Ik stond op ( zat op een stoel) omdat ik moest plassen en toen ik eenmaal stond voelde ik al iets lopen en liep er iets langs mn benen. om 15:10 waren mijn vliezen gebroken ik was wel gewoon thuis gelukkig
Werd smorgens wakker, draaide me nog even om. Was even bang dat ik in bed plaste (gelukkig lag er een zeiltje onder), stapte uit bed op de dikke handdoek die daar al een week of 2 lag (alsof ik het wist) en riep naar mijn man dat ik lek was!
Bij zoon doorgeprikt door Vk, lag toen op bed. Bij dochter spontaan gebroken om 03.00 s nachts, in bed dus!
Valt me op dat veel het gevoel hebben te moeten plassen en dat dan de vliezen breken. Ik had dat niet volgens mij. Het gebeurde gewoon. Twijfelde wel even of ik niet in me broek plaste haha
Oh nee, dat had ik niet. Ik had al wel een tijdje weeën dus toen ik opstond en ik voelde wat sijpelen, wist ik wel dat ik als een idioot naar de douche moest rennen. Daar kwam de enorme PLONS! plus slijmprop. Gatver wat een goor ding trouwens.
Heel erg handig net na het douchen in de douch toen ik nog naakt was... kon dus lekker terug de douche in en geen vieze vlekken gehad (heel onverwachts en had nog nergens zeiltjes, dus dat heeft hij goed uitgekozen )
Sorry voor de late reactie...erg druk met ons zoontje in het ziekenhuis. Was erg mooi om mee te maken. Toen op mijn buik de zak opengemaakt werd zag je echt alles erin liggen. Navelstreng met aan de ene kan ons kindje en aan de andere kant de placenta. Op een heel moeilijk moment was dat wel erg mooi om te zien! De verloskundige en de verpleegkundige die bij de bevalling waren hadden het beide nog nooit meegemaakt.
Na het afhalen van ons bed toen ik me aan gong kleden. Ik had alleen een string aan. Omdat ik voor de 37 weken zat was ik erg verbaasd en twijfelde of mijn blaas niet gewoon stuk was. Raar want ik was net wezen plassen. Na nog een half uur in de ontkenningsfase gezeten te hebben, heb ik wat opgevangen en de vk gebeld. Van haar moest ook mijn vriend naar huis komen. Vk twijfelde geen moment toen ze me zag en heeft me persoonlijk in het ziekenhuis afgeleverd. 21 uur later was onze zoon er.