vraag over uitvaartverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Siem, 3 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    hallo dames ik had even een vraagje.
    ik had het er met een vriendin over wat je eigenlijk allemaal moet regelen met een kindje.
    en toen vertelde zij dat je ook al een uitvaartverzekering/begrafenispolis of zoiets moet regelen voor het geval er iets met je kindje gebeurt.
    maar is dit echt zo? ik kan het me bijna niet voorstellen om dat zo vroeg te doen.
    ik wil er liever niet eens over nadenken :( ..

2. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ja zeker dit moet je wel regelen.
    Ik hoop dat je het echt nooit hoef te gebruiken voor je kleintje ( maar pas als hij/zij `100 is)
    maar het is wel belangrijk dat je hem laat bijschrijven op jullie polis.
    Is trouwens gratis tot ze 25 zijn bij de Dela

3. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    kan me voorstellen dat je er liever niet over na wilt denken is ook best eng
    maar als je een uitvaart verzekering hebt geloof dat je je kindje er gewoon bij op kan laten plaatsen
    bij reaal is dat wel het geval daar heb je een gezins uitvaartverzekering

gr maria

4. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi,

nou dat is wel egelijk nodig om alvast een verzekering te hebben voor je kindje,het beste is om gelijk je verzekering af te sluiten met de geboorte!
    Wij hebben het pas zelf meegemaakt,mijn schoonmoeder (wij hebben daar totaal niet aan gedacht)heeft gelukkig ons meissie verzekerd bij DELA en wij hebben alles terug gekregen van de crematie.
    Niet dat het daarom gaat want wij hadden zoiets van maakt niet uit wat het kost voor ons meissie maar 2 weken geleden kregen we bericht dat we alles terug kregen.
    Toch fijn als je het niet meer verwacht.

Dus al met al,hopelijk heb je het niet nodig maar mocht er iets gebeuren dan krijg je iig wel een deel of alles vergoed!
    Zoals ik al zei,hoop niet dat je het ooit nodig hebt voor je kind!

Succes-x-

5. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    bedankt voor jullie reactie's. ;)

ik wist echt niet dat je dit al zo snel moest regelen, dus ik zal der wel bij laten schrijven op mijn polis

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    klopt is indd gratis bij de dela maar daar krijg je maar de helft van het bedrag uitgekeerd voor een begravenis

ik heb er geen seconde over hoeven nadenken en we hebben boven op dat hij mij mij staat ook een aparte verzekering voor jason genomen voor de paar euro is het wel zo belangrijk

7. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Dit is nieuw voor mij!? naar mijn weten krijgen we gewoon het hele bedrag vergoed ( ik klop nu echt heel hard af ik wil dit nooit meemaken)
    Maar wij hebben de Dela in Belgie weet niet of die anders is? mijn dochter staat bij haar vader op de polis maar die is wel hoog verzekerd ivm verplaatsing naar Turkije.
    Bah wat een naar onderwerp maar ja het moet wel goed geregeld zijn allemaal/.

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wij zijn bij Monuta verzekerd en Lisa heeft een eigen polis. (ze staat dus niet bij ons op de polis)
    Voor haar betalen we tot ze 18 is, 2,50 per maand en daarna hoeft ze niets meer te betalen geloof ik.
    We hebben inmiddels ook een afpraak staan om voor Tim een eigen polis af te sluiten dus ik vraag het meteen even na hoe het ookal weer zat.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb dus ook heel veel moeite gehad met het afsluiten van de verzekering voor Sam. Voor mijn gevoel zou ik zo het lot over haar afroepen (ze lag toen ook daadwerkelijk een aantal maal op sterven).
    En nu ben ik nog steeds aan het zoeken welke verzekering ik het beste kan nemen, vind het echt lastig om de beste uit te zoeken. Ik wil ook een eigen polis voor de kinderen zodat ze die mee kunnen nemen als ze volwassen zijn.

10. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik heb het eindelijk geregeld van de week!
    Nu heb ik een polis voor kaye afgesloten voor 10.000 euro en ik moet 30 jaar betalen.
    En dat is dan 38 euro per kwartaal ofzo.

En als die 30 is dan is die gewoon afgelost en stel dat het ooit gebeurt krijgen we dan 10.000 euro + rente van al die jaar. Dus daar kan je netjes iemand voor begraven of cremere.

Tuurlijk wil niemand daar aan denken dat je kindje ooit eerder komt te overlijden dan jou! Ik moet er niet aan denken! Vond het ook wel moeilijk om het te regelen allemaal!

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij hebben ook een uitvaartverzekering die geld uitkeert.
    Ook voor Bram hebben we er pas een afgesloten voor 10.000 euro.
    Het probleem is dat over een x aantal jaren een uitvaart waarschijnlijk het dubbele kost...
    Bram zal hem dus moeten updaten zodra hij zelf een salaris heeft, want ik ga die verzekering echt geen 30 jaar voor hem betalen!

12. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Sterker nog. Je moet eigenlijk je kind al mee-verzekeren als je 26 wk zwanger bent.
    Vanaf dat moment is je baby namelijk officieel levensvatbaar. En als je dan een prematuurtje krijgt waarbij het misgaat, moet je zelf voor de kosten opdraaien als je niet verzekerd bent.
    En die kunnen hoog oplopen.

13. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik werkn in de uitvaartverzekeringen...

