Waar blijft m’n cyclus ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lily30, 5 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lily30

    Lily30 Actief lid

    1 okt 2022
    203
    150
    43
    Vrouw
    Hallo dames! Ik moet dit even van me afschrijven en ik ben op zoek naar ervaringen. Ik heb een zoontje van bijna 10 maanden en ik zou heel graag een 2e kindje willen. Maar ik heb nog steeds geen cyclus… Ik heb borstvoeding nu bijna volledig afgebouwd. Ik weet dat het niet abnormaal is om nog niet te menstrueren, maar ik maak me toch zorgen. Ik hoopte altijd op een klein leeftijdsverschil tussen nr1 en nr2, maar dat lijkt nu onmogelijk. En veel erger, wat als ik nooit meer een eisprong krijg en er geen 2e komt? Ik weet dat dit op dit moment een overdreven reactie is, maar ik merk dat ik er toch veel mee bezig ben. Mijn vriend maakt zich totaal geen zorgen en ik heb geen vriendinnen die deze situatie echt zullen begrijpen. De meeste hebben nog niet eens een 1e kindje, willen geen kinderen meer of zijn meteen weer ongesteld geworden na de bevalling.

    Zijn er meer die in deze situatie hebben gezeten?
     
  2. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.675
    3.085
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met dezelfde situatie, maar gezien je nog niet volledig bent gestopt met borstvoeding geven kan het goed daar aan liggen. Zodra je helemaal stopt dan komt alles langzaamaan weer opgang. Ik zou me er voor nu niet veel zorgen om maken!! Ik begrijp dat je een tweede kindje wilt, maar het geheim hiervan ligt ook in dat je niet eerst een menstruatie moet hebben voordat je weer zwanger kan raken. Je kan eerst een eisprong hebben en dat daarna de menstruatie komt. Dus ik zou ook beginnen met ovulatie testen (als je dit nog niet gedaan had) en kijken of je een piek vindt. Het gezellig maken en duimen maar.
     
  3. Lily30

    Lily30 Actief lid

    1 okt 2022
    203
    150
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie :) Helemaal met borstvoeding stoppen zal inderdaad wel de oplossing zijn ja… Ik denk dat ik dat maar ga doen. Heb er zelf ook over nagedacht om ovulatietesten te gaan gebruiken, maar er is echt geen enkel teken dat er iets op gang aan het komen is dus ik ben bang dat ik me dan helemaal suf test :confused:
     
  4. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    803
    509
    93
    Hoeft niet per se hoor. Zal per vrouw verschillen maar ik ben 2 keer tijdens het geven van borstvoeding (volledig nog) zwanger geworden.
    Blijf er vooral rustig onder. Je lichaam neemt ook wel de tijd die het zelf nodig heeft.
     
    Lily30 vindt dit leuk.
  5. L0ts

    L0ts Actief lid

    22 nov 2023
    253
    223
    43
    Kijk of je een pak van die goedkope lh testjes kan krijgen (op bol bv), dan kost het ook geen fortuin :)
     
    Lily30 vindt dit leuk.
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.935
    7.043
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou geen ovulatietesten gaan gebruiken, als je borstvoeding blijft geven tot zeg een jaar kan het dus gerust nog 3 maanden duren voordat je een ovulatie hebt. Persoonlijk zou ik nog even borstvoeding blijven geven, en als je kindje ongeveer een jaar is gaan stoppen. En in de tussentijd kan je altijd proberen zwanger te raken, misschien lukt dat toch wel, je weet nooit wanneer het weer op gang komt. Ik werd met ruim 8 maanden weer ongesteld (met zo'n 4x bv) terwijl ik voor mijn eerste niet ongesteld werd en hulp nodig heb gehad van het ziekenhuis om een eisprong te krijgen.
     
    Lily30 vindt dit leuk.
  7. ShellShell

    14 aug 2023
    21
    9
    3
    Vrouw
    Herkenbaar, wil zelf graag ook een 2e maar momenteel nog geen cyclus.

    Mijn zoontje van bijna 20 maanden krijgt momenteel nog wel borstvoeding overigens. Ik was zelf ook online gaan zoeken naar mensen met dezelfde ervaring en kwam ook vrouwen tegen die 24 maanden geen cyclus hadden gehad. Dus het wachten kan nog lang duren wellicht.

    Huisarts zei dat ik mogelijk wel iets van pillen kan nemen die de cyclus op gang brengen maar ik ben daar zelf niet zo van als zoiets niet noodzakelijk is.

    Momenteel ben ik dus aan het afwachten tot de cyclus weer terug is.
     
  8. Lily30

    Lily30 Actief lid

    1 okt 2022
    203
    150
    43
    Vrouw
    Dan zitten we in hetzelfde schuitje! Alleen mijn 1e is nog niet eens een jaar en ik ben al ongeduldig… Kan dus nog wel heel lang duren :rolleyes: Ik ben ook niet zo van de pillen, maar ik zou het misschien in deze situatie toch doen (over een tijdje, ze gaan dat nu toch nog niet voorschrijven bij mij denk ik). Ik hoor best veel verhalen over dat de cyclus terugkomt na stoppen met borstvoeding, dus twijfel er wel over… Hoe vaak geef je nog borstvoeding?
     
  9. ShellShell

    14 aug 2023
    21
    9
    3
    Vrouw
    Update: afgelopen weekend ondanks de borstvoeding na 19 maanden mijn menstuatie teruggekregen!

    Ik geef ochtend en avond borstvoeding i.v.m. dat hij erom vraagt. Dat zijn nog best lange voedingsmomentjes. Hij krijgt ook wel 'normaal drinken' zoals water, melk of soms water met een klein smaakje, echter wil hij meestal toch even borstvoeding.

    In de middag geef ik zelden. Hangt af van of er een mogelijkheid is om borstvoeding te geven en of hij erom vraagt.

    Hopelijk heb jij sneller dan ik je menstruatie terug
     
  10. Lily30

    Lily30 Actief lid

    1 okt 2022
    203
    150
    43
    Vrouw
    Wat goed! Dan is geduld hebben dus toch de oplossing. Ik hoop dat je cyclus nu meteen regelmatig is :D En ik hoop hetzelfde voor mezelf, maar hier nog geen enkel teken van eisprong of menstruatie… Ik geef ook alleen nog voedingen in de ochtend en avond, voor de rest geven we kunstvoeding. Omdat ik het gevoel heb dat ik steeds minder melk heb stop ik daar waarschijnlijk zeer binnenkort mee, ook met het idee dat er dan sneller weer een cyclus op gang komt. Wie weet helpt dat. Voor jou succes de komende tijd, hopelijk snel weer zwanger :)
     
  11. ShellShell

    14 aug 2023
    21
    9
    3
    Vrouw
    Ik ben benieuwd hoe de cyclus verder zal gaan. Voorheen was ik het altijd zeer onregelmatig maar het schijnt in allerlei andere vormen te kunnen terugkomen na een zwangerschap.
    Ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat lopen maar echt heel blij dat het eindelijk weer terug is. Gaf toch wel stress merkte ik bij mijzelf. Nu toch weer een stapje dichterbij nummer 2 voor mijn gevoel.

    Jij heel veel succes ook
     

Deel Deze Pagina