ervaringen met inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kiet, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    hoi meiden,

ik heb heel veel last van regelmatige harde buiken om de 5 min het doet zoveel pijn nu willen ze me misschien gaan inleiden met 38 weken hoe is jullie ervaring met inleiden?

2. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hoi Kiet,

Wat spannend dat het nu bijna gaat gebeuren!!
    Ik ben ingeleid met 38+5 weken. Ik ben ingeleid omdat ik helemaal op was (al weken amper geslapen, bekkenpijn, continu (al maanden) maagzuur, rugklachten en super dik geworden) en mijn bloeddruk ging stijgen.
    De gyn en ik hadden het al over vroegtijdig inleiden gehad, maad de druppel was de te hoge bloedruk.
    Hij had aangegeven dat de bevalling wel een dag of 3 kon duren omdat de baarmoedermond nog niet helemaal gerijpt was, maar dit viel achteraf erg mee.
    Om 8 uur 's ochtends kreeg ik een tabletje ingebracht (om weeën op de wekken) en binnen 20 minuten kreeg ik weeën. Om half 11 kwam de vk en zag dat ik veel weeën had maar onregelmatig en kreeg dus geen ontsluiting. Ze heeft toen de vliezen geprikt en toen ging het een stuk regelmatiger.
    Om 14 uur kreeg ik een ruggenprik en om 18 uur had ik volledige ontsluiting. Omdat mijn zoontje nog erg hoog in de buik zat, moest ik langzaam mee duwen, zodat hij zou zakken. Een uur later mocht ik gaan persen en om 19,45 uur had ik onze bink op mijn buik liggen.
    Daarna ging de arts hechten om 20,15 lieten ze ons lekker alleen. Af en toe kwam ze eens kijken en rond half 10 kwam ze me wassen.
    Ik vond het een prettige ervaring en zou het zo weer doen. Ik hoop dat ik weer ingeleid mag worden als ik in dezelfde toestand verkeer.
    Er was wel één nadeel. De eerste druppel borstvoeding kwam pas na 6 dagen. Mijn lichaam had denk ik nog niet in de gaten dat er een baby gevoed moest worden.

Ik wil je vel succes wensen en als je verder nog vragen heb, hoor ik het wel!

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wat spannend!

Ik ben met 36+4 ingeleid omdat mijn vliezen al meer dan 24 uur gebroken waren.
    Toen ze wilden kijken hoeveel ontsluiting ik eventueel al had, feliciteerde ze me met 3 a 4cm. Ik kon dus gelijk aan het infuus. (12uur 's middags) Ik zou die dag of vroeg in de morgen de volgende ochtend echt mama gaan worden. Na 1,5 uur aan het infuus te hebben gelegen, had ik nog geen enkele wee gehad, het infuus werd voor de zoveelste keer een tikkie hoger gezet. Mijn hemel dat heb ik om 2 uur geweten, de eerste wee kwam en de rest volgde. Met als gevolg dat ik om 3 uur in een complete niet meer op te vangen weeenstorm zat, ik vloog letterlijk tegen het plafond van de pijn. Ik zat toen op 6cm (in 1 uur 2cm erbij gekregen dus). Ik kreeg nog een pethadineprik, zodat ik wat zou ontspannen en de weeenopwekkers werden wat lager gezet, het hoefde niet zo hard te gaan. Uiteindelijk kreeg ik wat rugweeen, maar ik kon er tussendoor, door heen slapen. om 4 uur (dus weer een uur later) kreeg ik een enorme drang om te poepen, vk erbij gehaald en die constateerde dat ik volledige ontsluiting had. Mijn persweeen waren zo krachtig, dat ik amper zelf heb mee hoeven persen, een hele aparte ervaring. Wat een oerdrang zeg. Na 3 kwartier persen (uiteindelijk wel meegeperst) is onze zoon om 16.50 geboren. Een hele snelle bevalling dus!

Helaas ging het erna met beide niet zo voorspoedig, maar als ik echt aan de bevalling zelf terug kijk, heb ik er een goed gevoel over en zou ik het zo weer over willen doen (met in gedacht natuurlijk wat er voor terug krijg hihi, anders natuurlijk NIET!).

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hoi Kiet,

Spannend dat je waarschijnlijk rond 38 weken wordt ingeleid!

