En vergeet niet dat je veel dingen NIET hoeft te betalen als je minder inkomen hebt. Als je bijv. stopt met werken en dus als gezin (eenverdiener) op het minimum uitkomt, krijg je niet alleen toeslagen huur/zorg/aanrechttoeslag, maar je hoeft ook GEEN studieschuld af te lossen (of beduidend minder), je hebt geen kinderopvangkosten meer, je kan misschien zelfs kwijtscheldingen aanvragen voor de jaarlijkste gemeentebelastingen. Door al die voordelen kan een gezin waarin alleen de man werkt beter af zijn dan een gezin met tweeverdieners waarbij de moeder een een parttime en niet heel goed betaalde baan heeft.
Fijn dat dit voor jullie werkt, maar het is wel enorm omslachtig zeg. Je kunt ook alles op 1 spaarrekening storten en in een excelbestandje bijhouden welk deel waarvoor is. Dus als er 5000 op staat, dan zie je in je bestand dat daarvan 1000 voor de auto is, 100 voor cadeautjes, 500 voor kleren etc etc. Al die verschillende rekeningen vind ik echt onlogisch. Maar nogmaals, het werkt blijkbaar voor jullie dus prima toch.
eerlijk gezegd vind ik dat bovenste eigenlijk niet zo heel slim.. moet je maar eens uitrekenen wat je per kwartaal betaalt aan je bank voor het hebben van een bankrekening.. Door 3 rekeningen te hebben betaal je die kosten 3 keer
ik las iemand ontzettend veel kwijt is aan benzine ivm eigen bedrijf je kan als bedrijf zijnde bij heel wat tankstations een tankpas aanvragen dan krijg je korting op de prijs omdat je elke maand een grote hoeveelheid afneemt,scheelt gigantisch mijn heeft via zijn werk een tankpas bij de tango en zijn baas betaald dus een stuk minder aan diesel dan de pomp aan geeft word op eind van de maand verrekend en dat betaal je dan
Omdat je hier geen fatsoenlijk huis dus gewoon een rijtjes huis met 3 slaapkamers en een zolder kunt kopen onder de 230.000 kk wat dan ongeveer 1000 euro netto aan hypotheek zou zijn. Voor zo'n zelfde huis betaal je via een woningbouw 500 euro. Scheelt nogal wat.
echt?? nooit van gehoord. mijn man tankt wel altijd bij de goedkoopste. hebben alle benzine stations dit? tango is volgens mij toch 1 van de duurste?
tango is juist de goedkoopste en al helemaal op donderdag maar je moet ff navraag doen ik weet sowieso dat shell,texaco en tango dit hebben
To, ik bedoel dit niet verkeerd maar volgens mij heeft dit weinig met crisis en vooral met jullie bestedingen te maken. Wij verdienen wat minder Onze hypotheek is 100 euro netto hoger Wij hebben twee kinderen En komen ruim uit Dus ik denk dat je echt eens een overzicht moet gaan maken, maar of het echt aan de crisis ligt betwijfel ik
Ja daar heb je ook gelijk in! Alleen als ik kijk naar hoe we er twee jaar geleden bij zaten.. toch echt een heeeel stuk ruimer! Ik denk dat een deel toch echt wel te maken heeft met het feit dat alles duurder is geworden (boodschappen, benzine, zorgverzekering, eigen risico, kinderopvang enz)
Wow wat een reacties al! Echt super bedankt hoor meiden, er zitten echt heel nuttige tips bij!! We gaan wat veranderingen doorvoeren hier, het in het sheetje bijhouden en ik pin voortaan ook meteen het bedrag voor de boodschappen de hele maand en dan laat ik mijn pinpas ook lekker thuis! Dan zouden we toch meer en meer over moeten gaan houden! Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelen.. Ik hoop ook dat andere mensen hier wat aan hebben! thnxxx in ieder geval allemaal!
Ik vind het juist heel omslachtig om in een excelbestandje te gaan lopen pielen. Nu kan ik in 1 oogopslag zien hoeveel geld we nog hebben voor alles. Maar goed, het is maar net wat voor jou werkt he?
Ja oftewel, WIJ als wel werkende betalen JOUW toeslagen en belastingen!! Wat een lekkere mentaliteit hebben we dan toch, en wij als tweeverdieners maar betalen en jullie idd alleen maar voordelen en profiteren. Ik snap dit kromme land echt niet, aanpakken die handel!!
na ja zeg dus jij ziet iedereen die toeslagen krijgt als profiteurs. wat een belachelijke opmerking zeg! je moet blij zijn dat het zo is geregeld in nederland als jij opeens je baan kwijt raakt zal je nog blij zijn met al die toeslagen. je hoeft mensen die besluiten om thuis te blijven geen rot gevoel aan te praten.
Bij ons ligt het niet aan de crisis maar aan ons uitgavepatroon! Dan zijn we weer even wat strenger voor onszelf.
Nee als je goed leest zie je dat zinaa het heeft over mensen die stoppen met werken. Mensen die werkloos thuis zitten en geen werk kunnen vinden vind ik een heel ander verhaal! Maar kom op, een moeder kan echt wel een aantal uur aan het werk hoor zodat ze haar eigen boontjes kan doppen en niet van allerlei toeslagen hoeft te leven. Als je zelf ervoor kiest om thuis te blijven, prima maar dan ook lekker zonder extra toeslagen en dergelijke. Als je een laag inkomen/opleiding hebt is t wat anders. Dan werk je iig en voeg je wat toe in de samenleving, sorry hoor maar we leven in 2013!!
Jou denkwijze . Ik krijg geen toeslagen maar als ik daar wel recht op had ik echt niet gezegd nee dan profiteer ik van werkende mensen. Er zijn een hoop mensen die hetzelfde overhouden als ze werken als dat ze thuis blijven bij de kinderen. Ik snap wel dat mensen dan voor de laatste optie gaan. Ik vind wel dat jij minderwaardig doet naar deze mensen.
Dat is jouw mening. Je kan het ook van de andere kant bekijken, misschien behandelen hun de werkende mensen wel minderwaardig... Ons hun toeslagen laten betalen want daar komt het uiteindelijk gewoon op neer. En ik wil ook graag bij mijn kind zijn, maar ik wil ook wat toevoegen aan de maatschappij en mijn eigen boontjes kunnen doppen... Maar goed dit is toch een eindeloze discussie. Het wordt tijd dat NL eens aan gaat pakken en rechtvaardig gaat worden!!