Waar braken jouw vliezen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pica750, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    thuis op bed zijn ze doorgeprikt, was toen al 16 bezig en had nog 7 uur te gaan!;)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom hebben ze ze toen gebroken? Bij Lisa braken mijn vliezen spontaan bij 9 cm, geen sprake geweest om ze te breken, maar het verliep dan ook heel vlotjes allemaal.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij Eva braken mijn vliezen 's ochtends vroeg toen ik lag te slapen.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    De vk zei afgelopen vrijdag tegen me dat 90% van de bevallingen begint met de normale weeen en dat 10% van de bevallingen begint met het breken van de vliezen...
    ik wacht wel af wat het hier gaat doen :D

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

in het ziekenhuisbed, terwijl ik lag te slapen.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij mij braken ze in het ziekenhuis, toen de weeen al een aantal uur bezig waren en ik al 6 centimeter ontsluiting had. En het gebeurde door het toucheren van de vk, dus niet eens echt spontaan.

7. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    In het ziekenhuis door de vk na al uren weeen gehad te hebben!

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Thuis onderweg (haha, 3 mtr lopen maar goed) naar het toilet. Ik zie me nog lopen met m'n O-beentjes hihi.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik werd 2.30 s'nachts wakker van de nattigheid in bed. Snel daarna kwamen de weeën opgang en 2,5 uur later was ons zoontje geboren!

10. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Bij de eerste braken ze in bed. Ik voelde een knapje en er liep een beetje vocht weg. Toen ik naar de wc liep bleef het er in kleine stroompjes uit komen.
    Bij de tweede heeft de vk ze gebroken bij 8 cm ontsluiting (Ik had persdrang daarom prikte ze de vliezen door).

11. Seth

Seth Niet meer actief

Geen idee...
    Tis niet dat het hier niet vlot liep....
    om 06.00 begon t gerommel..... om 07.00 uur weeen..
    vk was er om 08.00..... 6cm ontsluiting
    was om 08.20 in ziekenhuis 8 cm.... hebben ze vliezen gebroken en om 08.46 was dochter dr....

dus vlot genoeg... dacht ik... misschien doet de ene vk het "standaard"... het schijnt wel te schelen met het "druk" gevoel... dus misschien daarom :(:(

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Mijne zijn in het ziekenhuis doorgeprikt. Ik was al meer dan 10 uur bezig en had nauwelijks ontsluiting. Het breken had helaas ook weinig invloed. Na 16 uur zware rugweeen uiteindelijk doorgeleid met weeenopwekkers.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

bij mij is van de 3 bevalling maar 1 keer spontaan de vliezen gebroken. Ik lag toen lekker op bed tv te kijken en had nog helemaal geen weeen. De weeen begonnen een uurtje erna. Als je kindje ingedaald is zul je ook niet echt een golf verliezen. Het hoofdje zal als een soort stop dienen.

14. Seth

Seth Niet meer actief

Vuilniszak heeft denk ik weinig nut.... omdat het hier vanaf loopt...

ik zit de laatste weken trouw op zo'n celstof matje... niet alleen in de auto maar ook op de bank.....;)

15. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Bij mij braken m'n vliezen in bed.
    Ik werd wakker om 02.30u en dacht dat ik moest plassen, dus met m'n plofbuik draai ik me om en probeer ik soepel op te staan....loopt het eruit! Dus ik dacht dat ik gewoon van me af aan het plassen was. Paar sec later had ik h'm wel door:D
    Om 10.00 uur kreeg ik weeën, om half 2 was m'n dochter er.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm ja het drukgevoel... niet echt verschil gevoeld eigenlijk tussen beide bevallingen. Bij Eva dus begonnen met gebroken vliezen en bij Lisa braken ze een half uur voordat ze er was ;). Zal wel een kwestie van inzicht zijn ofzo.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva lag trouwens helemaal ingedaald en ik verloor echt behoorlijk wat in 1 keer. Bij Lisa ook (iets meer denk ik), zij was nog niet helemaal ingedaald.

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

sochtends vroeg voelde ik het voor het eerst terwijl ik mijn sokken aan deed, waarschijnlijk nacht ervoor al een klein scheurtje gehad want dacht toen dat ik een mini beetje in mijn broek plaste.
    Toe ik beneden was steeds kleine beetjes, nog foto's gemaakt. maandverband kon het nog aan. Colin was wel helemaal ingedaald en 10 min. later liep het echt langs mijn benen geen plons hoor. maar liep er gewoon rustig uit, ben op wc gaan zitten en daar kwam de rest, maar was geen grote hoeveelheid ofzo.. de kans dat het begint met vliezen is niet zo heel groot.
    Bij mij is het daar waarschijnlijk ook niet mee begonnen, maar i had al 8 weken voorweeen/weeen (rust en remmers vanaf week 30) , dus voelde geen verschil.

19. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

1e keer 5 uur s ochtens met 35 wkn toen ik uit bed stapte, 2e keer rond half 7 s ochtens met 38 wkn nog in bed bij het draaien.
    zelf was ik ook bang destijds dat het ergens op straat of anders zou gebeuren.

20. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Bij mij hebben ze mijn vliegen gebroken in het ziekenhuis, allebei de keren

Deel Deze Pagina