hoestsiroop

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Darcyenid, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darcyenid

Darcyenid Lid

27 sep 2015
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Morgen ben ik 8 weekjes zwanger en sinds deze week heb ik last van een verkoudheid. Voor mijn keelpijn kreeg ik van de apotheek Plantspray. Deze heb ik eigenlijk niet veel durven gebruiken omdat er ethanol in zit. Nu zit ik echter met een prikkelhoest waar hij mij stodal voor gaf. Hebben jullie daar ervaring mee? Kan het geen kwaad voor mijn vruchtje doordat ik nog maar 8 weken ben?

Groetjes darcy

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb je aan de apotheker aangegeven dat je zwanger bent?

Na mijn weten kan het geen kwaad voor het vruchtje zolang jij je aan de aanbevolen dossering houdt.

3. Darcyenid

Darcyenid Lid

27 sep 2015
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ja, ik heb die siroop een aantal maand geleden gekregen toen de apothekers wist dat ik zwanger probeerde te worden en gisteren ging ik naar ene die dichter bij ons woonde en die zei ook dat het geen kwaad kon maar ergens ben ik bang om ze te gebruiken. Op google raden ze hoestsiroop af maar dat is mijn zwakke plek... Zonder gaat de prikkel niet over.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Anders eens overleggen met je huisarts?

Heb ook even op internet gekeken, maar daar vind ik alleen dat het niet kwaad kan voor het vruchtje.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Bij een fikse verkoudheid en later ooronsteking,ontstoken keel,onstoken ogen,dus anders als bij jou..mocht ik tijmsiroop, neusspray en 6 paracetamol per dag van de huisarts.
    Tijmsiroop is op veel plekken te koop.
    Lepel honing door je thee.
    Beterschap!

6. Darcyenid

Darcyenid Lid

27 sep 2015
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Dank u wel allemaal! Anders ga ik niet rap klagen of panikeren maar is nu allemaal iets delicater met zo een klein boontje. Is maar een simpele verkoudheid maar k weet als ik er niet naar kijk ik er zeker 3 weken mee rond zal lopen.

Zal morgen eens bellen naar de huisarts

Oei van jou klinken de symptomen alleszins veel ernstiger dan bij mij! Ook veel beterschap gewenst!!!

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    1 woord

Noscapine hoestdrank.
    Dat is speciaal voor kriebelhoest en mag je gewoon tijdens de zwschap gebruiken.

Ik was ook erg verkouden en sliep al dagen bijna niet vanwege de kriebelhoest. Dit hielp echt wel om de ergste kriebel te dempen.

Gewoon verkrijgbaar bij de drogist.

8. isa1

isa1 Actief lid

3 feb 2015
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook stodal meegekregen van de apotheek. Ze raad me wel aan maximum 3 x per dag i.p.v. 5 maal in te nemen.

9. Darcyenid

Darcyenid Lid

27 sep 2015
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Dank u allemaal

Heb deze ochtend gebeld naar de huisarts en k mag stodal nemen maar hij gaf mij ook nog een andere siroop door.

Thnx voor de tip om 3x stodal te nemen... Heb er nog maar 2 genomen omdat ik toch voorzichtig wil zijn. Blijkbaar zit er overal ethanol in...

10. Sara84

Sara84 Lid

2 nov 2015
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook erg veel aan het hoesten. Bij de kruidvat hebben ze hoestdrank en neusspray afgeraden. En idd het stond in alle bijsluiters...

Deel Deze Pagina