval afschuiven is wat zwak, er zijn genoeg mensen die niet vieren, ik heb vorig jaar heel de kerst mijn man moeten missen om sneeuw te ruimen , dat is nog belangrijker dan carnaval maar maakt die jongens niet uit hoor die werken dagen van 16/20 uur om voor mensen het schoon te houden.. morgen gaat ie weer om dan om maandag ook weer een normale dag van 12/14 uur te draaien...

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou mijn zus is anders net nog over diezelfde weg gekomen en heeft ook nergens een wagen gezien hele snelweg lag helemaal vol en dan zijn we weer 2 uur verder dan toen ik erover kwam.. Lijkt me dat een snelweg toch wel een erg belangrijk onderdeel is? Ze kunnen niet overal tegelijk zijn dat snap ik maar soms zie je ze met tientallen tegelijk en nu gewoon geen..

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Wij zijn weekendje weg in westerhoven komen uit gemeente.oss.alleen kleine is nu.ziek.dus kan zijn da we eerder naar huis.moeten.hoop dat snelweg dan wel.schoon is

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Is het zo erg dan daar? Hier echt helemaal niks.

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

hier strooien ze ook niet, en ik heb liever 20 strooiwagens op de weg dan helemaal geen, veiligheid boven alles denk ik dan maar.

hier is 7/8 cm gevallen gisteren, godzijdank is de temperatuur niet laag dus gaat het des te sneller weer weg.

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Die snelwegen moeten door Rijkswaterstaat gestrooid worden. De dorpen worden gestrooid door de gemeentes en de wegen daartussen door De Groot Hoveniers uit Volkel. Met die laatste mocht ik in december met Sam een keer meerijden (had hij gewonnen :D). Leuk om een keer meer te maken maar ook goed om het verschil tussen gemeentes en Rijkswaterstaat te zien. Ongelooflijk! Ik vind de snelwegen hier in buurt ook slecht gestrooid, maar ben blij dat De Groot wel goed strooit. Dat scheelt hier op de binnenwegen tussen de dorpen echt veel. Wordt Uden tegenwoordig goed gestrooid? Dat was vroeger toch ook een drama!

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja in Uden had ik gister mijn laatste cliënt en daar reden wel strooiwagens maar daar lag nog niet zoveel dus ze waren er op tijd bij.. Op weg naar huis was het drama op de snelweg niet normaal! En de binnen wegen helemaal maar dat boeit me weinig snelweg vind ik het belangrijkste dat je op zn minst alle lijnen kan zien maar nu zag je gewoon niks..

13. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Niet strooien door carnaval? Ik mag toch hopen dat ze gewoon strooien.. Ik vind een veilige weg belangrijker dan carnaval vieren..

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Er ligt hier inmiddels een flinke laag sneeuw en er is dus nog steeds niet gestrooid, op de snelweg wel denk ik, maar ook dat is hier altijd maar afwachten.

Deel Deze Pagina