Waar braken bij jullie de vliezen of was je gewoon thuis!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamaikke0604, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaikke0604

    6 feb 2011
    75
    0
    0
    in de zorg
    Deventer
    Hallo
    Mischien een rare vraag,maar ik mag voor het eerst natuurlijk bevallen naar de 1ste zwangerschap(via een spoedkeizersnee) Nu weet ik van geen toeters of blazen.En vroeg ik me af wat nou als je in de winkel/school/auto bent en je vliezen breken.Wat gebeurt er dan.En hoe wordt er gereageert door de omgeving waar je op dat moment bent/was.Had je altijd droge kleding bij je ofzo?? Ik voel me op dat gebied echt een beetje dom,hahahaha.Want wat ik van de GYN heb begrepen is dat als je je slijmprop verliest dat het nog wel 14 dagen kan duren voordat je echt begint met bevallen.

    Ben erg benieuwd naar de reacties van jullie.

    Groetjes
     
  2. xd24

    xd24 VIP lid

    27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Het hoeft niet zo te zijn dat er in 1x een grote plens vruchtwater uitkomt he;)
     
  3. smartie1980

    smartie1980 Niet meer actief

    Nee, ik had niet altijd schone kleding bij me. Wel had ik een zeiltje in de auto voor het geval dat. En je kan een (maxi/nacht) maandverband meenemen, om het ergste op te vangen.
    Is je baby al ingedaald? Zo niet, meteeen gaan liggen en vk/ambulace bellen. Zo wel, snel naar huis en vk bellen (niet midden in de nacvht).

    Bij mij braken mijn vliezen 's middags om 15 uur gewoon thuis in de keuken. Omdat mijn kindje in stuit lag, moest ik meteen naar het zkh. Om 23 uur begonnen de harde buiken en om 01.00 uur de weeeen.
    Lynn is 23 uur na breken van water geboren, middels een sp.ks
     
  4. smartie1980

    smartie1980 Niet meer actief

    Ik verloor overigens eerst wat geleidelijker, maar wel duidelijk een natte onderbroek. Vervolgens later 2x een hele plens. En dan is alles nat. Maandverband, onderbroek, broek, etc
     
  5. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Heb daar echt nooit bij nagedacht wanneer en hoe het zou gebeuren. Bij mijn eerste braken de vliezen toen ik savonds uit bad stapte. Dacht dat ik moest plassen en het niet kon ophouden omdat de baby op mijn blaas lag. HEt zijn geen enorme plenzen.
     
  6. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik geloof dat maar iets van 10% van alle bevallingen begint met het breken van de vliezen.
    Zelf hoorde ik bij de andere 90%. Mijn vliezen zijn de eerste keer door de VK gebroken, toen ik al volledige ontsluiting had. De tweede keer zijn ze spontaan gebroken, maar ook pas bij volledige ontsluiting. Ik lag toen op bed, met matrasbeschermer en kraammatrasje.

    De eerste keer durfde ik thuis niet meer gewoon op de bank te gaan zitten toen de uitgerekende datum kwam. Ik had dan een kussen met een kraammatrasje in de sloop, zodat de bank in elk geval schoon zou blijven. Dit had ik dan ook op m'n autostoel liggen. Maar bij de tweede heb ik zo ingewikkeld niet meer gedaan.
     
  7. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Volgens mij zijn ze bij mij in de auto naar het zh echt gebroken maar heb het niet doorgehad. Toen de vk me thuis toucheerde verloor ik wel wat vruchtwater maar pas in het zh konden ze echt voelen dat het vlies stuk was. Ik had alleen niet meer zoveel vruchtwater meer dus hier geen hele plenzen, een maandverbandje was voldoende om het op te vangen. Ik dacht trouwens zelf dat het 'gewoon' veel afscheiding was...
     
