Waar braken je vliezen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door tinneke123, 22 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ik lag te Netflix’en op de bank. Had die ochtend controle gehad bij de vk en ze vertelde al dat ik 2/3cm ontsluiting had en dat er een grotere kans was dat mijn vliezen spontaan zouden breken.
    Dat gebeurde dus ook, gewoon ineens PANG gebroken. Was toen 38+6
     
  2. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Smorgens met wakker worden vroeg in de ochtend merkte ik dat het vanonder nogal nat aanvoelde.. ben naar de badkamer gelopen om te kijken wat het was. Het water liep zo langs mn benen naar beneden en het bleef stromen. Wist echt dat ik niet aan het plassen was, dus besefte me ineens dat mn vliezen waren gebroken. Ik was toen 36+5. Het moet dan snachts of ergens net voor het wakker worden zijn gebeurd, de avond ervoor nog niks aan de hand en nergens last van.
     
  3. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Savonds, terwijl ik op de bank zat.
    Het was bij mij overigens echt veel veel vocht, wat in gutsen bleef komen. Dus geen straaltje of beetje....
    Maar wel gewoon thuis op een veilige plek dus ☺️
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Op de bank.

    Bij mn zoon werden ze gebroken in het ziekenhuis.
     
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    Eerste in bed toen ik me omdraaide, gelukkig hadden we dat vreselijk ding erop liggen en daarna begonnen meteen de weeen. Bij de tweede ook spontaan in het ziekenhuis bed, ik was al opgenomen vanwege bloedverlies (paar weken al) en toen ik twijfelde of ik wel echt weeën had braken ineens m’n vliezen nou toen wist ik zeker dat het begonnen was.
     
  6. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    In de woonkamer. Terwijl ik tegen mijn man zei dat ik buikpijn had en ik me afvroeg of het mijn darmen waren of weeen. Ik zei letterlijk:" als mijn vliezen nou eens braken, dan wist ik het zeker." Prompt braken ze.

    Mijn man dacht dat ik hem in de maling stond te nemen.:p:D
     
    Diedy, toch3 en Suuzan vinden dit leuk.
  7. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Bij de eerste niet, heeft de verloskundige gedaan. Bij de tweede tijdens het zetten van de ruggenprik.
     
  8. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    In bed en bij de tweede op de bank. Bij allebei had ik al wat weeën en voelde ik een plop in mijn buik en ben ik gelijk naar de wc gegaan. Het was gelukkig geen golf bij allebei. De laatste weken zat ik thuis en in de auto al standaard op een handdoek voor de zekerheid. En op verjaardagen ging ik op een stoel zitten ipv op hun stoffen bank.
     
  9. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Beide keren thuis. In de late namiddag op zondag...
     
  10. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.356
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Thuis, savonds rond 23:00.. Ik had net m'n telefoon weggelegd om te gaan slapen, toen moest ik zelf nog goed gaan liggen.. Lig 2 minuten lekker en pats..
     
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Ik maak sterke vliezen. Alle drie de keren zijn ze aan het eind van de bevalling doorgeprikt door de verloskundige.
     
  12. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    1e vliezen gebroken, thuis door vk, overdag.
    2e vliezen gebroken in beval bad (medium houdend vr water) overdag.
    3e vliezen spontaan gebroken thuis, in de kamer, snachts.
     
  13. Cuddy

    Cuddy Lid

    25 jul 2017
    44
    26
    18
    Vrouw
    In de bioscoop :) film was afgelopen, ik stond op en flats..
    Ben op mn uitgerekende datum naar de film gegaan omdat ik toch niet verwachtte dat er iets ging gebeuren :p

    Ga het bij deze zwangerschap denk ik weer doen hihi
     
    Kaaat, Louise11110 en RachelleNM vinden dit leuk.
  14. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Beide keren thuis in bed. Ik voelde “knap’ en bij de oudste stond ik op en ging ik naar de wc en voelde ik steeds een beetje stromen. Was meer een hoge scheur kwam in scheutjes.

    Bij de tweede lag ik wederom in bed en hoorde En voelde ik weer “knap” En toen was het voor mijn gevoel een stortvloed die uit me stroomde :roflmao:
     
  15. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Tijdens het bukken bij het uitruimen van de vaatwasser in de keuken. Dit was minimaal, even later in de badkamer kwam de grote plons. Zoiets vergeet je nooit meer.
     
  16. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    De vk heeft ze thuis gebroken (zat al op 6cm toen ze kwam). Daarna meteen naar het ziekenhuis gegaan.
     
  17. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bij de eerste thuis in bed tijdens de weeen.
    De tweede: ik werd midden in de nacht wakker doordat er voor mijn gevoel iets knapte, dat waren dus mijn vliezen.
    Bij de derde lag ik ‘s avonds even op de bank tv te kijken toen ik een warme plens water over mijn achterste voelde. Dacht nog heel even dat mijn man die naast me zat per ongelijk een kop lauwe thee op mij knoeide :)
     
    Wizzy5 vindt dit leuk.
  18. Kittycat2018

    Kittycat2018 Actief lid

    28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw
    Werd midden in de nacht wakker met het idee dat ik moest plassen. De wc echter niet gehaald
    39 weken en 5 dagen
     
  19. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.498
    113
    Bij de 1e stond ik op 's nachts om naar de wc te gaan en liep het opeens langs m'n benen, waarschijnlijk een scheurtje want het waren geen hele golven.
    Bij de 2e zijn ze op 9cm doorgeprikt door de vk.
     
  20. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Op de parkeerplaats in het ziekenhuis toen ik mijn peuter met vers gebroken gipsbeen in zijn autostoel tilde.
    Well fuck my life.
     
    Diedy en RachelleNM vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina