Hallo allemaal, Wie wil er even met mij meedenken? Ik ben 25 mei ongesteld geworden na het stoppen met de pil. Woensdagavond, donderdag, vrijdag en vanmorgen had ik zeer minimaal bloedverlies. Eigenlijk alleen op een tampon te zien en niet eens echt met afvegen. Vanmiddag zette het aan het eind van de middag door. Ik neem aan dat ik dus vanaf vandaag reken? Klopt het dan dat ik een cyclus van 26 dagen gehad heb?
Hoi Ica, Ik reken zelf al vanaf het moment dat ik bloed zie met afvegen, in mijn slipje oid. Als dit je eerste cyclus is na het stoppen met de pil is het op zich niet eens onmogelijk dat je een hele korte cyclus zou hebben (23 dagen als je vanaf het eerste bloed telt). Ik heb dat bij vriendinnen en kennissen wel eens nog korter gehoord. Ik heb helaas geen idee of er een echte harde 'methode' is om te rekenen. Wel fijn dat je lichaam tot nu toe al zo goed reageert zonder pil! je hoort vaak de verhalen van dames die maanden moeten wachten op een eerste menstruatie. Hopelijk kan iemand je beter advies geven dan ik, maar wie weet heb je er iets aan
Mij is geleerd dat je rekent vanaf de dag dat je echt goed bloed hebt, en als dat na 18u is, dan is pas de volgende dag dag 1. Dus ik denk dat je cyclus 26 dagen is. Maar volgende cyclus kan langer of korter zijn. Tussen dag 7 en 20 zou ik het in ieder geval om de 2 dagen doen .
Wanneer je menstruatie minimaal is, zou ik niet meerekenen. Wanneer het echt doorzet zou ik als dag 1 rekenen, vandaag dus.
Dank! Dan ga ik inderdaad uit van 26 dagen voor NOD datum, maar inderdaad van alle mogelijkheden voor de pogingen Bij mijn dochter was het in ronde 1 raak en heb ik toen ws een cyclus van 22 dagen gehad gezien ik 6 dagen vooruit gezet werd.