De eerste keer op de wc!! lekker makkelijk. De tweede keer in bed tijdens de weeën. Kindje was al zover ingedaald dat ik er weinig van merkte (ik hoorde het alleen)
Ik denk dat ze bij mij op de wc zijn gebroken. Heb zelf van het breken v d vliezen niks gemerkt. Om 2 uur kreeg ik de eerste wee en toen de vk eindelijk om 5 uur kwam kijken waren de vliezen gebroken en had ik volledige ontsluiting.
Ik ging 's ochtends uit bed naar de wc. Toen ik klaar was met plassen kwam er nog een klein beetje, en toen nog een klein beetje. Was wel even aan het twijfelen, maar bleek toch echt vruchtwater te zijn. Ik kon het heel makkelijk met enkele kraamverbanden de hele dag opvangen. Geen golven dus.
Ik wilde net gaan slapen om 00.07 uur had net op de wekker gekeken Draai me om en dacht jeee nu word ik echt incontinent. Maar ik besefte al snel dat het vruchtwater was. Vier uur later begonnen de weeen. Heb gewoon 1 nacht overgeslagen.
Bij mij onder de douche in het ziekenhuis. Dacht eerst dat ik zat te plassen. Had toen 3 cm ontsluiting (rond 12.00 uur). Om 15.00 uur aan de wee opwekkers gegaan, daar ik na het breken van de vliezen geen weeën meer had. Om het half uur omhoog gezet. Om 16.30 weer hoger, en toen begon ik echt iets te voelen (nog steeds 3 cm), om 18.10 is ze geboren.
Tot 2 maal toe om 6 uur smorgens in bed gelukkig waterdichte molton om het matras. En manlief gelijk handdoeken laten halen om met die tussen mijn benen naar de badkamer te komen.
met 38 weken 's nachts in bed, ik dacht dat ik moest plassen en toen ik naast bed stond voelde ik het lopen. Flink waterballet, zat helemaal onder de witte vlokjes. 15 Uur later werd onze zoon geboren!
Bij de 1ste in het ziekenhuis tijdens de weeen. Bij de 2de thuis door de vk bij volledige ontsluiting. Bij de 3de spontaan tijdens de weeen. Vk was gekomen en heeft getoucheerd, 8 cm ontsluiting. Ben nog gaan plassen en even met mijn moeder gekkletst. Daarna terug naar boven op bed. Ben op mijn zij gaan liggen en opeens werd het erg warm en nat tussen mijn benen.
bij mijn eerst braken ze spontaan naast mn bed om 23 uur toen ik op de uitgerekende dag net naar bed was gegaan en er alweer uit moest om te plassen... weeen kwamen snel op gang en om 8.39 is onze eerste zoon geboren. bij de tweede was ik ook 'bang' dat het weer met gebroken vliezen zou beginnen, dus overal matjes liggen, in de auto's, in mn tas, bij mn ouders haha, maar nu begon het om 1 uur 's nachts gewoon met weeen en heeft de vk mn vliezen in het ziekenhuis door geprikt. om 5.03 was onze zoon er!
bij de eerste 3 zijn ze gebroken tijdens de bevalling door de vk/gyn bij de vierde thuis op de bank toen ik anders ging zitten met 41,5 wk savonds rond 21.30u.. ik schrok ervan...was ineens zeiknat..whahaha...
2 keer is de bevalling begonnen door gebroken vliezen, beide keren in bed. De vliezen van een goede vriendin zijn bij ons voor op straat gebroken *hou dan je gezicht nog maar eens in de plooi*
's Ochtends om 7h30 in bed - een droge "pets" als geluid. Hoeveelheid viel redelijk mee. Had al een handdoek klaargelegd naast bed (parket was nog niet behandeld, hahaaa). Anderhalf uur later kwamen de weeën op gang
bij de eerste was het smorgens vroeg toen ik naar de wc moest. er kwam toen een aardige plons water en de slijmprop alles in een keer dus zeg maar. en dat dus zo goed als boven de wc. en er rond hahaha. bij de tweede werd het gedaan met voledige ontsluiting en toen kon ik eindelijk persen met als gevolg dat ie een half uur later eruit was. een kennis van me ma vroeger die was met me ma nog ff in de stad ze stapten uit de auto en die vrouw meteen tjah we kunnen wel weer instappen want me water loopt eruit dus die had het wel echt onderweg zeg maar.
bij alledrie braken de vliezen thuis. bij de oudste om 02:00,bij de tweede om 08:15 en bij de jongste spruit om 16:30. groetjes diana