waar braken de vliezen/begonnen de weeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dora en Boots, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Mijn vliezen zijn bij mijn ouders thuis gebroken. We moesten wat gaan halen bij hen, toen ze net gingen eten. Of we mee wilden eten.
    Dat wilden we wel en ik ging nog even vlug naar het toilet. En toen gebeurde het.
    Ik ben nog doodleuk aangeschoven aan tafel, want ik wilde niet dat mijn ouders zouden weten dat de bevalling begonnen was. Het kon immers nog wel uren duren.
    Na het eten wilde ik snel naar huis, maar mijn man begreep de hint niet. Die wilde nog even in alle rust daar de krant lezen.
    Toen we eindelijk in de auto naar huis zaten (gelukkig maar 5 minuutjes) begonnen de weeen. Ik was blij dat ik thuis was.

2. bouchere

bouchere Niet meer actief

bij de oudste braken de vliezen op het moment dat
    ik in bed wilde stappen.
    bij onze dochter dat ik 'smorgens onder de douche ging.
    en bij ons jongste spruitje was ik boven de was aan het ophangen
    en bij alledrie starten de weeen meteen na het breken van de vliezen.

groetjes
    diana

3. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Wel typisch...... je leest bij bijna iedereen dat als eerste de vliezen gebroken zijn, terwijl ze overal zeggen dat de bevalling maar in 10% van de gevallen met gebroken vliezen begint.

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik werd wakker met gebroken vliezen maar had het in eerste instantie niet eens door!

ik ging naar de wc en paste daar toen zag ik dat mijn pyamabroek nat was...
    ik dacht dat ik in mijn broek geplast had en had een nieuwe onderbroek gepakt en wou bukken om het maandverband te pakken (omdat ik dacht dan lek ik igg niet en kan ik zien of het geen vruchtwater is want toch begon ik te twijfelen) en toen ineens lag er een plasje onder mij!

Mijn hond begon er vrolijk aan te ruiken en toen ik het opruimde vond ik het nogal zoet ruiken dus wist het zeker dat het mijn vliezen waren!

Even later heb ik mijn man gebelt en de vk want het was helder.

Heb geen weeën door het vruchtwater gekregen en ben pas 4 dagen later bevallen.

Heb de volgende avond bij mijn bovenbuurvrouw op haar bank gezeten met een zeiltje onder me kont :p want die zag ons richting ziekehuis vertrekken en de volgende dag weer thuis kome,nog zwanger zonder weeën en zonder baby :p

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    S'nachts om half 3 werd ik wakker en stond op om naar de wc te gaan, toen braken mijn vliezen! Daarna begonnen ook de weeen!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    's ochtends om 8 uur toen ik het bed uitstapte. 5 minuten daarvoor zei ik tegen mijn man: 'Ik ga eruit, vandaag ga ik bevallen'

:D

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn vliezen braken tijdens de weeen. En er was nog een soort voorvlies, die heeft de verloskundige tijdens de bevalling doorgeprikt.

8. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Om 12:00, toen ik school in liep braken mijn vliezen! Heb nog een half uur in de klas gezeten omdat het er niet uitliep! Toen ik opstond ging het pas lopen en ben ik gauw naar het toilet gelopen. Het bleef maar gaan! Met natte broek de trein in gegaan naar huis. :)

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier begonnen de weeën (wat toen nog gewoon voelde als buikkramp) op woensdag avond toen we op visite waren bij vrienden. Donderdag avond om ong 22.00 zijn in het ziekenhuis de vliezen gebroken door de gynaecoloog ;)!

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn vriezen braken op het verjaardagsfeest van mn broer en ik had direct weeen. Dus gelijk was de hele familie op de hoogte, erg leuk... toen me vliezen braken kreeg ik het toch wel erg warm haha

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Bij mij braken mijn vliezen 's avonds thuis met 39 weken en 1 dag. Het was echt een waterballet. Heel de vloer was nat. Het hele pak kraamverband was er in een uur door. Was zo blij dat het thuis gebeurde. Een half uur later kreeg ik weeen en 20 uur later was mijn zoontje geboren.

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hier thuis, weeen vanaf uurtje of 6 's ochtends. Tweede keer een geplande ks, dus geen weeen en geen vruchtwater!

13. gruppie18

gruppie18 Lid

28 okt 2008
    20
    0
    0
    mijn eerste is gepland gehaald ik kan niet w8en tot nu mijn vliezen breken en het kan me ook niet schelen waar het gebeurd als het maar snel gebeurd. iedereen kan zien dat ik zwanger ben en dat het erbij hoort dat je vliezen breken dus als ik nou in de winkel sta of op visite ben dat boeit me niet... laat knappen die handel whahahaah :)

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn vliezen braken toen ik op de bank lag, ik ging zitten en voelde het meteen. Ik sprong van de bank af haha, want die is net nieuw :D De weeen begonnen een half uurtje later.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Op het toilet! Erg handig... zeker als je een schoonmaakneuroot in huis hebt ;) De weeën begonnen 4 uur later en weer 14 uur later was het mannetje er!

16. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    bij mij begonnen de weeen midden in de nacht.
    en smorgens om 10 uur heeft de vk me vruchtwater doorgeprikt,

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik kreeg 's avonds rond 19uur wat harde buiken. Toen ik om 12uur 's avonds/'s nachts nog wat aan het internetten was in bed braken ineens mijn vliezen en kreeg ook meteen een harde wee. Dus snel naar de wc gerend en had een heel spoor achtergelaten, wat was dat een rotzooi (kindje had erin gepoept).
    Ik ben toen om 6.54 bevallen in het ziekenhuis en toen we rond 11uur thuis kwamen hebben we eerst het vruchtwater opgeruimd haha.

18. Pino200

Pino200 Lid

12 jan 2009
    65
    0
    0
    Uden
    Bij mij braken de vliezen aan de bovenkant en dit ontdekte ik op de wc, het heeft toen nog 17 uur geduurd voor de ween begonnen....

19. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Mijn weeën begonnen midden in de nacht van woensdag op donderdag. Donderdag rod een uur of 11 's morgens ben ik gestript door de vk. In de nacht van donderdag op vrijdag lag ik op de bank het zat te zijn van veel weeën en weinig kind en toen ineens voelde in een knak en ja hoor mijn broek van kleddernat! Dat waren dus mijn vliezen. De weeën werden gelijk nog sterker en vrijdags om 11.35 is mijn kleine meisje geboren (morgen alweer een half jaar geleden pfff wat gaat het snel)

20. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Bij mij zijn mijn vliezen ook s'nachts gebroken rond 02.45 u. Werd wakker omdat ik naar het toilet moest en had een klein beetje buikpijn (was 38 wkn.+4 dgn. zwanger) en kwam tot de conclusie dat er iets naar beneden liep terwijl ik stond. Mijn bed was niet nat overigens.

Hebben meteen het zkh. gebeld want moest daar bevallen en s'ochtends rond 08.30 u. waren de weeen echt goed opgang gekomen.

Deel Deze Pagina