toen ik sochtends om 11 uur stond te smssen in de keuken Ik voelde een soort "plop" en voelde toen een beetje warm worden tussen mn benen. Naar de wc gegaan en waren idd mn vliezen gebroken. Maar er kwam bij mij maar een heel klein beetje vruchtwater uit. Ik heb toen een kraamverband ingedaan en voelde tijdens het lopen er steeds wat uitkomen (jak!)
's nachts in bed... hele vloedgolf aan water, daarna steeds bij opstaan en lopen..inderdaad jak.. uiteindelijk inleiding gehad na meer dan 48 uur gebroken vliezen
De verloskundige had mij de maandags verteld dat het niet lang meer zou duren en donderdag ochtend belde zij mij op om te vragen hoe het ging. Ze vertrouwde het niet en was langs gekomen en bleek dat ik al bijna 3 cm ontsluiting had (en ik maar denken dat het voorweeen waren oeps) en heeft ze mijn vliezen gebroken. kon gelijk door naar het ziekenhuis omdat er ontlasting in het vruchtwater zat.
1e keer in het ziekenhuis, door de co-arts gebroken. 2e keer ook in het ziekenhuis, op de operatietafel tijdens de keizersnede.
Ik werd s' nachts wakker, dacht ongesteld te worden. Toen ik echt wakker was ging ik naar het toilet, toen ik de trap afliep, voelde ik een ploep en voelde ik vocht lopen. Maar het was geen plons ofzo.
In bed op zondag ochtend rond 7.30uur, ik meende serieus dat ik in mijn bed had geplast. Hield namelijk al maanden enorm veel vocht vast en meende dat mijn blaas verstopt was ofzo en dat dat in mijn slaap de vrije loop had genomen Pas toen ik langs mijn bed stond en het bleef stromen geloofde ik het echt, en heb toen mijn man wakker gemaakt.
bij mij nog niet, maar denk er wel aan de laatste tijd,.. ik had het er gisteren nog over, en zei ik denk dat ik maar een t shirt laat drukken, met de tekst: sorry voor het evt breken van mijn vliezen zag mezelf namelijk al staan bij de supermarkt haha zie het helemaal voor me, meneer, heeft u ff wat papier of een dweil voor me, mn vliezen zijn gebroken ,..... en dan die man, ow vrouwtje , ik doe het wel, maak je neit druk bedacht me gisteren meteen ook, dat ik wel van tevoren een zeiltje in mn bed ga leggen ofzo,.... moet er niet aan denken dat als mijn vliezen breken, dat ik dan nog ff mn bed moet gaan schoonmaken etcetc en dan misschien in een nat/vies bed moet gaan bevallen
Zou ik ook maar doen want vruchtwater ruikt maar ff zoet daarna gaat het gewoon stinken en kan je je matras wel vervangen Hier lagen ze dus in de auto, op de bank en in bed.
Toen ik in bed lag en dacht dat ik naar de wc moest stond ik op n voelde toen wat kanppen ik rennen en op de overloop was het plons.
bij mij was t in de keuken ik moest perse nog macaroni hebben die avond nadat gemaakt en gegeten te hebben ging ik de boel opruimen heel de dag waren we al bezig geweest tegen onze beeb in mijn buik kom nou kom maar we zijn nieuwsgierig naar je en opa had verteld ze komt 4 maart en ik zal daar niet ver naast zitten we hadden dat dus al opgegeven want 4 maart was bijna voorbij tot ik dus in de keuken op aan t ruimen was ik wilde alleen de gigapan macaroni nog ff wegzeteen en FLOEP warm hellllup hihihihihi mijn man kwam niet meer bij het enige wat ik kon zeggen was het wordt ineens warm tussen mn beenen met een gezicht van hoe kan dat nou? het was geen tsunami bij mij maar verloor kleine beetjes wat met kraamverband goed te doen was liefs mieke
Bij de 1ste in het ziekenhuis Bij de 2de nadat ik s'nachts naar het toilet was geweest. Lag net 2 min. weer in bed toen ik het warm voelde worden tussen mijn benen. Gelukkig had ik er een zeiltje inliggen. Omdat ik toen nog geen weeen had, heb ik het bed toen nog zelf verschoont (nieuw hoeslaken) en ben toen weer in bed gaan liggen. @Hope43: In je kraampakket wat je krijgt van je zorgverzekeraar zit een zeiltje bij. Dit kan je zo ongeveer met 36/37 wkn zwangerschap in je bed leggen. Dit heb ik ook gedaan.
ow oke susanne, ik dacht die moet ik bewaren tot aan de bevalling, maar uh das toch niet zo een groot ding?
als het goed is zit er een blauw zeiltje in van ongeveer 1.80x90 voor jouw zijde vab het bed, er zitten ook 2 grotere witte zeilen bij en die heeft de vk pas bij mij op bed gedaan toen ik echt mocht persen... dus don't worry in je kraampakket voldoende zeiltjes, verschillende soorten en maten