Douchen: deed ik meteen als ml thuis kwam. Later kon ze wel 15 min in de wipper zitten dus zet ik die in de badkamer. Het lijkt mij eerder verbogen reflux gezien ze veel slikt.. Dan doet het wel pijn maar spugen ze niet (altijd) veel. Als de ha je niet serieus neemt het cb anders eens proberen. die zagen het bij mijn kind okk en raadde jbpm aan
Johannesbroodpitmeel kun je gewoon bij de drogist of apotheek kopen. Bij de nutriLon pakken en het heet dan nutriTon! (Ik heb me de eerste keer rot gezocht ) Gaviscon lijkt me niet echt voor baby's trouwens
Ik koop het gewoon bij AH, staat gewoon bij de babyvoeding. Maar anders hebben etos of kruidvat enz het wel Gaviscon mag bij baby's al. Uiteraard de dosering aanpassen, maar dat staat wel in de bijsluiter
Ik zou pure jbpm kopen! Aangezien je zegt dat e kindje krampjes heeft Nutriton, de jbpm die je bij de kruidvat e.d kan kopen 'staat erom bekend' dat het nog meer krampen kan opleveren.. Je kan dus beter pure kopen van natufood.. Dat kan je kopen bij een natuur/reform winkel
hey, ik had gezegd dat je de boek mocht hebben... Stuur anders maar een pb met je adres, dan stuur ik hem op ... Moet er niets voor hebben hoor, ik ben blij lotgenoten te kunnen helpen.... Ianthe werd ook heel vaak wakker na uurtje slapen, is omdat ze nog zo moe zijn maar van iets (krampjes, reflux,ongemak) niet verder kunnen slapen. Klinkt bij jou inderdaad wat als reflux, Ianthe had enkel krampen (en veel spuwen maar dan niet door reflux) en trok geen vieze gezichtjes of zo...
Ook ik herken je gevoel, al heb ik het niet zo erg gehad. Onze zoon (nu 3 maanden) heeft de eerste weken ook veel gehuild. Hij bleek last te hebben van verborgen reflux en de bv liep niet goed. Enig verschil was dat hij 's nachts wel sliep. 's avonds was hij erg onrustig en bleven we met hem lopen en wiegen om hem te troosten. Toen we hem later huilend in bed legden sliep hij binnen tien minuten. Ik weet dat veel vrouwen tegen het laten huilen zijn maar bij ons werkt het wel. Ik hoef hooguit één keer heen en hij slaapt. Dus ik zie het nu maar als zijn eigen bestwil ( vier minuutjes huilen en daarna lekker slapen of uren huilen bij ons op de arm). Ik weet niet waar je woont maar de chiropractor (schrik niet, ze kraken niet gebruiken alleen een apparaatje!) in staphorst staan bekend als grote hulp bij huilbaby's. Google maar eens.
@Ctje: ik ben vanochtend bij de KA geweest en mijn meisje is opgenomen ivm flinke reflux klachten. Was meteen duidelijk voor de KA en ze zei ook meteen dat ons meisje behoorlijk pijn moest hebben. Ze moet zeker blijven tot na het weekend en ze gaan de behandeling starten met Losec.. Volg je gevoel! In mijn geval klopte het dus helaas....
Jeetje Kitty, sterkte! Ik ben ook doorgestuurd naar de KA. Dinsdag kunnen we al terecht gelukkig. Ik reageer straks even uitgebreider. Karine wat super lief! Ik ga je zo pb'en!
hee meiden allebei veel sterkte! Goed dat jullie serieus genomen werden en nu maar hopen op verbetering! Ik ben weer naar huis gestuurd.. niks te ontdekken zal wel aan de BV liggen.. En dat terwijl ik zo moeilijk naar de dokter ga, had dit bij de oudste ook al.. Maar ja beter zo dan dat ze iets hebben natuurlijk.
Wat vreemd dat ze dan direct opname doen? Die medicatie kun je toch ook thuis starten? Krijg wel eens de indruk dat ziekenhuizen erg snel voor opname gaan, om lekker geld binnen te halen, (wij hebben een paar keer aanbod voor opname gehad op een moment dat ik dacht: Ja, en wat is daarvan de meerwaarde? Ook niet gedaan dus op die momenten). Maar iig fijn dat je medicatie krijgt nu!
Ja, als je huisarts gelijk heeft wel natuurlijk. Maar jij zit ondertussen wel met een onrustig kind: dat is toch niet ineens over nu?
nee zeker niet Zie al weer tegen de avond op, gisteren krijste ze uren lang gewoon op mn schoot he. En ik ben tegen huilen maar inmiddels aardig immuum moet ik zeggen..
Waarom ga je zelf niet op een koemelkeiwitvrij dieet? Na 2 dagen weet je het meestal al. En zet die stap naar de osteopaat! Als het iets is wat een osteopaat kan verhelpen, geeft dat zoveel opluchting en rust!
ik ga ook naar een osteopaat, moet nog even bellen. Een dieet kun je niet zomaar zelf gaan doen toch? Twee dagen lijkt me wat kort, dacht dat dat langer tijd moest hebben?
Je moet het idd langer volhouden, maar als je baby KMA heeft, merk je dat vaak al heel snel. Meestal zijn ze binnen 2 dagen al rustiger. Vaak wordt minimaal een week aangeraden, omdat het ook iets langer kan duren. Ik heb het toen op eigen houtje uitgeprobeerd (want het was natuurlijk weekend), maar je kunt ook naar een dietiste gaan. Op internet kun je best veel vinden over koemelkeiwitvrij eten. En baat het niet, dan schaadt het niet he? En dan heb je KMA wel uitgesloten! Of juist niet..
Hier op het forum zijn een aantal topics te vinden over koemelkeiwitvrije producten. Even zoeken met de zoekfunctie. Ik heb zelf alleen koemelkeiwitvrij gegeten, maar wil je het echt goed doen, zou je eigenlijk ook soja en eivrij moeten gaan, maar daar kwam ik zonder dietist niet echt uit... Hier een lijstje met koemelkeitwit producten (hopelijk heeft TS hier ook wat aan ): - magere melk, halfvolle melk, volle melk - karnemelk - kaas, smeerkaas, smeltkaas - yoghurt, biogarde, vla, kwark, pap, pudding, yoghurtdrank - kefir, huttenkase, cottage cheese, umer - roomboter, slagroom, koffieroom, halfroom, koffiemelk, sour cream, zure room, crème fraîche - roomijs, yoghurtijs - chocolademelk - zuivelfrisdranken, frisdranken op weibasis Hoe kan je herkennen aan het etiket of een product koemelk bevat? Op het etiket staan dan één van de volgende toevoegingen: melk, melkpoeder, (magere of droge) melkbestanddelen wrongel, wei, weipoeder en melkzout melkpoeder, magere melkpoeder, volle melkpoeder, melkderivaat caseïnaat, caseïne, melkeiwit, gehydrolyseerd melkeiwit, margarine (geen plantaardig), roomboter, boterconcentraat, boterolie, melkvet, melkzout lactose, melksuiker (bevatten vaak sporen koemelkeiwit, tenzij het extra geraffineerd is) lactalbumine, beta-lactoglobuline, lactoperoxidase, lactoval, recaldent, transglutaminase, nisine (E234) broodverbetermiddelen kunnen koemelk bevatten
Nog even als toevoeging daarop: melkzuur kan wel, dat heeft niets uit te staan met melk, maar is dus wel erg verwarrend...