Wie heeft er al griep gehad

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Iedereen heeft het vast al gehoord, er heerst griep (wanneer niet?)

Wij zijn al een beetje ziek geweest hier, een paar werken geleden. Maar goed, morgen een verjaardag waar er alweer twee ziek zijn.

Dus dat wordt ook alweer bingo.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    De jongste is de hele week niet zo lekker en eergisteren was ze aan het overgeven en vandaag is ze aan de diarree. Hopelijk slaat het de rest over.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Wij zijn sinds de kerstvakantie allemaal aan het hoesten, met ook een paar dagen koorts/verhoging aan het begin en dágenlang lamlendigheid. Het hoesten duurt een paar weken, met veel 'productie' (groene vledders dus, jak). Volgens mij nu ook bronchitis.

Ik weet niet of dat 'de griep' is, of gewoon een verkoudheidsvirus. Zelf heb ik wel de griepprik gehad, dus misschien is het wel een light uitvoering van griep.

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Wat jij nu beschrijft is wat wij hier ook hebben gehad.
    De kleine hoest nu nog steeds een beetje en wij ook vlagen met de kriebel.

5. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik denk dat wij de de aanstichters zijn geweest van de griepepidemie! ;)

Wij hebben allemaal de griep al gehad begin november, zowel overgeven, diarree en verkoudheid/hoesten is hier gepasseerd. Toen hoorde ik er nog niemand over, maar daarna wel... ;)

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wij niet, gelukkig
    maar we leven op doktersadvies heel beperkt.
    Als er een verjaardag is dan kunnen wij daar niet naartoe, er is altijd wel iemand verkouden of ziek rond deze tijd.

Goed je handen wassen, en niet naar verjaardagen gaan, helpt al een heleboel.;)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij niet. Echte griep komt alleen voor in januari en februari en betekent minstens 3 weken ziek ;) de griep die in de volksmond vaak wordt gebruikt is een verzamelnaam voor koutjes en andere kleine dingen die in het najaar voorkomen.;)

8. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Wij zijn nu allemaal ziek behalve de jongste gelukkig. Rotgriep

9. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Geen griep, wel beetje beginnende droge keel.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Yep. ECHTE griep ben je minimaal 2 weken mee onder de pannen. En dan ben je zo ziek dat je echt niet achter internet zit. Wat je soms nog wel eens leest. Mensen verwarren griep met een erge verkoudheid.

Dus nee, hier nog geen griep gehad en eerlijk gezegd (klopt af) nog nooit echte griep gehad.

11. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik ben op dit moment ziek.
    Hele nacht op de pot gezeten, drama..
    Kleine heeft t al gehad

12. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

We hebben hier vorige week heel de week overgegeven en diarree. M'n man, ik en de kleine, we hebben het allemaal gehad. Echte griep is idd een ander verhaal dan lig je echt 2 weken plat en doet het van je tenen tot je kruin alles zeer. Dat heb ik gelukkig pas 1 X in m'n leven gehad. In november is de kleine ook al flink verkouden geweest. Hopelijk hebben we het nu gehad.... Beterschap allemaal

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Hier 4 v/d 5 ziek (geweest). Buikgriep, spierpijn, koorts etc. Mijn jongste het langste van ons allemaal, die is al ruim 8 dagen ziek. Erg sneu, maar lijkt nu aan de betere hand.

Vraag me wel af waarom je alleen griep kunt hebben als dat minimaal 2 weken duurt?... Nog nooit gehoord.
    Nou ja, in dat geval heb ik nog nooit in mijn leven griep gehad. 2 weken ziek is wel heel lang.

14. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Nou 2 weken is misschien wat overdreven maar als je echte griep hebt ben je echt wel ff onder de pannen. Verkoudheid e.d valt niet onder de griep. Soms zeggen mensen weleens van: poeh heb echt flink de griep te pakken en dan zijn ze verkouden en hebben keelpijn bijv. Dat valt niet echt onder griep volgens mij. Zo bedoelde ik het, dat het 2 weken aan houdt is misschien een beetje lang;)

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ik ben nu ziek :(

16. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Ik heb vorige week de griep gehad. Ziek dat ik was, niet normaal meer pfff.... Ik ben nog steeds niet helemaal hersteld, maar het gaat wel een stuk beter. Het begon bij mij met verschrikkelijke hoofdpijn en 's nachts kreeg ik er hoge koorts bij. Langzamerhand kreeg ik meer verschijnselen zoals luchtweginfecties. Het kwam in ieder geval plotseling opzetten.

17. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hier in december gehad vanaf de 10e tot de 23e echt de griep dus, hoest nu nog steeds maar voel me kiplekker, en de 20e december had ik een abces heerlijk die ziekeperiodes altijd

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Met echte griep lig je echt minimaal een week voor pampus in bed. Koppijn, koorts, alles doet zeer van de zware spierpijn, hoesten, keelpijn, snot enz,
    Dan ben je echt zo ziek dat je niks kan hebben, alleen uit nood uit bed, geen tv of internet niets. Daarna nog minstens een week nodig om en beetje aan te sterken.

19. angel229

angel229 Niet meer actief

Ja, van net na de kerst tot afgelopen weekend! Uiteindelijk nog een antibiotica nodig gehad voor een bacteriele luchtweginfectie wat ik er bovenop had :(. Nu weer redelijk opgeknapt gelukkig!

20. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier wel ziek (geweest), vandaag weer wat beter. Begon vorige week vrijdag, ineens zat alles dicht en deed zeer. Vanaf zaterdag tot en met gisteren koorts gehad, flink hoesten, snotteren, de hele mikmak. Bah. Hoop er morgen weer helemaal te zijn.

Deel Deze Pagina