Waar blijft die ooievaar nou? Wie staat er ook al langer op de uitkijk?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door kzh, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Nee geen echo's. De gyn Wilde ze de eerste ronde niet.. Gewoon rustig afwachten.
    Dus nu zelf ovu testen gedaan. En op dag 21&23 een knaller..
    Ben benieuwd :)

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Oke, hier doen ze verplicht echo's ivm kans op overstimulatie.
    Zo raar dat het in elk ziekenhuis weer anders is.
    Fijn dat het wel gewerkt heeft!
    Succes! Ik ga duimen :D

3. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Bekijk bijlage 447811

Ja vind t ook wat vreemd! Straks heb ik ook overstimulatie.. Wat ik soms wel denk door m'n ovulatie testen.. Even bijgevoegd:)

4. Missaniet

Missaniet Fanatiek lid

14 sep 2014
    1.277
    0
    0
    Thanx!
    Nou heb verschillende rondes ov.testen gebruikt maar nog geen knaller gehad. Wel dichtbij knal en had rond die tijd ook steken en vtuchtbaar slijm. Ook geklust rond die dagen, maar geen positief resultaat. Heb zelf wel twijfels of ik wel een eisprong heb... Dinsdag moet vl potje inleveren voor sperma analyse dus benieuwd wat daar uit gaat komen.

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    opzich geen rare ovutesten hoor :)
    Maar wel een duidelijke ovulatie!
    Als je bang bent voor overstimulatie kan je volgende ronde om echos vragen :)

6. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Hopelijk geen volgende ronde nodig haha :)

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Oke, lastig is dat he, als je onzeker bent wat er nu daarbinnen gebeurt en of alles wel werkt
    hopelijk is dat allemaal goed!

Hihi ja mandy dat zou matuurlijk het fijnste zijn! :D

8. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Hee missaniet, gezellig

Ik herken die twijfel wel, wel symptomen en temp verschil maar niet echt superknaller ovu test, beetje donker

Typisch dat ziekenhuizen zo verschillend zijn

9. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Leuk, nieuwe meiden! Gezellig!

Aloly, bij de eerste hebben wij er lang over gedaan ja, ben in Sept. 2009 gestopt met de pil, na ongeveer een half jaar had ik een mooie regelmatige cyclus. Stonden er toen in van als het komt heel fijn en welkom, maar we zien het wel. Toen kreeg ik op mijn werk een mooie kans, en kwam het even on hold te staan, maar goed, na een jaar weer opgepakt. Wel echt met om de dag klussen, heb getempt, enz. maar geen zwangerschap. Na een jaar de huisarts gebeld. Zaad van vriendlief was onderzocht, dat was goed. Ik zou een ochtend in het ziekenhuis allerlei onderzoeken krijgen en plots, was het raak! Had me overgegeven aan het idee van de medische molen, zag het niet meer gebeuren, en toch!

Nu weer in ronde 6, na een korte break. Begon met goede moed, aangezien het dus wel spontaan kan, maar nu zakt ie me weer een beetje in de schoenen...

Maar goed, kijken het nog even aan.

Missaniet wat balen dat je cyclus nu zo lang word, de eerste rondes mooi en best wel regelmatig... Is het bloedverlies doorgezet? Of bij een beetje gebleven?

10. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Mandy, jeetje, 2 miskramen... :( Ik heb tnt geen ovulatietesten gebruikt, zit er wel aan te denken, om dat te gaan doen, maar ik heb dus geen idee... Al ziet het er behoorlijk positief uit!

Ik zit nu op dag 16 van mijn cyclus, gister was ik zooo moe, dat ik me niet tot 'klussen' kon zetten... ☺️ Wil wel proberen er niet een heel erg moeten van te maken, maar nu baal ik toch een beetje... Heb wel het idee dat mijn eisprong iets eerder was, maar dat denk ik alleen door hoe ik me voel en door mijn afscheiding. We hebben dag 11 en 13 wel goed benut. Afwachten weer...

11. Nate83

Nate83 Lid

5 jan 2015
    6
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Aloly en kzh, ja ik ga na deze cyclus denk ik toch maar langs de huisarts. Heb afgelopen maand wel alvast een melding gedaan dat we al een tijdje bezig zijn.
    Maar zie wel tegenop de 'rompslomp' die dan eventueel komen gaat.
    Heb echt geen idee hoe of wat er gaat gebeuren en welke onzekerheden dat dan weer extra met zich meebrengt.

