Waar braken je vliezen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door tinneke123, 22 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Bij de eerste onder de douche in het ziekenhuis, bij de eerste perswee,
    Bij de tweede op de wc in het ziekenhuis, bij de eerste perswee,
    Bij de derde thuis bij het uitruimen van de vaatwasser, dat was de start van de bevalling.
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  2. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Beide keren heeft de vk ze gebroken bij 10 cm ontsluiting.
    De laatste keer heeft ze ze op mijn verzoek gebroken, het lukte me anders niet om te persen. Anders was ze waarschijnlijk in de vruchtzak geboren :)
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    In t ziekenhuis, met de vliezen-breek-haak.
     
  4. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.319
    814
    113
    In bed in de vroege ochtend, voelde een scheutje alsof ik plaste. Zodra ik opstond om naar de wc te gaan was het ook weer weg, bed was niet eens nat. Dit herhaalde zich een paar keer tot t kwartje viel dat dit t was ;) maar meer dan een natte onderbroek was het niet. Daarna is het steeds langzaamaan blijven lekken. Dus geen plassen hier.
     
  5. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.642
    3.768
    113
    Weinig spannende verhalen... bij mij ook twee keer thuis. Eerste keer tijdens toucheren, tweede keer toen ik net in bed lag 's avonds.
     
  6. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Bij de 1e zijn ze tijdens de bevalling gebroken door de verpleegkundige, niets van mee gekregen.

    Bij de 2e onder de douche, twijfelde eerst even of het water of urine was. Maar bij de 2e ben ik het vruchtwater geleidelijk op de dag verloren, niet in één keer een plens ofzo.
     
  7. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Bij de 1e braken ze snachts in bed. Ik voelde een *. Plop* en kon nog net op tijd uit bed springen. Alleen de vloer nat.

    Bij de 2e braken m'n vliezen toen ik in de woonkamer weeën weg stond te puffen. Voelde een ontzettende druk, een Plop en daar kwam alles. Had toen al 9 cm en 10 min later was de baby er.
     
  8. Flan82

    Flan82 Lid

    13 jan 2019
    95
    45
    18
    Vrouw
    Alle drie de keren thuis in de late avond. Geen weeën-slapen-plassen-gebroken vliezen-weeën (en laatste keer weeënremmers).

    Is duidelijk mijn manier van bevallen...
     
  9. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Eerste keer na toucheren van vk, zat op 4 cm. Ging zitten en ik voelde het stromen. Waarschijnlijk had er al een scheurtje in de vliezen gezeten want eerder die ochtend voelde ik op de wc ook een golfje vocht. Mijn eerste ingeving was toen ook dat ik vruchtwater verloor maar daarna kwam er niks meer na blazen op mijn hand. Bevalling kwam na een uurtje al flink op gang.

    Tweede keer door de vk. De ontsluiting vorderde maar niet. Na breken vliezen een weeënstorm en toen was onze kleine man er eindelijk.
     
  10. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    1e keer in de woonkamer terwijl ik stond over te geven voor de servieskast.
    2e keer bij het opstaan uit mijn eigen bed.
     
  11. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    'S avonds in bed.
    Ik was eigenlijk al een tijdje in de ontkenning dat mn bevalling wel eens begonnen kon zijn, het was om bepaalde redenen niet zo'n best moment.
    Op het moment dat ik tegen mn man zei dat het nu toch begonnen echt was en ik dacht "Oke, kom maar op dan met die bevalling" braken mn vliezen.
    Zó maf.
     
  12. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Tijdens de eerste paar persweeen, man was op dat moment aan de telefoon met de verloskundige om te zeggen dat ik al persweeen had (ze was net een half uurtje daarvoor geweest)

    ze vroeg of mijn vliezen al gebroken waren; nee. Volgende wee; jaaaaa nu welll :roflmao:
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  13. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Bij de eerste zijn ze gebroken door de verloskundige bij 4 cm ontsluiting.

    Bij de tweede zijn ze gebroken op het werk (hoge vliesscheur) met 29 weken. Ik dacht nog dat ik niet op tijd was gaan plassen, dag erna verloor ik tijdens het rustuurtje ook een klein beetje en de nacht erna liep het er echt uit. In de ochtend pas de verloskundige gebeld en toen opgenomen in t ziekenhuis.
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ze zijn 3x gebroken door een vk of gyn in het ziekenhuis.
     
  15. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    De 1e en 3e keer doorgeprikt door vk/ziekenhuis. De 2e onder de douche thuis en de 4e op de verjaardag van mij zwager
     
  16. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Hihi grappig, het lijkt me een 'mooi verhaal' voor later als ze dus bij de appie of bijv. Intratuin breken ;)

    1e keer zijn ze in het zh door vk gebroken en 2e keer thuis door vk. Heb dus geen ervaring met hoe het voelt als ze uit zich zelf breken.
     
  17. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Het moment was niet helemaal duidelijk. Na al dagen weeën had ik de vk gebeld dat ik het niet meer trok (zat nog teveel tijd tussen om officieel te mogen bellen.) Vk kwam thuis en toucheerde. Die heeft me daarna naar het ziekenhuis gestuurd omdat ik vanwege die dagen weeën op was. Daar zou ik ingeleid worden.
    Maar ergens tussen dat moment en het aankomen bij het ziekenhuis zijn ze geloof ik ergens gebroken. Toen verloor ik wel erg veel vocht.
    Later op het bevalbed kwam pas die echte plens. Dus daarvoor is het waarschijnlijk een hoge vliesscheur geweest.

    Gelukkig heeft dat er wel voor gezorgd dat de weeën alsnog zelf krachtig genoeg werden en hoefde ik dus niet ingeleid te worden.
     
  18. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Door de gyn in het zkh gebroken met 5 cm ontsluiting!
     
  19. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik was hier juist heel bang voor. Doordat de baby nog niet was ingedaald moest ik na het breken van de vliezen plat gaan liggen. Nu is het breken van je vliezen bij de AH al best gênant, maar als je vervolgens ook nog op de grond moet gaan liggen....:oops::D
     
    Citroencakeje, RachelleNM en sportmeisje vinden dit leuk.
  20. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    's nachts in bed, ik werd wakker omdat ik dacht dat ik in bed lag te plassen dus rolde ik er zo snel als ik kon uit en liep alles op de vloer.
     

Deel Deze Pagina