waar blijven de eerste symtomen??

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door La femme Nikita, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjon1

marjon1 Lid

20 jun 2009
    67
    0
    0
    Administratief med.
    NULL
    Hoi Femme,

Mijn vorige zwangerschap was buitenbaarmoederlijk. Ben ik aan geopereerd en daarna kreeg ik nog van die nare prikken omdat mijn hcg niet wilde dalen. Maar nu een dik jaar later weer zwanger. De gyn wil mij vaker zien, ik had gedacht dat het na die eerste keer wel goed zou zijn maar ik mag vaker komen. Ik begreep van haar dat ze het goed in de gaten wil houden, mocht het toch mis gaan dan wil ze kijken of mijn hcg dan ook zakt anders moet ik weer die vreselijke prikken krijgen. Maar ik heb goede hoop.

Hoe gaat dat nou eigenlijk, zo'n ivf behandeling, tenminste ik weet het wel een beetje maar heb nooit gehoord of het een vervelende behandeling is of pijnlijk?

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hé, lijkt me toch wel fijn dat je idd. vaker op controle mag komen.
    Ik ben ook blij dat ik de afgelopen week zo goed in de gaten werd gehouden.

Nou, ik vond de IVF uiteindelijk best wel meevallen.
    Het vele prikken, de echo's, punctie en transfer vielen erg mee.
    Had eigenlijk ook bijna geen bijwerkingen.

Je begint de IVF cyclus met een week lang spuiten, na een paar dagen komt er een tweede soort van spuit bij.
    Dan wordt er dus regelmatig gekeken wat er groeit, en 36uur voor de punctie moet je de laatste spuit zetten die dan de eisprong laat beginnen.
    Na punctie moet je 1 of 2 dagen wachten en hoor je hoeveel eitjes bevrucht zijn, dan krijg je 1 of 2 dagen later 1 of 2 emmies terug.
    Dan beginnen de 2 lange wachtweken, waarin je alleen maar kunt afwachten.
    Deze waren echt de zwaarste.
    De hormonen gierden door mijn lichaam denk ik, en ik ging echt van huilen naar optimistisch en weer terug in 5 min.
    Ze leken echt langer als bij een gewonde NOD.

Het enigse waarvan ik dus heel veel last gehad heb, is de late overstimulatie.
    Door de nieuwe zwangerschapshormonen, kunnen de eierstokken en alle leeggezogen blaasjes zich weer gaan vullen.
    Als je ongi wordt, maakt je lichaam eigenlijk alles weer schoon, maar als je zwanger bent moet het dus langzaam weer verdwijnen.
    Bij mij zijn uiteindelijk een paar blaasjes gesprongen en had ik los vocht in mijn buikholte, daarom werd ik ook meteen opgenomen in het ziekenhuis.

Gelukkig is het niet gevaarlijk voor de zwangerschap, het vruchtje zit veilig in de baarmoeder...;)

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Dames!!! Geweldig nieuws, kindeke gezien, hartje gehoord, ik ben zelfs langer zwanger, 8 weken en 6 dagen, alles was perfect, wow dit was zo'n emotioneel moment!!! Het armpje bewoog zelfs naar de mond. Echt geweldig. Heb een foto meegekregen, morgen ben ik alweer 9 weken. Jeetje zeg, kon het niet geloven toen ik het zag, er zit een minimensje in mij!!!

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Oh nogmaals werd mij gezegd: SYMPTOMEN ZEGGEN NIKS. Het heeft niks te maken met het verloop van de zwangerschap. Dus meiden, niet meer druk maken om die symptomen, gewoon lekker genieten als ze er niet zijn

5. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    zie foto:)

6. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    ow wow...CHICA...wat een geweldig goed nieuws, en wat een prachtige foto.
    Ben zooo blij voor...en je bent al meer als 2 maanden dan...
    Geweldig...enne...nu genieten hè...

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja ik moet de hele avond aan dat moment denken, dat ik het hartje hoorde en die armpjes zag bewegen, echt onwerkelijk gewoon. Ik voelde me (en voel me nu nog steeds) zooooooo happy!

8. marjon1

marjon1 Lid

20 jun 2009
    67
    0
    0
    Administratief med.
    NULL
    He Chica,
    Wat een leuke echo zeg. Hoop dat ik over een tijdje ook zo'n echo heb. Gefeliciteerd.