Jeetje vervelend mandy en missaniet dat jullie menstruatie zo ontregeld is.
    Leert me wel weer om niet zo over de mijne in te zitten en te zeuren bij manlief.

Wel fijn dat de inwendige echo dan goed was missaniet, hopelijk dinsdag ook goed resultaat van het sperma.

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Spannend cida! ik duim!

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Lijkt me een goeie!
    Het valt best mee, hier eerst een intake bij de gyn, echo/inwendig onderzoek, sperma analyse, bloedonderzoek, en vanuit daar werd bepaald dat ik een behandeling met clomid kreeg.

14. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Hallo, mag ik hier mee schrijven. Augustus 2014 gestopt met de pil... We zitten in ronde 7. In ronde 6 bloedonderzoek gehad op dag 3 en dag 19 en dag 22. Dag 22 was na eisprong... Ik moest ook naar de gyn maar die was ziek dus ik had een assistent die duidelijk zei dat eisprong was geweest (vandaar bloedonderzoek op die dag (19)) maar die kende er dus niets van ;)
    Dan terug naar huisarts opnieuw bloed getrokken en toen was eisprong wel geweest. Ik mag nu dinsdag naar een echte gyn. Qua bloed uitslagen voor eisprong alles OK en binnen normaalwaarden, na eisprong LH te hoog en niet binnen normaal waarden. De rest was prima. Wat dat wil betekenen weet ik nog niet.
    Voor de rest, ik ben 28 jaar, getrouwd met de man van mijn leven, woon in België en werk in het buitengewoon onderwijs :)

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Welkom juf!
    Ook al langer bezig, vervelend!
    Een te hoog LH komt voor bij pcos, maar ik dacht dat je cyclus daarvoor toch wat langer moet zijn..
    Maar fijn dat je dinsdag een afspraak hebt bij de gyn!
    Succes alvast!

16. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Welkom juf:)!

17. Missaniet

Missaniet Fanatiek lid

14 sep 2014
    1.277
    0
    0
    Hee Aloly, jij hier ;).

Ja vervelend he... jij heb t die twijfel dus ook? :(

18. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Ja lijkt me ook een rompslomp nate maar hopelijk krijg je daarmee wel duidelijkheid, datvis het me wel waard

Spannend juf, ben benieuwd wat gyn gaat zeggen. Mag ik vragen welke aanleiding je had om zo "vroeg" al doorverwezen te worden?
    Welkom trouwens!

,missaniet ja joh ik surf te veel:p
    Ja maar nog maar 2 rondes gebruikt dus wil volgende ronde 3x per dag proberen. Vind het vreselijke testen maar wil het nu weten ook

19. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Bedankt voor de welkom!

Na de cyclus van 40 dagen maakte ik met wat zorgen, ik praatte hierover met mijn mama, zij vertelde het aan onze huisarts toen ze daar was...
    Hij raadde me aan langs te komen na de volgende cyclus (36 dagen)... Zo gezegd zo gedaan...

Huisarts vond het redelijk extreem qua schommeling... Hij zei dat er'dan meestal hormonaal iets aan de hand is... Dus nam hij de telefoon en maakte voor mij een afspraak (als ikzelf contact moest opnemen is wachttijd langer. Nu moest ik al anderhalve maand wachten..)

Ik moet wel zeggen dat huisarts al langer weet dat we kinderwens hebben... Vorig jaar januari onderging ik al bloedonderzoek om alles qua vitaminen na te kijken... Ijzer stond toen te laag en foliumzuur dus dat moest eerst op peil zijn... Augustus dan opnieuw, alles in orde bloedonderzoek voor vitaminen dus gingen we ervoor. Op mijn 21ste woog ik wel 135 kilo... (Gastric bypass laten doen) Nu nog steeds te zwaar (105) misschien daarmee ook... December woog ik 112 dus ben opnieuw op dieet...

Ik zal jullie op de hoogte houden :)

Zitten jullie op het wacht bankje?

20. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Oke vandaar, spannend!

Ja en temp vanochtend gezakt, dus zal vandaag of morgen wel over zijn