Ja hoor, mijn man en ik keken elkaar aan toen we nieuwe afspraak moesten maken. Zo van: Wat was dat nu? In de auto vroeg hij dan wat ik ervan dacht, ik heb/had totaal geen idee wat ik ervan moet denken. Ergens opluchting dat ik geholpen word en met Clomid is je kans toch wel groter, denk ik... Ergens ook bang omdat hij echt zo zakelijk en kortaf was. Ik had gevraagd of ik vandaag moest starten, vandaag of morgen zei hij... Dan maar bijsluiter gelezen en daar staat dag 5 ... Ik ben nu op dag 6 dus voor de zekerheid toch maar vandaag gestart ... Op de bijsluiter stond ook over de bijwerkingen en daar wil ik niet aandenken ... 5 dagen is toch zo om? Vooral de pregnyl vond ik raar: die schrijf ik al voor, moet je niets mee doen, wel zeker meebrengen als je komt volgende week.
Ja Clomid vergroot zeker je kans. Ik was er ook wel blij mee. Hmm ik moest starten op dag 3. En hoor dat toch wel vaker. Pregnyl moet je spuiten als je eitje niet wilt springen. Maar dat zullen ze aam de hand van de echo's gaan bekijken! Bijzondere gyn hoor!
Idd, voor volgende keer miss even je vragen opschrijven? Zodat je iets meer weet nadien? Het is wel heel fijn dat je geholpen wordt, hopelijk gaat het goed werken. Alleen is het natuurlijk wel fijn als je meer info krijgt.
Ja vragen opschrijven is wel goed idee idd. Wel bijzonder om medicatie te krijgen zonder dat je weet of het ooit nodig is En over de vraag of mensen van kinderwens weten, bij ons weten mijn ouders het alleen. En verder veel vermoedens denk ik, het past zo in het plaatje van groter huis enzo.. maar vind het verder iets prive`s. En anoniem op forum rond wandelen is dan wel fijn om van je af te schrijven en elkaar te steunen in herkenning
@ juf : he wat vervelend zo'n vaag gesprek! Fijn dat er in ieder geval wel iets gaat gebeuren. Ik heb clomid ook wel eens "later" in mijn cyclus begonnen, op dag 8, is geen ramp. Succes! @aloly ; niet leuk!
@ clomid : ik begon ook normaal op dag 3. En ik moest de tabletten altijd rond dezelfde tijd innemen (maar dat staat denk ik ook in de bijsluiter)
Bedankt voor de tips! Dinsdag moet ik al terug gaan en zal ik meer uitleg vragen Wat betreft het zelfde tijdstip: dit wilde ik al doen. Hier weten wel veel mensen dat er een kinderwens is, maar enkel mijn mama weet ook dat we nu gestart zijn met clomid...
Zou ik hier ook mogen meekletsen? Ik lees veel herkenbare dingen. Ben ik wel vruchtbaar? Is het tijd om naar de huisarts te stappen? Mijn cyclus is erg onregelmatig en aan het 'ontpillen' kan het niet meer liggen. Maar misschien wacht ik nog één maandje. Je weet maar nooit.. Pff wat een dilemma's.. Kon ik maar in n buik kijken wat er elke maand gebeurt!
Hoi fiederelsje Ik hoop het voor je! Aangezien je langer dan een jaar bezig bent kun je naar de ha gaan als je daar behoefte aan hebt Maar hoop dat het niet nodig zal zijn!
Dankje kzh en Aloly! @kzh ik zit nu op dag 7 van m'n cyclus. Volgende week maar weer ns beginnen met ovulatietesten. Kijken of ik m'n vroege paasei kan vinden
Succes alvast fiederelsje! Ja, vandaag follikel meting.. Beetje teleurstellend, er gebeurd namelijk helemaal niks in mn eileiders. Dosis medicatie weer opgehoogt, door blijven spuiten en maandag terug. Had vandaag een andere gyn, en die had het over de cyclus afbreken Dat betekend dat ik dan alles voor niks heb gedaan, 15 dagen spuiten, en over 2 weken pas weer een nieuwe ronde heb. Gaf dus aan dat mijn behandelend arts had gezegt dat ik gewoon door blijf spuiten tot er een ei is.. Maar begin te denken dat mijn lichaam misschien anders van plan is.
Welkom Fiederelsje! Heb je eerder ovulatietesten gebruikt? Toen een ei kunnen ontdekken? Weet dat toen wij een tijd bezig waren bij de eerste zwangerschap, ik het een hele drempel vond om naar de huisarts te gaan... Heb het toen ook een tijdje uitgeschoven en op een gegeven moment was ik er 'klaar' voor en gebeld voor een afspraak. Hoop natuurlijk dat het nu niet nodig zal zijn, maar als er over 6 ronde's nog geen blij nieuws zal zijn, ga ik dat wel doen. Wat balen Kzh! Maandag dan toch echt hopelijk!
Oh kzh niet leuk! Welkom fiederelsje... Ik benheel snel naar mijn huisarts gegaan en die nam me wel serieus!
@cida; dat van die drempel herken ik helemaal! Ik wacht deze cyclus nog maar even af, mss voel ik het inderdaad als ik klaar ben voor die afspraak. Ik gebruik nu een aantal maanden ovulatietesten omdat ik anders helemaal niet weet wanneer ik een eisprong heb. Door ovulatietesten en (af en toe) temperaturen weet ik nu in ieder geval dat er iets gebeurt; de laatste keer een mooie positieve test op cd 21 en daarna ging m'n temperatuur ook omhoog. @juf; jij bent nu begonnen met clomid toch? Merk je iets? Bijwerkingen?
Ik voel voorlopig niets... Gisteren was ik sneller boos maar dat heb ik wel vaker als ik weinig geslapen heb... Moeilijk te zeggen ofndat door clomid komt... Vandaag ben ik wel weer vrolijker...
Hè meiden! Fijn juf, dat je er tot nu toe weinig klachten van lijkt te hebben. Ik had gisteravond, zo'n 20-30 minuten behoorlijke buikkrampen, niet mijn darmen. Maar wat het wel was... Je kunt jezelf ook echt een beetje gek maken... Naja, nog een week tot mijn NOD. Al heb ik stiekem natuurlijk wel hoop, verwacht ik er niet teveel van.