Waar braken je vliezen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door tinneke123, 22 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.266
    19.022
    113
    Alledrie de keren in het ziekenhuis. Gelukkig. Lijkt me vreselijk om bij de AH te staan met ineens gebroken vliezen ofzo :roflmao: (dat is een kennis van me overkomen).
     
    Onje en RachelleNM vinden dit leuk.
  2. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Toen ik onder de douche stond in het ziekenhuis en ik persdrang begon te krijgen braken ze uit zichzelf na een tijdje persen :) Ik was ook wel een beetje bang voor het dramatische moment hoor haha, ik durfde de laatste twee weken niet meer naar de kerk omdat ik bang was dat ze zouden knappen terwijl ik naar voren liep voor communie :roflmao:

    Ik voelde het echt duidelijk knappen ook, en toen bleek er meconium in te zitten. Heb ik zelf niet gezien, en uiteindelijk ook geen complicaties van ervaren.
     
    CrazyMom vindt dit leuk.
  3. Olifantje92

    Olifantje92 Fanatiek lid

    16 aug 2018
    1.132
    540
    113
    Vrouw
    In bed toen ik bijna in slaap viel! Hoorde een harde knap, schrok wakker en rende maar de wc en toen lekte het eruit. :D
     
  4. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    4x gebroken door de verloskundige
     
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Alleen bij nr 2 en 4 duidelijk, bij nr 2 net voordat de Vk de vliezen wilde breken :p en bij nr4 1 minuut voordat ie geboren werd. Echt zo’n ‘poef’
    De andere 2 niet gemerkt.
     
  6. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    De 1e halverwege de nacht. Na het idee "Ik moet plassen" er vervolgens druppelgewijs vruchtwater verloor. Hoge vliesscheur

    Bij de 2e bij 6cm ontsluiting, ivm niet vorderdende ontsluiting doorgeprikt.
     
  7. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Door de vroedvrouw tijdens de bevalling. Ze had ze doorprikt maar er was nog niet veel uitgekomen. Pas toen ik me op de rand van het bed moest zetten voor de epidurale kwam de zondvloed :roflmao:
     
  8. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Bij de eerste keer geprikt door de vk tijdens het inleiden en bij de tweede braken ze toen ik opstond van de wc en mn broek omhoog trok. Maar was geen mega plens. Dacht eerst dat ik nog niet klaar was met plassen ofzo :roflmao: Maar na een schone broek en een keer goed uitplassen gebeurde het weer dus toen wist ik zeker dat het mijn vliezen waren :p
     
  9. Big Wish

    Big Wish Fanatiek lid

    12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Bij beide van een maandag op dinsdag nacht om half 2. Werd bij beide wakker van een plop geluid.
    Benieuwd of deze hetzelfde gaat doen
     
  10. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Bij de oudste 's ochtends in bed. Anderhalf uur later begonnen de weeën (heel licht) en nog eens 6,5u later is onze dochter geboren.
    Bij de jongste braken de vliezen in het ziekenhuis, toen was het andersom: weeën waren toen dik anderhalf uur bezig. 20 minuten later was ze geboren.
     
  11. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    off topic, maar wat hebben je kids leuke geboortedata zo bij elkaar :)
     
  12. PluisM

    PluisM Actief lid

    11 aug 2019
    164
    259
    63
    Vrouw
    Ik zat lekker chill in bed om 11 uur s ochtends met de laptop open op zwangerschapspagina en met m’n moeder aan de telefoon, toen mijn buik ineens hard plopte: woops dat waren mijn vliezen! Gauw de boel proberen op te vangen in een theekopje en naar de wc gerend zodat ik daar verder kon uitlekken. Een half uur later begonnen de weeen en 8 uur later beviel ik van onze oudste zoon.
    Bij de andere kinderen werden de vliezen rond 6 cm ontsluiting doorgeprikt door de verloskundige. Maar die eerste keer had toch wel het leukste schrikeffect :D
     
  13. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Dank je :) Het is wel al een keertje gebeurd dat ik een 0, 1 of 2 verkeerd zette op een formulier :D.
     
  14. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Op straat tijdens een wandeling. Het was gelukkig al donker, dus ik denk niet dat andere mensen het door hadden.
     
  15. Irene2

    Irene2 Actief lid

    21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Ik stond aan de commode in de babykamer de was op te vouwen toen ik eerst een klein beetje voelde lopen. Snel naar de badkamer gelopen en daar kwam er meer uit.

    Vanaf toen lichte voorweeën gehad en 6 uur later ineens echte goeie weeën. Weer 4,5 uur later is hij geboren, in bad, in zijn eigen kamer.

    De vliezen breken dus in zijn kamer en hij is daar ook geboren. :)
     
  16. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.446
    113
    Bij de eerste in bed. Het rommelde al wat en ik probeerde te gaan slapen. Daarna werden de weeën een stuk duidelijker.

    Bij de tweede midden in de nacht terwijl ik bij de oudste in bed lag. Voelde een plop en een guts vocht en sprong meteen uit bed.
    Het duurde vervolgens 8 uur voordat de eerste wee kwam, maar vervolgens was ze er binnen een uur.
     
  17. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Tijdens het tandenpoetsen :roflmao:
     
  18. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    Bij de eerste tijdens het slapen, althans ik werd wakker van een bepaald gevoel in m’n buik en ik sprong uit bed en toen had ik wel echt een hele plas water.

    Bij de tweede hadden we net Sinterklaas avond achter de rug, alle visite weg, ik sta op van de stoel en pats! Ook een plas en heel mijn broek en m’n sokken waren echt helemaal nat :roflmao:

    Bij de derde ging het net zoals bij de eerste, behalve dat het niet alleen water was, was het ook veel bloed (loslatende placenta).

    Bij de vierde is mijn bevalling voor het eerst met weeen begonnen en werden mijn vliezen pas bij 7 cm ontsluiting doorgeprikt in het ziekenhuis.
     
  19. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Doorgeprikt bij 9 cm ontsluiting in het ziekenhuis :)
     
  20. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    In de nacht ik werd wakker en moest plassen.
    Ik draaide mij op mijn andere zij zodat ik uit bed kon stappen.
    En het moment dat ik mij omdraaide was het sples!
    Hele bed nat!
     

Deel Deze Pagina