@femme, ik vind de lijst van wat je moet doen voor een IVF behandeling best behoorlijk, maar ik kan ook echt heel goed begrijpen dat je het er allemaal voor over hebt en vind het ook super dat je lekker zwanger bent. :)

9. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hallo dames,
    Mag ik hier ook wat komen meekletsen?
    Ik heb deze morgen 2 super positieve testen gehad, 1tje van kruidvat (2voor5) en een clearblue met zwangerschapsindicator.
    Bij de test van kruidvat zag ik onmiddelijk een dikke 2de streep verschijnen en ook bij de clearblue hoefden we niet lang te wachten op resultaat.
    Volgens de test van clearblue zou de bevruchting 2-3 weken geleden hebben plaatsgevonden dus volgens de berekeningen van de gyn denk ik dat ik dan ongeveer 4-5 weken zwanger ben.
    Heb deze morgen een bloedtest laten doen en om 14u30 weet ik hiervan de uitslag!
    Is spannend afwachten omdat mijn gyn zij dat het soms wel gebeurd dat zwangerschapstesten toch niet zo juist zijn, ik betwijfel dit zelf wel sterk, 2 dik positieve testen dat kan toch geen toeval zijn hé???

Wel nu over de kwaaltjes, ik voel me ook helemaal niet zo anders dan anders...
    Heb wel heel erg pijnlijke borsten maar dacht dat dit door de clomid kwam (had dit vorige maand ook, maar iets minder)
    Ook ben ik heel erg moe maar dit kon mischien ook wel met de hormonen te maken hebben..
    Hoop dat we straks bevestiging krijgen van de gyn dan kan ik me eindelijk iets meer gaan ontspannen;)
    Is nog behoorlijk onwerkelijk nu:)

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Chica wat een super nieuws, en wat een mooie echo!! Ik had je verhaal gelezen en werd er helemaal blij van toen ik las over je echo!

Liefs,

Mrs Hair

11. dieni

dieni Actief lid

17 mei 2010
    113
    0
    0
    MOOIE FOTO CHICCA, ik heb 14 juli de 12weken echo ben eens benieuwd.....had ik maar een tijdmachine hahaha

12. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    chica...ben je al een beetje bijgekomen, en lekker aan het genieten...;)

jojogirl...heb je de bloeduitslag al?
    denk ook wel dat 2 testen toch niet kunnen missen, dus alvast een voorzichtige PROFICIAT...:D
    Ben benieuwd wanneer je je eerste echo hebt.

Ik vind het bij mij ook nog altijd onwerkelijk.
    Maar denk-hoop langzaam een nieuwe kwaaltje te krijgen...
    Ben ook zo ontzettend moe, sinds gister.
    Dacht gister dat het kwam doordat ik best wel veel gelopen had, de eerste keer na 4 dagen in het ziekenhuis te zijn geweest.
    De overstimulatie lijkt ook langzaam weg te gaan...
    Maar was vandaag weer al zooo ontzettend moe, heb de halve middag op de bank gelegen, en ben een aantal keer echt weggedut...:$
    Dat doe ik nooooit...

hihi Dieni, ik reis met je me in je tijdmachine...;)

13. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @La femme Nikita: Ja de bloeduitslag was goed, zijn dus echt zwanger:D Volgens de bloedtest zou ik ongeveer 6weken ver zijn, dus is toch al behoorlijk hé!
    Mijn eerste echo krijg ik op 5 juli, met 8 weken.
    Gaan pas echt gerust zijn als we ons kleintje gezien hebben en een kloppend hartje hebben gezien.
    Kan het nu nog zo moeilijk geloven, heb jij dit ook niet?
    Wanneer heb jij je eerste echo?
    Groetjes Joke

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi hoi,

mag ik ook meekletsen?

Bij mij is nog wel vroeg maar merk ook nog helemaal niks en volgens mij bij mijn dochter wel... nou ja maar hopen dat het zo blijft!

15. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Tuurlijk Debby...kom maar gezellig meekletsen...
    Heb jij al een afspraak bij de dr. staan??

Jojogirl, wow, dus ook al 6 weken hè, dan ben je toch al een paar daagjes verder op weg als ik.
    I.v.m. de overstimulatie heb ik al een echo gehad.
    En er was zelfs al een klein vruchtzakje te zien...;)
    Maar ja, ik ben ook pas echt gerustgesteld zodra het hartje klopt, en dan natuurlijk weer pas na de 12 weken grens...
    tsja, zo gaat het dus door en door...
    Ik heb op 28 Juni een nieuwe echo, ben dan 6 weken en 6 dagen.
    Omdat ik IVF gehad heb, weten we dus heel precies vanaf wanneer we kunnen tellen.
    De gyn. vertelde de laatste keer dat ik uitgerekend ben op 16 Februari..:D
    Maar ja, geloven kan ik het dus ook nog altijd niet echt, en kijk de hele tijd naar het kleine foto'tje met vruchtzakje wat op de kast staat...;)

16. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @La femme Nikita: Zouden ze dan op 6 weken al iets meer zien? Mijn gyn zij dat ze meestal wacht tot het einde van de 8ste week omdat er dan een mooi vruchtje MET kloppend hartje te zien is en waarschijnlijk wacht ze bij mij nu ook iets langer omdat we niet exact weten wanneer ik zwanger ben geworden..
    Is ook zo moeilijk te geloven hé, je wacht er zo lang op, kijkt er al die tijd zo naar uit en dan ineens is het moment daar:p
    We zouden dan waarschijnlijk ongeveer in dezelfde periode moeten bevallen, mischien hebben we allebei nog een valentijnsbaby:)
    Laat je nog iets weten als je de echo gehad hebt?
    Groetjes Joke

17. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    #37 La femme Nikita, 19 jun 2010
    Laatst bewerkt: 19 jun 2010
    H! Jojogirl,

Ja de gyn, wilde graag met 6 weken al een echo.
    Omdat ik overstimulatie had, en hij wil dus ook kijken naar mijn eierstokken en of die al wat rustiger en kleiner zijn.

Hij zei ook, mocht er dan nog geen hartje te horen zijn, dan komt dat waarschijnlijk de keer erop.
    We hopen natuurlijk dat we het de volgende keer al horen....dan ben je toch weer net iets meer gerustgesteld...

Gyn. heeft aan de hand van mijn transfer datum berekend dat ik 16 Februari uitgerekend ben.

Dus ja, misschien een valentijntje...

Ik laat je zeker iets weten...

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb 8 juli een echo afspraak... nog 18 dagen pfff...

19. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Debby82: dat wachten duurt zo lang hé! Wij hebben 5juli een eerste echo maar heb al heel veel zin gehad om de gyn te bellen of we niet een weekje vroeger kunnen gaan:D
    Mijn vriend vind dat we nog even geduld moeten hebben, hij zegt dat we met 8weken al veel meer gaan zien dan dat we op 7 weken zouden gaan, mischien heeft hij wel gelijk maar ben zooo benieuwd of alles ok is met ons kleintje!

La femme Nikita,
    Ja vind dat ook is echt een geruststelling, zou zelfs al blij zijn moest ik het gewoon al eens gezien hebben want kan het nog steeds niet geloven, vreemd hé:p
    Ben wel eens benieuwd voor wanneer ik juist uitgerekend ben ik vermoed ergens rond de 10de februari maar kan later of vroeger zijn ook.
    Ik laat je zeker nog iets weten na onze eerste echo!
    Groetjes Joke

20. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hoihoi!

Hier nog een symptoomloze zwangere. Volgens mijn eigen berekeningen nu net de 8 weken gepasseerd en behalve wat vermoeidheid verder geen kwaaltjes.

Heb een zoontje van 9,5 maand en bij hem was het net zo. Omdat het toen de eerste keer was was ik echt zo ontzettend onzeker. Kon er pas echt van genieten toen we met 10 weken en 6 dagen een mooie echo hadden.

Dit keer heb ik eigenlijk nog minder klachten. Geen gevoelige borsten, weinig onderbuikkrampen.... ik voel me eigenlijk nog steeds niet anders dan voor de positieve test. Maar ik ben er wel stukken rustiger onder omdat ik weet dat het zo prima goed kan gaan.

Op 14 juni heb ik al een hartje zien kloppen. Was een uitwendige echo dus niet heel veel gezien, maar het hartje klopte wel. Was toen volgens mij eigen berekeningen 6 weken en 6 dagen en de meting van de gyn gaf 6 weken en 3 dagen aan. Heel acceptabel dus. In deze fase kan een mm een dag schelen dus ik weet zo even niet wie het schreef maar dan is een verschil van 4 dagen niet zo raar hoor! Later, rond de 12 weken zeg maar, is de termijn veel exacter te bepalen. Omdat ik zeker weet dat ik geen cyclus had van 28 dagen heb ik nu dus min of meer nog een andere termijn dan m'n gyn. We hebben besloten deze definitief te bepalen bij de 12-weken echo. Maar die is pas op 19 juli. Dus nog bijna een maand wachten!!! Aaargghhh.... kan de dagen wel wegkijken zeg. Maar goed, ik heb niet veel keuze want ze wil het echt niet eerder doen dus ik zal gewoon geduldig moeten afwachten....

Zie al een hele mooie echo foto voorbij komen. Gaaf hoor!

En voor de rest; mij is altijd gezegd dat wanneer je vanaf het begin geen kwaaltjes hebt dat helemaal geen reden tot bezorgdheid is. Pas als je heel veel kwaaltjes had en ze verdwijnen ineens dan zou je je zorgen kunnen gaan maken. Maar zelfs dat zegt nog niet altijd wat. Dus we moeten denk ik maar gewoon genieten van die symptoomloze eerste 12 weken :)

Deel Deze Pagina