slaapzakje van 70 cm

Discussie in 'Verzorging' gestart door mirie, 28 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirie

mirie Lid

17 sep 2006
    40
    0
    0
    ik heb een vraag ik heb een slaapzak gekocht voor de winter met mouwen maar kan een pasgboren baby daarin,want 70 cm was de kleinste maat,onze baby wordt in de winter geboren dus ben ik bang dat ie het dalijk koud krijgt groetjes.

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik vraag me ook wel eens af met welke maten die lengtes nou overeen komen. Ik weet wel dat het om centimeters gaat dat getal 70, maar ja...welke maat is dat dan?

Bij de Hema verkopen ze slaapzakjes vanaf maat 56. Die zal je kleintje vast passen als hij geboren wordt.

3. Niet meer actief

die maten komen ongeveer overeen met de lengte van je kindje!

Dus 56, dan is je kindje tussen de 50 en 56 cm lang.. iets langer of korter is dan ook geen probleem.

70 cm is voor een pasgeboren baby echt te groot en dus ook niet veilig!

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    nee als er mouwen aan zitten is ie te groot.
    Zonder mouden dan kon je de armsgaten nog innemen zodat ze niet in de slaapzak schieten.

Maar ze verkopen ook winterslaapzakjes van 50 cm hoor bij Hema.

5. mirie

mirie Lid

17 sep 2006
    40
    0
    0
    en zijn die met mouwen.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    In het begin kunnen ze nog gewoon onder een laken en deken dan liggen ze nog redelijk stil en kan je het wel af met ff goed instoppen als ze wat ouder zijn gaan ze meer spoken, dekens wegtrappen enz. Dat is het moment dat hier de slaapzak wordt gebruikt, 70 cm past dan misschien dus al wel.

7. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Waar je op moet letten is of de baby er met zijn armpjes uit zou kunnen. Als hij dit kan kan hij ook met zijn hoofd in de slaapzak komen en stikken.
    Ik zou dus inderdaad bij zo'n kleintje nog geen slaapzak gebruiken.
    Pas als ze beweegelijk worden en zichzelf onder de dekens vandaan helpen wel.
    Dan zou je dus kunnen kijken of de armsgaten niet te groot zijn anders kan hij er ook uit komen.
    Ik heb de armsgaten een stukje verder dichtgenaaid zodat hij er niet uit kan. Ideaal (was een tip van mijn zus).
    Groetjes Karin

8. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Bij Prenatal heb je slaapzakjes maat 50/56 die je aan de onderkant dichtknoopt. Misschien is dat wat?
    Inderdaad bewegen ze de eerste weken nog niet veel in bed. Dus kan je misschien beter een slaapzakje in maat 62 nemen.

9. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    bij prenatal staat 70 cm voor 3 maanden tot een jaar
    90 cm van 1 tot 2 jaar

10. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    70 cm is te groot voor een pasgeboren baby.

In het begin kunnen ze best ook gewoon onder dekentje en lakentje slapen zonder het koud te krijgen hoor! (evt met kruikje) Als ze zich na een paar maanden gaan omhoog/bloot woelen dan is een slaapzakje wel handig ja.

11. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    heb een van de hema, maatje 50 t/m 62 en een van de prenatal mt 70 met afritsbare mouwen. Heb ze er af gelaten en de mouwen een stukje dicht genaaid. Zo past het prima.

12. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Dank je wel! Dit wilde ik ff weten...

13. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    graag gedaan :D

14. Niet meer actief

Let op, dit zijn richtlijnen hè! Astrid heeft tot zeker een jaar gedaan met maat 70! Die is namelijk heel lang in maat 62/68 blijven hangen..

15. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi Hoi,

Hier nog een tip. Damien slaapt nu in een slaapzak van 70 cm met mouwen. Der mouwen zijn gewoon veel te groot.
    Nu heeft schoonmoeder het uiteinde van een sok geknipt en deze aan de binnenkant van het armgat genaaid zodat hij met zijn armpje eerst daar door moet en dan in de mouw gaat. Hierdoor zit zijn armpje er vast in zonder dat het te strak zit. Misschien is dit iets.
    Groetjes Karin

16. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    Hier een pasgeboren baby die wel in mt 70 slaapt. Storm schopt zijn dekentjes nu al af, en wipt zichzelf zo naar boven in het ledikantje onder de dekens vandaan. Ik heb een slaapzakje zonder mouwen, niet te dik. Ik heb de mouwen vrij krap ingenomen, dus zijn armpjes kunnen er door en daar is alles mee gezegd. Het ondereind van de slaapzak vouw ik achter het matras in, zodat hij niet naar boven kan. Hier krijg hij een dekentje over, en nu slaapt hij rustig! Moet wel zeggen dat ik nog een mt 70 heb, die veel groter lijkt. Deze zit over de rug al gewoon passend qua breedte, dus hij verzuipt er zeker niet in!

Deel Deze Pagina