Toen ik opstond van m'n vertrouwde plekje (hing al de hele avond over een krukje weeen op te vangen ) en op bed moest gaan liggen omdat de vk wilde kijken hoeveel ontsluiting ik had, precies voor ons bed, mec. houdend vruchtwater op m'n lichte tapijtje. Blèh... zooitje hoor!
38+1 spontaan bij 4 cm ontsluiting in het ziekenhuisbed toen ik net binnen was gekomen en aan de ctg lag. De rest van het vruchtwater spoot over de gyn heen tijdens de bevalling .
Ik had al een tijdje weeen en lag op de bank. Ik dacht eerst dat de baby een hele harde schop gaf, maar iets in me zei dat ik meteen van de bank af moest. En toen kwam het .
Op ziekenbezoek bij kennissen.. Op de wc gelukkig wel! maar ja.. moest wel met een gekregen handdoek onder mijn billen naar de auto lopen.. en daarvandaan nog een half uur rijden.. pff.. niet leuk
bij mijn oudste in het ziekenhuis door de verloskundige bij de jongste had ik net mijn vriend aan de telefoon (hij was bij vrienden) vertelde hem dat ik ging slapen en alles rustig was geen weeen enz.... ik hing op en voelde vocht langs mijn benen lopen... 1 min later had ik hem weer aan de telefoon met de tekst schatje mijn vliezen zijn gebroken ik zie je straks in het ziekenhuis! hij was even helemaal verbaast hehehe
De vk brak mijn vliezen bij 8 cm in bed om de weeen sterker te maken. Gelijk hierna riep de vk uit dat het prachtig helder was: 'net kraanwater'
1e: tijdens bevalling, staand naast ziekenhuisbed toen ik mijn broek aan het uitdoen was voor een inwendig onderzoek (was overigens 8 cm ). 2e: tijdens bevalling in eigen bed bij 10 cm ontsluiting (mega-waterballet!), enkele minuten later was dochter geboren.
Beide keren in bed, terwijl ik druk bezig was met bevallen. De eerste keer heeft de vk ze gebroken, toen ik een half uur had geperst, in de hoop dat het de uitdrijving wat zou bespoedigen. Heb daarna nog eens een uur geperst. Water netjes opgevangen in de po. De tweede keer braken ze vanzelf, toen ik persdrang had en mij op m'n rug wilde draaien om de vk te laten toucheren. Aangezien het hoofdje meteen al stond, was dat niet meer nodig Water nu op het matje en de matras, dat was minder.
Door de VK toen ik 4 cm ontsluiting had. Mijn weeen werden niet sterker en frequenter en ze hoopte dat dat door het breken van de vliezen wel zou gebeuren. Nou, dat gebeurde ook... aii!
Thuis, naast het bed. Toen ik net opstond omdat vriendlief keihard lag te snurken, ik wilde nog even tv gaan kijken beneden. uhm, dat ging 'm dus niet meer worden. Werd een ritje ziekenhuis. (baby lag niet ingedaald dus moest meteen naar zkh.)