Hai, Ik twijfel of ik vandaag ongesteld geworden ben. Ik heb dat iedere maand. Mijn temperatuur was vanmorgen gezakt en ik had vanmorgen bij het afvegen na een wc bezoek veel bruin bloedverlies. Ik heb een maandverbandje in gedaan en daar zit nu ook behoorlijk wat bruin in, maar nog geen rood bloed gespot. Ik vind het altijd zo moeilijk te bepalen wanneer mijn eerste ongidag is omdat het bij mij altijd begint met een aantal dagen kleine beetjes bruin (dat heb ik nu al sinds afgelopen donderdag) en vervolgens wordt het wel rood maar dat is maar 1 of twee dagen. Het is juist nu heel belangrijk want ik moet op mijn eerste ongidag bellen voor een HSG onderzoek en ik weet dus niet of ik vandaag moet bellen of dat ik echt moet wachten op het rode bloed. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. ik plaats dit berichtje ook bij vruchtbaarheidbehandelingen want hoe meer antwoorden hoe beter. Veel liefs Nataly
Ik hoop dat er iemand antwoord kan geven. Ik heb namelijk precies dezelfde vraag als Nataly: is een klein miniscuul beetje bruin bloed al meteen de eerste dag van je cyclus of begint het pas als je helder rood bloed ziet?
misschien kan je de HA bellen, die kan je dat het beste vertellen denk ik ! want wij kunnen bruin verlies wel ongi noemen, maar misschien is het in dokterstermen wel anders Succes! liefs Rissie
Maar dat is nu juist mijn probleem. Ik heb het de huisarts gevraagd en zij zei dat het eerste beetje prut (hahaha) al meteen de eerste dag van je cyclus moet worden genoemd maar ik lees op internet weer hele andere dingen. En mijn vriend is ook arts maar het zijn mensen en ze weten lang niet altijd alles. Groetjes van Daantje
tjah dat is inderdaad lastig... Als je HA heeft gezegd dat je bruin verlies moet zien als menstruatie , dan zou ik maar bellen dan toch ? liefs Rissie
Ik heb al deze vraag gesteld aan een verloskundige over het bruine bloedverlies wat bij mij soms al heel snel na mijn eisprong begint. Dit was het antwoord. Hai, ik las bij een ander onderwerp dat je de eerste dag ongesteldheid moet rekenen als je ook bruin bloed hebt. Ik heb dit dus al heel snel na mijn eisprong. De laatste 3 maanden begint het bruine verlies (is bruine afscheiding en bij het afvegen als ik naar de wc ben geweest verder niet) soms al 3 dagen na mijn eisprong. De andere maand begint het bruine 3 dagen voordat ik ongi moet worden. Ik gebruik ovulatietesten dus weet ik wanneer mijn eisprong is. Ben al eens meteen nadat mijn ongesteldheid is opgehouden begonnen met ovultatietesten en heb toen net zolang getest tot die positief was. Mijn eisprong is rond dag 18/19 of 20. Vrij normaal dus. Vervolgens begint 3 dagen later mijn bruine prut zoals ik dat noem. Dit kan toch niet mijn ongesteldheid zijn want dan zou ik 14 of 15 dagen ongesteld zijn bijna direct na mijn eisprong en heb ik een hele korte cyclus. Veel liefs Nataly -------------------------------------------------------------------------------- Hoi Nataly, wanneer je je eisprong hebt gehad, begint je menstruatie ongeveer 14 dagen erna (soms een paar dagen eerder of later dus tussen dag 12 en 16), dat kan dus beginnen met een beetje bruin en dan pas rood. Maar dus nooit veel eerder dan ongeveer 14 dagen na je eisprong. Wat jij verliest is waarschijnlijk een beetje oud bloed van de eisprong zelf. Heel normaal, maar dus geen menstruatie. Groetjes Brigitte (verloskundige)
Ik vind het nog steeds vrij vaag met een hoog waarschijnlijk en ongeveergehalte... Maar goed, ik ploeter gewoon door met het gebruik van persona en hoop dat ik op de juiste dag de 1e dag van een nieuwe cyclus indruk. Als ik binnen 3 dagen niet ongesteld ben kan ik zwanger zijn, heb veel van de zwangerschapskwaaltjes gevoelt de afgelopen week maar nu nemen de pijntjes toe alsof mijn menstruatie eraan komt...
Ik vind het nog steeds vrij vaag met een hoog waarschijnlijk en ongeveergehalte... Maar goed, ik ploeter gewoon door met het gebruik van persona en hoop dat ik op de juiste dag de 1e dag van een nieuwe cyclus indruk. Als ik binnen 3 dagen niet ongesteld ben kan ik zwanger zijn, heb veel van de zwangerschapskwaaltjes gevoelt de afgelopen week maar nu nemen de pijntjes toe alsof mijn menstruatie eraan komt...
Kijk naar mijn banner , over en uit.....op naar ronde 16. Je neemt je iedere maand weer voor je niet gek te laten maken en toch gebeurt het iedere keer weer! Ga straks bellen voor mijn HSG onderzoek. Bedankt voor al jullie berichtjes. Veel liefs Nataly
Hey wat jammer Nataly! Sterkte en op naar de volgende ronde. Ik heb zelf het gevoel dat ik morgen of overmorgen ook ongesteld zal worden...