Eind van deze maand vertrekken wij naar Mallorca. Wij hebben geboekt vanaf Eindhoven, omdat dat voor ons dichterbij is als Schiphol. Mijn moeder gaat ook mee, alleen hebben we voor haar apart geboekt, omdat zij 20 minuten van Schiphol woont en daar vandaan wil vertrekken. Nu krijgt zij gisteren een telefoontje dat de vlucht vanaf Schiphol geannuleerd zou zijn en ze vanaf Eindhoven moet gaan vertrekken. Kan dat zomaar? Ik heb de vlucht gecheckt die ze oorspronkelijk had vanaf Schiphol en deze is nog gewoon boekbaar bij Transavia. Dat deze geannuleerd zou zijn is gewoon niet waar. Daarbij komt dat er geen trein rijdt op Eindhoven airport. Ze zou nu met de bus naar Schiphol moeten, de trein pakken naar Eindhoven en daar vandaan dan op de luchthaven zien te komen. Mijn moeder is niet al te best ter been en daarnaast brengt het natuurlijk ook veel extra kosten met zich mee. Wie heeft dit wel eens aan de hand gehad of kan hier iets zinnigs over zeggen?
Volgens mij mag dat nooit alleen maar telefonisch worden doorgegeven. Wie belde er op dan?? Ik zou gelijk met de touroperator gaan bellen en om opheldering vragen.
Het kan zijn dat de touroperator niet genoeg vluchtplaatsen afneemt van Transavia waardoor transavia besluit de stoelen die ze aan de touroperator uitlenen terug te nemen. Ze kunnen dit idd gewoon doen, ze hebben dit allemaal in de kleine lettertjes vast getimmerd Het enige wat je zou kunnen proberen is om de extra kosten te verhalen op de touroperator. Mbt vluchten deze staan nooit vast, dus kan ook zijn dat de touroperator de vlucht vanaf Eindhoven vol wil hebben omdat dit anders te veel geld kost. Je kunt wat dat betreft bijna nooit rechten ontlenen aan de te boeken vluchten
W.b.t. vliegtijden en luchtvaartmaatschappij heb je van tevoren idd geen garantie, maar de vertrekluchthaven boek je specifiek. In de voorwaarden van in dit geval neckerman staat dus ook alleen benoemd dat de luchtvaartmaatschappij en vliegtijden kunnen wijzigen. Niets over de vertrekluchthaven. Uiteraard hebben we dit al bij neckerman neergelegd. We hebben nog geen antwoord gekregen, maar ik was benieuwd of er ervaringen waren van anderen in zo'n geval. Overigens hebben wij niet direct bij neckerman geboekt, maar via zoover travel. Maar die geven niet thuis zeg maar Die zouden mijn dochter van 2 nog alleen laten zitten in het vliegtuig (weer een ander verhaal).
Wij hebben dit jarsn geleden ook eens gehad. Maar dan andersom. We zouden vznaf Groningen Eelde vliegen maar dat werd schiphol. Midden in de nacht met bussen naar schiphol vervoerd. Dan ben je best pissed-off.
Zulk soort dingen zijn gewoon heel vervelend en kost veel meer tijd en geld. Gelukkig werden jullie vervoerd. Inmiddels hebben Neckermann en Zoovertravel een beetje door dat dit natuurlijk niet zomaar ging en heeft mijn moeder een taxi aangeboden gekregen. Hiervan zal ze gebruik maken. Waarom ze niet op de oorspronkelijke vlucht mee kan, wisten ze niet te vertellen. Nou ja, ze is nu wat langer onderweg, maar we zitten nu wel samen in het vliegtuig Dat vind ze wel heel leuk met haar kleinkinderen samen.
Is toch ook eigenlijk best vreemd dat dit zomaar kan en mag. Je boekt een ticket van A naar B, een vervoersticket. Vreemd dat hun dan zomaar mogen beslissen dat jij niet van A naar B vliegt maar van C naar B. Kan dat dan ook als ik bijvoorbeeld een los ticket boek van Amsterdam naar Barcelona. Dat hun dan in ene mogen zeggen je vliegt van Eindhoven naar Barcelona? JIj bent toch de boeker en dus de klant die beslist wat je koopt? Net als je in een winkel een broek koopt, netje betaald en hun zeggen inene, nee je krijgt een zwarte mee ipv een blauwe, dat komt ons beter uit. Blijft vreemd...
Je boekt niet een los ticket, maar een pakketreis. Maar dan nog, de luchthaven van vertrek die kies je uit, net als je hotel/appartement. De prijs was in dit geval ook anders bij vertrek vanaf Schiphol of Eindhoven. Het alternatief was kosteloos annuleren . Tja, dan had ze geen vakantie gehad met haar kleinkinderen. Ach, ze heeft er nu vrede mee en Neckermann kost het een hele dure taxi.