Waar blijft mijn roze wolk? (baby slaapt niet)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ctje1987, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Qua supermarktbrood kun je wel Blue Band brood eten, en ook Vitaal Flora, die zijn zonder koemelk.

2. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @kitty - trouwens, waarom hebben ze je kleine opgenomen? Wat gaan ze doen? Voor hoe lang? Blijf jij erbij? Wat een vragen he.. ;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

AH tijgerbruin kan ook.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb niet alles bijgelezen. Maar ik herken je verhaal. Probeer los te laten dat baby's de hele dag slapen. Sommige baby's doen dat wel (T bijvoorbeeld) en andere baby's niet (M en S).

M sliep wel heel erg goed in een draagdoek.

5. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Poeh weet wat je meemaakt....

Het is een cliche, maar het wordt ècht beter. Hier was het de eerste 2,5 maand een drama, daarna (met pepti) makkelijker en met 3,5 a 4 maanden begon het echt leuk te worden.

Echt, ik heb die eerste tijd zelf ook zoveel gehuild, vooral aan het eind van de dag, dan was ik op. Waarom wilde ik/we dit zo graag? Ookal was ik dol op ons zoontje. Vond het ook vooral zo zielig voor hem. Overdag niet slapen, alleen maar huilen en heb dagen met hem rondgelopen tegen me aan. Aan het eind van de dag was ik kapot. Ik deed vaak niks op een dag, douchen kwam niet van, eten vaak ook niet en de deur uit al helemaal niet. Eigenlijk ging ik alleen naar de wc en dat was het zo'n beetje.:)
    Ik hield me meestal groot voor de buitenwereld, want anders staat het net alsof je niet van je kind houdt of je aanstelt. En als ik er over klaagde kreeg ik vaak te horen 'tja baby's huilen nou eenmaal' (en nu nog als ik het over de eerste tijd heb).

We zijn bij een osteopaat geweest (wilde alles geprobeerd hebben) en we hebben zelf besloten pepti te proberen. Bij ons was het vanaf de eerste fles een een enorme verandering (hij ging slapen en werd lachtend wakker!)
    Ik heb met ongeveer 3 maanden een theelepeltje ABC Dophilus van Solgar door het eerste flesje gegeven tegen de krampjes en toen ging dat veel beter (hielp hier veel beter dan cinababy, infacol of sab simplex).
    En met een maand of 4 kon hij zichzelf ook wat meer vermaken, in de box een speeltje pakken etc. Wandelen vindt hij ook heerlijk als hij 's middags een beetje jengelig is, dan is hij meteen stil.

Als ik de eerste tijd geweten had hoe hij nu is, had ik me er denk ik minder druk om gemaakt. Omdat ik nu weet dat het echt allemaal goed komt.
    Van een huilbaby & huilmoeder naar een vrolijk lachebekje en een blije moeder. Een verschil van dag en nacht.

Echt meid, probeer alles uit te sluiten en hou je ook vast aan het gegeven dat het (zeer waarschijnlijk;)) echt zo is wat ze zeggen: het wordt met 3-4 maanden beter!

Eerlijk is eerlijk, we dachten altijd graag twee kindjes te willen, maar dat weten we nu niet meer zeker omdat die eerste tijd gewoon best pittig was. Daarbij zijn we al zo blij dat we een gezond kindje gekregen hebben en daar zo dol op zijn. Als ik dan wel eens bijvoorbeeld op tv kleine baby's grote zorg zie (en dan waren onze zorgen echt NIKS vergeleken bij dat), denk ik wel eens 'count our blessings'.

6. Divatje

Divatje Bekend lid

22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Oh en slapen heeft hij hier overdag nooit lang gedaan. Met 30-45 min per slaapje was het wel gedaan.
    Wel heeft hij rond 3-4 maanden een tijd gehad dat hij 45 min sliep, 45 min wakker en zo de hele dag door. Ik was al lang blij dat hij sliep ;)
    Nu (6,5 maanden) slaapt hij 3x op een dag 45 min ongeveer, maar wel vanaf 19.30 tot de volgende ochtend.
    Doorslapen 's nachts zonder voeding deed hij ongeveer vanaf 4 maanden.

7. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Divatje - wat fijn om jouw verhaal te lezen zeg! Natuurlijk niet fijn dat jij het ook zo zwaar gehad hebt, maar wel heel fijn om te lezen dat een vergelijkbare situatie ook goedgekomen is :)
    Inderdaad, voor de buitenwereld probeer je je groot te houden, maar zelfs dat lukt me lang niet altijd meer, soms breek ik opeens.
    Bedankt voor het delen van je ervaringen, geeft me moed!

8. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Ik heb niet alles gelezen, maar herken het wel. Mijn meisje was in het begin ook alleen maar aan het huilen. Sliep heel weinig en heel slecht. Ze was de hele dag wakker en als ze dan eindelijk sliep dan was het voor een half uurtje. Cb geweest en uiteindelijk ook de huisarts en kinderarts. Maar ze konden niets vinden. Ben toen maar maar naar een osteopaat geweest en die vertelde dat mijn dochter heel prikkelbaar was door de vermoeidheid. Ze was zo moe, maar tegelijk ook er onrustig. Daardoor sliep ze niet diep genoeg. Ze had ook moeite met zelf inslaap vallen. Zijn advies: even laten huilen hoe moeilijk het ook is. Dit heb ik gedaan en heb haar toen maar even laten huilen max 15 min en na 2 dagen zag ik verbetering en binnen een week had ik een ander kind.

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ze hebben haar opgenomen om te kunnen observeren + medicatie op te starten én om mij en mijn man ook even rust te gunnen.
    Het is een heel dubbel gevoel; aan de ene kant wil ik haar niet uit handen geven en mis ik haar enorm maar aan de andere kant moet ik nu even bijtanken want ik trek het gewoon niet meer.
    Mijn zoontje van 14 maanden vergt ook enorm veel energie en ben op dit moment gewoon helemaal uitgeput....

De verpleging en artsen hebben iig al aangegeven dat ze idd reflux heeft en erg onrustig en huilerig is.
    Hopelijk slaat de medicatie snel aan maar dit heeft wel even nodig hebben ze ook gezegd.
    Ze had vandaag ook ineens weer groenachtige ontlasting dus KMA houden ze ook nog in hun achterhoofd maar op dit moment gaan ze uit van alleen reflux.

Tja, ik weet niet zo goed hoe ik me voel op dit moment maar er moest ook even een moment van rust voor mijzelf komen en dat ging gewoon niet meer..:(
    Mis mijn meisje enorm maar mss is dit voor nu even de beste oplossing voor iedereen.

Ga jij nog naar de KA met je kleine? Je moedergevoel heeft het vaak bij het rechte eind hoor, laat je niet afschepen als jij denkt dat er iets niet klopt!

10. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik snap je heeeel goed, Kitty! Hoe moeilijk het ook is, je moet ook even aan jezelf en je andere kleine denken. Hoe lanfg blijft ze in het zkh? Vast lastig om haar niet om je heen te hebben? Want hoe lastig die kleibe van mij ook mag zijn, de gedachte aan hem in het zkh, getroost worden door zusters en slapen zonder zijn mama in de buurt, maakt me verdrietig. Maar ook ik zou kiezen voor wat he beste is. Dus veel sterkte meid!
    Ik hoop dat ik nog 3 uurtjes mag slapen..

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ze zal iig tot na het weekend blijven en dan zien we wel weer verder.
    Heb vannacht erg onrustig geslapen; werd steeds wakker omdat ik dacht dat ik haar hoorde huilen en veel nadenken.
    Ga vanmiddag en vanavond nog naar het ziekenhuis maar hoe meer rust ik krijg hoe vermoeider ik me voel..

Het is ook gewoon loodzwaar als je kleintje zoveel huilt en iets mankeert!
    Welke afspraken heb jij nu nog lopen dan? De huisarts of ook de kinderarts?
    En heb je nog wat kunnen slapen?

12. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    mijn dochter was ook zo alleen sliep ze snachts wel gelukkig ik ben naar een osteopaat gegaan ze had last van haar darmen naar 12 weken werd ze rustig ze pakte ook geen speen op eens pakte ze haar duimpje

13. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Kitty - ik heb dinsdag een afspraak bij de kinderarts, dus ben heel benieuwd of ze me in het zkh kunnen helpen.
    Als dat op niks uitloopt, bel ik een osteopaat voor een afspraak.

14. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Succes Ctje, ik hoop echt dat ze je serieus nemen!
    Waar "verdenk" jij je zoontje van?

Osteopaat ben ik ook geweest met mijn dochtertje maar die zei dat alles in orde was met haar.
    Nu weet ik natuurlijk niet of een osteopaat iets aan reflux kan doen maar het is altijd het proberen waard vind ik!

15. adi

adi Niet meer actief

maar 1 van jullie mag gewoon bij haar blijven 24/7 neem ik aan?

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Daar dacht ik ook direct aan. Zo'n kleintje in het ziekenhuis alleen... het zou toch het beste zijn als papa en/of mama er de hele tijd voor haar is.

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een osteopaat kan alleen wat met reflux als die veroorzaakt wordt door klemzittende wervels/zenuwbanen. Dat was bij onze oudste zo en na 1 behandeling was toen de reflux over.
    Voor onze jongste kon de osteopaat niks doen, maar een maagbiopt heeft ook aangetoond dat haar maagklepje echt niet goed sloot, (en de hartmedicatie verergerde de klachten, merken we nu maar weer eens nu ze langzamerhand uit de dosering groeit en de klachten aanmerkelijk verbeteren ;)).

18. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @kitty - ik vermoed dat ook Tijn last van reflux heeft. Ik hoop ook heel erg dat ik serieus genomen word en dat ze Tijn kunnen helpen.

19. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Lastig hoor. Hier idem dito, een klein meisje met een groot verhaal. Ze heeft al heel veel overwonnen, maar het lijkt wel of ze niet los van mij kan komen. Logisch eigenlijk. Ze heeft een enorm zware start gehad. Ik heb haar zoveel mogelijk bij mij gelaten om haar de veiligheid te geven, die zij nodig heeft.

Mijn dochter drinkt eigenlijk slecht/matig, heeft reflux, overstrekt snel, slaapt wisselvallig goed en dan minder goed, kan derzelf niet goed vermaken en heeft moeite met zelf in slaap komen. Wij staan medisch zo onder controle van 2 academisch ziekenhuizen i.v.m. haar aangeboren afwijking.
    Ik ga woensdag wel naar een osteopaat. De kinderartsen delen mijn zorg, maar medisch gezien kunnen zij haar niet helpen, ook de logopedist kan niks betekenen. Alles wat zij kunnen, dat gebeurd al.

Fijn te lezen dat er veel mensen zijn geholpen bij een osteopaat.

Kitty wat moeilijk zeg dat je dochtertje is opgenomen. Mijn dochter had ook heftige reflux. Nog steeds kan ze er last van hebben, maar het gaat stukken beter nu ze ouder wordt. En neem je rust meis! Kies jij voor wat op dit moment in jullie situatie past. Het ZKH zuigt je helemaal leeg.

Ik heb 7 weken in het zkh gezeten, waarvan 3 weken Intensive Care, 2 weken medium care en daar heb ik wel fulltime bij haar geslapen. De laatste 2 weken toen wij bij een ZKH dichterbij huis waren, sliep ik om de dag in het ZKH. Maar ik zat wel van 9 tot 22.30 in het ZKH. En als ik iets moest doen, regelde ik dat de oma's of tante's er waren.

20. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wat voor hartmedicatie kreeg jouw kindje? Want hier evenals en sinds de hartmedicatie is gestopt, spuugt ze nauwelijks meer.

Deel Deze Pagina