onze zoon ook pas met de 14 maanden zijn eerste tandjes!!! En daarna geen pretje, hij is helaas altijd ziek als er weer iets doorkomt. Op dit moment komen zijn laatste 2 kiezen door en dan heeft hij (gelukkig) alles.!!
onze dochter was precies 9 maand toen de eerste doorkwam! in dezelfde week ook de 2e en daar is het bij gebleven! zo schattig, die lach met 2 ieniminietandjes! we hebben steeds het idee dat er meer tanden aan zitten te komen maar zien/ voelen niets! (we mogen ook niet kijken hoor! doet gauw tong naar buiten als we willen kijken!)
Onze dochter is vorige week 1 jaar geworden en heeft nog niet een tandje Je ziet de tandjes wel door het tandvlees zitten (aan de voorkant van het tandvlees), twee voortanden en twee ondertanden, maar onder aan het tandvlees nog geen puntje, bobbeltje of iets anders dat er op wijst dat ze snel doorkomen. Ach...ze eet haar brood er niet niet minder snel door op en alhoewel ik het toch wel wat eng vind om haar echt hard voedsel te geven (babykoekjes enzo, waar goed op gekauwd moet worden) geef ik het af en toe toch, omdat ze behoorlijk hard kan bijten met alleen haar tandvlees Haar haar daarentegen lijkt een groeispurt te krijgen en begint nu echt een leuk bosje te worden...zo schattig! Ik maak mij er niet al te druk over, want het komt vanzelf wel... Met andere dingen is ze weer supersnel en ik denk dat ieder kindje met alles zijn of haar eigen tempo heeft.
Ken ook iemand waarbij het zoontje pas na 1 jaar tandjes kreeg, dus het komt vast wel goed! Ben heeft er ook nog maar 8 hoor, zijn zus had op deze leeftijd al bijna alle tanden! C.
Hier ook ergens vlak voor haar verjaardag, zeg maar met 11 maand, de eerste tandjes. Ze had er wel al last van vanaf ze 5 maanden oud was, dat was zo sneu! Altijd bobbels, rood, pijn... maar het doorkomen zelf duurde erg lang. Het is toen wel snel gegaan, maar nu staat het alweer een hele tijd stil met 8 tanden en 4 kiezen.