Zelf ben ik met 38+1 ingeleid i.v.m. zwangerschapsdiabetes. De dag voor het inleiden hebben ze een inwendig onderzoek gedaan bij mij en toen had ik 2 cm ontsluiting. Ze konden bij mijn vliezen en hebben toen ook gestipt.
    Ik moest me de volgende morgen om 8.00 uur melden. Ik toen een ruime 3 cm ontsluiting. Om 8.45 uur zijn mijn vliezen gebroken en om 9.45 uur kreeg ik weeenopwekkers. Deze deden ze ieder half uur een standje hoger en de krampen werden langzaam aan weeen. Ik had de pech heftige rugweeen te hebben en heb toen om pijnstilling gevraagd. Had toen 5 cm ontsluiting. Ik heb toen voor een ruggeprik gekozen. Dit was tegen 12.30 uur en om 13.15 uur kon ik al naar anesthesie! Om 15.15 uur was ik terug op de verloskamers en om 16.30 uur kreeg ik, ondanks de ruggeprik, lichte persdrang. Om 17.30 uur heeft de verloskundige die de dienst over genomen had kennis gemaakt. Zij zou tegen 18.45 uur weer komen kijken en mocht van haar wel rustig wat meepersen. Maar op een gegeven moment nam mijn lichaam het over zonder dat ik zelf echt meeperstte.
    Toen zij er om 18.50 uur nog niet was en ik toch echt iets voelde heb ik mijn man gevraagd of hij even wou kijken.
    Op een hele droge toon zei hij: Oh ik zie al haartjes. Zal ik maar even bellen...
    Om 19.00 uur was de verloskundige er en om 19.09 uur werd onze dochter gelanceerd naar 3 keer persen!!

Al met al is mij het inleiden erg meegevallen. Maar goed die ruggeprik was wel een heerlijkheid!

5. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.812
    689
    113
    Vrouw
    ik ben ingeleid met 38+5 ivm geen energie meer niet meer kunnen slapen niet meer kunnen lopen etc. etc.

ik had maandag 10 mei 1.5cm ontsluiting, en had de gyn mij gestript.
    dinsdag 11 mei moest ik me om 6.45 melden in het ziekenhuis, ik zou eerst gel krijgen om de baarmoedermond weker te maken.
    ze zeiden dat het dan nog wel 4 dagen kon duren maar dat het ook kan zijn dat je de bijwerking van de gel krijgt en dat is bevallen.

een half uur nadat de gel was ingebracht kreeg ik al enorme weeen, ze adviseerde mij om even in bad te gaan op de afdeling om te kijken of t weggaat ofniet.
    toen ik net in bad zat moest ik overgeven en ben ik terug gelopen na de verloskamers, waar ze aan me vroeg of ik ruggeprik wilde ik zei ja heel graag en uur later had ik de ruggeprik.

om kwart over 3 gingen ze mij toucheren en had ik 4CM ontsluiting.

Om 5 uur gaf ik aan persdrang te hebben en gingen ze weer toucheren, ik had 9CM ontsluiting en mocht mee persen, na 35 minuten te geperst hebben was mijn kleine meid geboren. ze heeft wel 20 minuutjes vast gelegen in het baarkanaal, want ze zeiden na 15 minuten persen al 'ooh wat een mooie bos haar en ooh wat veeeel haar!'

om 17.50 is ze geboren!

Ik heb goeie ervaring met het inleiden!
    Succes meid.

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik ben bij 41 weken ingeleid. ik kreeg een tampon in met hormonen, dit leverde de eerste dag alleen krampen op, ongesteldheidsgevoel... 2de dag had ik 1 cm ontsluiting, toen weer zo'n tampon, weer alleen krampen. en toen om 23uur 's avonds kreeg ik pijnlijk harde buiken om de 8 min heel de nacht... 's ochtends zakte het af... en toen had ik 2/3 cm ontsluiting. gelukkig hebben ze besloten om toen me vliezen te breken en mij aan het infuus te leggen met wee opwekkers... toen ging het heel snel... om 11 uur aan het infuus om half 5 is gijs geboren... wel waren de weeen super heftig! (maar heb geen vergelijking materiaal).
    bij mij duurde het dus nog wel even...

7. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties ik word morgen ingeleid dus ben heel benieuwd vind het super spannend!

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Afgelopen zondag ben ik ingeleid wegens langdurig gebroken vliezen. Om 12.15 ging het infuus erin en had ik nog een 'tuitje' aan mn baarmoeder, 5 min later kreeg ik weeen, om 14.30 3 cm ontsluiting, om 17.30 helaas nog steeds maar om 20.30 kreeg ik wat persweeen. Om 21.15 mocht ik actief gaan persen met en om 21.45 is de kleine geboren. Het is mij erg goed bevallen.

9. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Spannend dat het morgen gaat gebeuren!!!!
    Heel veel succes en ook al doet het een beetje zeer, probeer ook van deze mooie gebeurtenis te genieten!

10. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hier ook een goede ervaring met het inleiden
    Ik ben met 40 w en 3 d ingeleid wegens zwangerschapsvergifting
    Had toen al wel 3 cm ontsluiting
    Om kwart voor 9 zijn mijn vliezen gebroken, en om half 11 is het infuus aangesloten
    Om half 2 had ik 6 cm ontsluiting
    En om half 6 10 cm
    Om 11 over 6 is onze zoon geboren

Ik heb wel last gehad van een weeenstorm, maar achteraf gezien was het goed te doen
    Zou het zo weer over doen

Ik wens je heel veel succes met je inleiding vandaag, hopelijk valt het bij ook allemaal mee!

Deel Deze Pagina