  8. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hier braken mijn vliezen toen ik bij mijn ouders aan het eten was. Met 34 weken, dus nee ik had nog niets bij me, want dat verwacht je dan gewoon nog niet. Gelukkig had mijn moeder nog veel en zijn we met een vuilniszak onder me bips naar huis gereden, Hier kam de verloskundige en die stuurde me gelijk door naar het ziekenhuis.
     
  9. torrach le

    torrach le Fanatiek lid

    30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    bij mijn vorige zw. braken de vliezen in het ziekenhuis...
    ik moest nog 1 stap richting het bed... het was 1 grote plons waar ikzelf midden inviel omdat ik door mn benen zakte (waarom geen idee!)...

    ik had overigens al 12 uur weeen voordat de vliezen braken en was 9 dagen overtijd....
     
  10. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    Bij de eerste braken mijn vliezen 's nachts in bed... voelde een plop, ging snel uit bed en hier kwam er dus wel een hele vloedgolf uit... man heeft staan dweilen ;)

    Bij de 2e zijn ze gebroken in het ziekenhuis
     
  11. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier braken ze in het ziekenhuis! ik had echt de hele rotzooi nat hahaha.
     
  12. Domino8

    Domino8 Lid

    8 okt 2010
    28
    0
    0
    Bij mij braken de vliezen vrijdagnacht rond 4 uur (ik kwam erachter toen ik naar de wc ging). Had wel het vermoeden dat het de vliezen waren maar ben gewoon weer gaan slapen daarna.
    Toen ik 's ochtends weer na de wc ging stroomde het echt langs mijn benen...toen wist ik het zeker.
    De weeen startte pas zaterdagavond rond half 9 en mijn dochter is zondag om 12:30 uur geboren middels een spoedkeizersnee.
     
  13. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Bij de eerste zijn ze gebroken in het ziekenhuis. Een hele plens vruchtwater viel daar op de grond: liters!
    Bij de tweede braken ze 's nachts. Ik werd er wakker van. Het voelde bij mij alsof ik ongesteld was en dan bloed verlies. Het was niet veel. Maar ik wist meteen: ik ben vruchtwater aan het verliezen.
     
  14. Miranda26

    Miranda26 Actief lid

    4 feb 2009
    319
    0
    0
    hoorn
    Ik moest naar de wc plassen.En op de wc braken de vliezen.
     
  15. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Bij mij zijn beide keren de vliezen door de VK gebroken, dus gewoon toen ik thuis op bed lag. Dan komt er dus wel in 1x een hele grote plens!
     
  16. Gravid

    Gravid Niet meer actief

    Dat is bij mijn 1e bevalling dus ook gebeurd door de vk ;) inderdaad, een hele plens in 1x.
    Ben benieuwd hoe het dit keer gaat ;)
     
  17. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Bij mij braken ze toen ik op de wc zat ;) met 35 weken... Dat was smogens om half 8...
    Om 10 uur had ik weeen
    om 11 uur had ik 8 cm
    om 12 uur lag ik op de Ok
    en om half 1 was mijn zoontje er...
     
  18. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Bij de eerste braken ze toen ik op het punt stond naar de supermarkt te gaan, alles wat zeiknat, daarna een luiertje ingedaan en nog even wat gaan eten buiten de deur met manlief.
    Bij de tweede zijn ze net voor het persen door de gyn gebroken.
     
  19. schaapje84

    schaapje84 Fanatiek lid

    22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    bij de eerste een scheur thuis en is de vols komen controleren toen braken ze helemaal thuis, zat wel al meteen in de weeen met die scheur.

    En nu (ja echt nu, het is nu bezig) bij de tweede vanmorgen om half 7 thuis vermoede ik weer een scheur, maar geen ween, 11 uur naar de vlos toe en zijn daar mijn vliezen gebroken, zit nu weer thuis en nu sinds een uurtje krijg ik wat weeen.
     
  20. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0

    Oeh SPANNEND! Succes meid!
     

Deel Deze Pagina