Inmiddels ben ik bevallen van een gezonde dochter op 4-2-2009. Ze is uiteindelijk d.m.v. een keizersnede ter wereld gekomen. Om ± 00.45u begon het met een heftige menstruatieachtige pijn, die ging weer weg. Na een paar minuten weer. Dit ging even zo door. Ik heb om ±01.15u mijn vriend wakker gemaakt. Die heeft het Tens-apparaatje aangebracht. Dit werkte voor mijn gevoel goed, verder heeft Robert mij goed geholpen om de weeën op te vangen. Ze kwamen gelijk al om de 5 min. Dus dat is vrij snel. Tegen 04.00 uur zei ik: bel de verloskundige maar, die was er om 4.30 uur. 5 minuten voor haar komst braken m'n vliezen. E heeft me gecontroleerd en idd waren de vliezen gebroken en had ik al 4 cm ontsluiting. We hebben besloten gelijk naar het ziekenhuis te gaan. Ze had ook nog een ander stel alvast naar het ziekenhuis gestuurd. Zo kon ze ons allebei bijstaan bij de bevalling. Rond 5 uur waren we in het ziekenhuis. Het opvangen van de weeën ging goed en om 08.00 uur had ik 8 cm ontsluiting, dit schoot dus lekker op. Ondertussen was de andere mevrouw bevallen van een zoon. Op een gegeven moment kreeg ik lichte persdrang. (±10.00 uur) Weer gecontroleerd, ik had nog altijd 8 cm ontsluiting. Omdat dit lang duurde ben ik toen overgedragen aan het ziekenhuis. Ik/we werden aan het CTG gelegd om de baby en de weeënactiviteit te checken. Met de baby ging alles heel goed, de weeën waren niet krachtig genoeg. Ik werd aan een infuus gelegd met weeën opwekker. En ik kreeg, omdat ik al een hele poos bezig was, een pethidine injectie in m'n been. Dit bracht tussen de weeën door enige rust voor mij. Het infuus met de weeën opwekker(oxytocine) had nauwelijks invloed op de weeën die ik had. Om 12.00 uur had ik nog steeds 8 cm. Het hoofdje lag niet diep genoeg en was erg beweeglijk. Er werd een gynaecoloog bijgehaald en er werd besloten tot een keizersnede. Toen ging alles in een rap tempo. Op de ok kreeg ik de ruggenprik: dit was voor mij een hele verlichting: geen weeën meer!Om 12.52 uur werd onze dochter Lisanne geboren. Het TENS-apparaat mocht ik, tot het moment dat werd besloten om een sectio te doen, ophouden, ook tijdens het CTG. Door het TENS apparaatje had ik het gevoel ergens controle over te hebben, als er een wee kwam drukte ik op de boost-knop en tegelijkertijd begon ik te puffen. Het was dus ook een hulpmiddel om mn ademhaling onder controle te krijgen/houden.
Hey wat een mooi verhaal, van harte gefeliciteerd en wat een mooie naam Ik ben wel even nieuwsgierig want je zegt dat het hoofdje niet diep genoeg lag, was bij jou dat ook telkens bij de controle bij de verloskundige dat de baby niet goed ingedaald lag? Bij mij is dat namelijk ook, maar de verloskundige zei dus dat ze tijdens de weeen omlaag zou moeten komen, en anders zou ik ook onder de gyneacoloog komen. En dan doen ze dus een keizersnede? Ik ben daar wel nieuwsgierig naar.... Ik moet dinsdag naar de verloskundige en dan zal ik sowieso nog vragen hoe of wat het nu verder gaat natuurlijk, mits meisje nog niet geboren is
Bij de verloskundige, lag Lisanne altijd wel goed, had geen speciale instructies meegekregen dat ze niet goed ingedaald lag. Mijn weeën waren niet krachtig genoeg om haar dieper te laten zakken om de 10 cm ontsluiting te bereiken. Ik ben om ± 01.00 uur begonnen, om 10.00uur ben ik overgedragen aan de vk van het ziekenhuis Om 12.00 uur werd 'pas' gynaecoloog ingeschakeld omdat Lisanne echt niet verder ging zakken, en men vond dat ik al een behoorlijke tijd bezig was is besloten een keizersnede te doen. (ze lag anders met haar hoofdje, vraag me niet hoe) Ik weet niet hoe dit bij jou zal gaan, misschien heb jij wel weeën die krachtig genoeg zijn en kun je via de 'normale' weg bevallen. Ik wil je in ieder geval veel succes wensen. Groetjes Saskia