De meeste verzekeringen hebben de regel dat je binnen 2 maanden na de geboorte je kindje moet aanmelden.
    Daarnaast is het zo dat je vaak maar de helft van het bedrag krijgt van de polis van jou en je partner.
    daarnaast is het zo dat kinderen inderdaad gratis meeverzekerd worden tot een bepaalde leeftijd, echter na die leeftijd moeten ze opnieuw beginnen met het starten van een eigen polis, en dan ben je per maand meer kwijt dan wanneer ze vanaf hun geboorte een eigen polis hebben.

mijn advies:
    -geef je kind een eigen polis voor minimaal 10000!

de kosten van een uitvaart zijn namelijk tegenwoordig zo hoog dat 97% van de mensen een rekening achterlaat voor hun nabestaanden. De meeste verzekeringen zoals bijv het standaard pakket van de Dela vergoeden niet alles, en hebben een maximale waarde van ongeveer 3500.

de kosten voor een uitvaart stijgen per jaar gemiddeld met 4,5% en de waarde van een verzekering gemiddeld met 1 a 2 %. je kind nu een hoge polis geven betekent dat hij/zij later ook niet zoveel hoeft bij te verzekeren.

een begravenis all inclusief kost gemiddeld in nederland 10000. en een crematie 8000. afhankelijk van je persoonlijke wensen en je WOONPLAATS.

@ amranata dat is niet waar!
    je kind is bij de meeste verzekeringen automatisch meeverzekerd vanaf 26 weken zwangerschap

als je nog vragen hierover hebt PB me maar.....

14. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Angel Eyes, ik geloof je meteen. Helaas heb ik ook verhalen gehoord van ouders die het geld wel zelf op konden hoesten.

15. Angel Eyes

klopt helemaal amaranta! dat is ook vaak als ouders niet binnen die twee maanden aanmelden. en het is bij de meeste zo dat je ongeboren kind automatisch is meeverzekerd. maar een ongeboren kindje kun je niet apart verzekeren.

vaak zie je bij kapitaal verzekeringen dat kindjes niet automatisch zijn meeverzekerd.

en dat verhaal dat je kindje maar de helft van jouw verzekerd bedragheeft is ook een linke.... Stel je maar eens voor dat je kindje overlijdt, dan heb je echt niet genoeg aan 2000 euro, want een uitvaart van een kindje is vaak vele malen uitgebreider dan van een ouder iemand. (spreek uit ervaring)

Mijn moeder kreeg van de bank te horen dat ze dr kinderen beter kon verzekewren, nee zegt ze, ben je gek. dus heeft ze dat nooit gedaan. een week later overlijdt mijn broertje.......... Ik heb daar van geleerd Dano heeft een volledige eigen polis.

16. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik heb mijn beide kids in de kraamweek al aangemeld voor een overlijdingsverzekering.

17. Angel Eyes

het is en blijft geen leuk onderwerp maar zeker wel belangrijk om het even goed onder de loep te nemen en je goed te laten adviseren. want eraan denken is niet leuk, maar geloof me het meemaken en erachter komen dat je er beter van te voren bij stil had kunnen staan is veel erger......

18. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Angel Eyes bedankt voor je uitleg.
    Ik voel me nu wel flink belazerd door de Dela.
    Ze is hier thuis geweest en heeft ons verteld dat wij alle kosten vergoed zouden krijgen.
    Mijn man is voor 20000 euro verzekerd omdat hij naar Turkije gaat, maar is dit dan wel genoeg?
    En ik wist ook niet dat je vaak maar de helft krijgt als je kindje overlijd, tegen ons zei ze dat wij alles vergoed zouden krijgen.
    Ik ga nu toch maar eens nog extra navragen wij betalen per maand 40 euro als gezin ( kregen extra kortingen omdat we nog jong zijn en pas getrouwd) morgen gelijk maar even navraag doen , ik zou niet graag voor vervelende verassingen komen te staan op zo een moment.

19. Angel Eyes

@mila
    Bij de Dela zijn kinderen tot 18 jaar gratis meeverzekerd ten hoogste bedrag van een van de ouders. bij andere maatschappijen is dit vaak minder, en soms tot max 1500 euro.

20000 voor turkije is genoeg. het kost rond de 2500 euro om naar het buitenland vervoert te worden. echter als je familie leden wilt meenemen dan kun je je voor extra laten verzekeren.
    wij adviseren mensen die in het buitenland begraven willen worden om minmaal 13000 te verzekeren, en dat is dan exclusief meereizende familieleden. hangt ook wel af van de prijzen in het land verder.

maar 40 euro per maand bij de dela? is dit niet per kwartaal? Bij de Dela rekenen ze vaak per kwartaal. als je wilt kan ik een exacte berekening maken wat je bijv bij ons kwijt zou zijn voor het exacte bedrag dan weet je of je teveel betaald of niet.

overigens is overstappen oid niet handig gezien je vaak al jarenlang premie betaald en je overnieuw zou moeten beginnen bij een andere maatschappij

20. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Nou het was dus eerst per kwartaal en ineens werd het iedere maand.
    Ik vindt het best prijzig maar had zoiets nou ja het zal wel.
    Als je die berekening wilt maken heel graag, als het niet teveel moeite is natuurlijk ?
    overigens zitten we er nu een jaar dus niet mega lang en zou overstappen niet echt een probleem zijn denk ik?

Deel Deze Pagina