Buikpijn na de eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Floddertje, 5 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Volgens mij heb ik eergisteren m'n eisprong gehad. Nu heb ik al vanaf gisteren zo'n vreemd gevoel in m'n buik. Het voelt alsof ik heel lang niet naar het toilet geweest ben (grote én kleine boodschap).

    Ik heb geen blaasontsteking en ook heb ik geen last van m'n darmen. Maar het gevoel is zo rot. Het doet ook echt pijn als ik nies, hoest, buk of lach.

    Wat zou dit nou toch kunnen zijn?
     
  2. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, heb ik ook! Ik moet zeggen dat het nu nog meevalt, maar de vorige paar maanden was die pijn soms echt niet te harden! Lopen deed pijn, fietsen deed pijn.... en inderdaad hoesten etc. ook. Duurde een dag of 3 en dan was het weer weg. Snap er ook niks van, maar heb wel het idee dat het met mijn cyclus samenhangt, omdat er een bepaald patroon inzit. Voor mijn MK heb ik hier nooit last van gehad, daarna is het pas begonnen. Is ook echt maar een paar dagen na mijn ei, verders de rest van de cylcus geen last van.
    heb deze vraag al eens bij de VK op het forum neergelegd, maar die zei dat ik maar de HA moest bellen als ik meer wilde weten... Heb ik nog niet gedaan.

    PS: Mijn banner klopt niet, heb afgelopen dinsdag mijn ei gehad...
     
  3. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Kabouter Klus,
    Irritant is dat hè? Ik heb het nu ook al een paar cyclussen. Het is inderdaad niet te harden!

    Twee maanden geleden ben ik ermee naar de huisarts geweest, er is toen in het ziekenhuis een echo gemaakt en daar was niks op te zien. Het zal er dus wel bijhoren... Maar rot is het wel!
     
  4. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik gaf in mijn vorige berichtje al aan dat het tot nu toe nog meeviel, deze cyclus. Heb er nu nog steeds geen last van! Da's wel weer eens lekker, hoor! Na al die vorige maanden kon ik er de klok zowat op gelijk zetten; Dag 12 eisprong en dan binnen een paar dagen kromlopenvan de buikpijn... Pfff..... Vind het nu dus wel even lekker dat het vooralsnog weg lijkt te blijven. Hopelijk blijft dat zo. Bij mij zat er altijd wel een bepaald patroon in die buikpijn; de eerste dag zeurde het wat en kon ik het goed op voelen komen. Tweede dag kommer en kwel, pijn, pijn en nog eens pijn. Paar pijnstillertjes ertegenaan was wel nodig (gewoon doen, hoor, als het niet te harden is!), en je hoefde die dag niet veel van mij te verwachten. Derde dag kon ik het weer langzaam weg voelen zakken en op dag 4 had ik dan nergens meer last van. Had soms wel het idee dat de pijn af en toe omhoog kroop, richting maagstreek; jij ook misschien?
     
  5. CynthiaB

    CynthiaB Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Ik heb ook wel buikpijn gehad na - wat ik denk - mijn eisprong. Maar dat deed niet echt heel veel pijn, voelde vooral als ongesteldheidsbuikpijn.
     
  6. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Kabouter Klus,
    Wat jij omschijft dat heb ik dus ook! De pijn voelt alsof ik heel lang niet naar toilet geweest ben. Het doet echt de hele dag pijn en sommige bewegingen zijn echt niet prettig!

    Daarnaast inderdaad het gevoel dat m'n eten heel hoog blijft zitten. Niet zozeer misselijk, maar constant het gevoel dat wat je gegeten hebt tegen je keel aandrukt.

    Heel vervelend. De pijn is vandaag wel iets minder, maar nog niet helemaal weg. En nu zo na de lunch lijkt het weer alsof m'n eten niet zakt.

    Bah, ik hoop dat het gauw over is. Als het een verschijnsel van zwangerschap was hoorde je mij er niet over klagen, maar ik heb dit nu al een paar maanden, maar zwanger; ho maar.

    Gisteren heb ik ook een pijnstiller genomen, het ging gewoon niet meer. Helaas trok de pijn niet helemaal weg, ik kon in bed niet eens lekker liggen.

    Ik hoop wel dat het snel over gaat, want van klussen komt er niet veel als ik verga van de pijn...
     
  7. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey, hoe is het nou met je?
    Zag dat je deze dagen mag testen?

    Ik heb deze cyclus helemaal geen tenenkrommende buikpijn gehad, het is gewoon weggebleven! Zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig was dat weer eens!

    Wel behoorlijk wat pukkels op mijn rug, en meende van de week eventjes een pijnlijke onderrug en beurse buik te hebben, maar ja. Nu wil ik mezelf natuurlijk een beetje zwanger praten omdat ik die buikpijn niet heb gehad, haha... :rolleyes: Resultaat; mijn (.)(.) zijn inmiddels bont en blauw van het knijpen (om te checken of ze al gevoeliger zijn of pijn doen, hihi...) Wat een doos ben ik toch ook, hè?!
    Probeer rustig het weekend af te wachten tot NOD....
     
  8. guusje30

    guusje30 Actief lid

    19 jun 2007
    125
    0
    0
    Hoi kabouter klus en floddertje,

    Ik denk dat ik me bij jullie aansluiten. Heb volgens mij precies hetzelfde en in de cyclus altijd een paar dagen na eisprong en voor ongi. De ene keer wat meer dan de andere keer. De erge keren zijn echt erg! Hoesten, springen, fietsen en met name over hobbels, vreselijk! Ik ben er voor bij ha en gynaecoloog geweest, echo gehad en niets gevonden. Ze denk dat het verkleveningen zijn nav eerdere buikoperatie, maar het blijft gissen voor de gynaecoloog. Hij dacht dat het komt door samentrekkingen in baarmoeder en dat het dan ergens op drukt ofzo. Deze maand heb ik het later en erger dan ooit. Ergens hoop ik dat het komt omdat ik zwanger ben, afwachten...!
     
  9. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Helaas ben in vannacht ongi geworden. Deze ronde was dus ook zonder resultaat. Ik ga nu ronde zes in. Ik heb met m'n vriend afgesproken dat ik deze ronde ovulatie testen mag gaan gebruiken. Ik ga dat topic dus nog maar een keer van voor naar achter lezen en dan vanmiddag op jacht voor ovu-testen. Wie weet hebben we op die manier meer succes.

    Op dit moment loop ik krom van de ongi pijn. Echt niet normaal, zo erg heb ik het nog nooit gehad...
     
  10. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Balen, Floddertje.... :(

    Ovulatie-testen gebruiken is wel een goed idee, hoor, heb ik ook gedaan een paar maanden. De laatste paar keer niet meer, want mijn lichaam is behoorlijk regelmatig. Maar het geeft je wel wat meer inzicht in de (dagen rondom je) eisprong, da's wel prettig.

    En meis, gewoon een paracetamolletje pakken als je zoveel last hebt, hoor! Wij vrouwen hebben al genoeg te lijden met ons lichaam ;)
     
  11. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    precies...lang leve de paracetamol!
    HULDE :)
     

Deel Deze Pagina