3x doorgeprikt door de verloskundige aan het eind van de bevalling. Blijkbaar produceer ik sterke vliezen.
Bij de 1ste was ik de hele dag nog aan het winkelen, en we komen thuis. ik ga op de bank liggen en plots daar breken mijn vliezen. was blij dat ik thuis was haha. geheel onverwachts met 36 weken. de 2e x braken de vliezen smorgens vroeg. ik zou de oudste bijna naar psz brengen en was nog binnen gelukkig. snel mijn moeder gebeld om de oudste even weg te brengen hihi.
Oei zo dan heb je wel mazzel gehad! Lag je gewoon stil dan of maakte je een gekke move? 36 weken is wel vroeg!
nee ik lag gewoon stil op de bank bij de eerste. deed niks geks. pas 1 dag later begonnen de weeen. bij de 2e was ik 39 weken, toen is het de volgende dag opgewekt omdat de weeen ook niet begonnen Mijn 1ste kindje was zelfs nog zwaarder dan de 2e. en alles ging super. mocht ook snel mee naar huis.
Toen ik me omdraaide in bed. Voelde letterlijk iets knappen in mijn buik en dat bleken dus mijn vliezen te zijn. Gelukkig vlak ervoor een waterdichte matrashoes op bed gedaan.
Bij de eerste midden in de nacht 1:30. Had de hele avond gruwelijke hoofdpijn en ik kon er niet van slapen. Net toen het afzakte en ik wegdommelde voelde en hoorde ik iets knappen. Direct erna begonnen de weeën en 4 uur later is hij geboren. Bij onze tweede heeft de vk de vliezen gebroken net 5 minuten voordat ze is geboren.
Oké, daar komt het eerste rare antwoord : In het kruidvat Ik bukte om wat te pakken en toen dacht ik, plas ik nou zonder dat ik het door heb? Mandje meteen neergezet, hup naar buiten op de fiets naar huis! Stap ik thuis af en toen kwam de rest van de plons.. Had er ook totaal geen rekening mee gehouden, want ik was pas 35,3!! Maar alles is goed gekomen
Na een nacht slapen in bed gelukkig een matras beschermer op het matras gekocht bij IKEA. Meteen daarna begonnen de weeën en 3 uur later was onze bink geboren
bij de eerste snachts in bed. Werd wakker om te plassen, dacht dat ik al te laat was, dus schoon ondergoed aan, binnen 5min zat ik weer op de wc, weer ondergoed nat... toen drong het door dat dat geen urine kon zijn Helaas wel lig-advies, toen ik op weer op bed lag kwam er nog een heel zwembad uit. Bahbah, wat was dat vies! Gelukkig kwam vk wel gelijk en waren we in het ziekenhuis voor de weeën echt op gang waren (D. had gepoept + was niet goed ingedaald dus konden gelijk komen) Bij de tweede in het ziekenhuis door de vk bij zo'n 5cm
Thuis in de keuken...die net schoon was(Hoezo nesteldrang) Half uurtje later kwamen de weeën rustig op gang en na 7,5 uur was onze kanjer geboren
Niet. De verloskundige heeft ze ergens halverwege de bevalling gebroken. Er was niet veel vruchtwater meer maar voelde toch iets warms.
Ik had een hoge vliesscheur thuis, dus verloor toen (in de ochtend) golfjes vruchtwater. Uiteindelijk is de boel goed gebroken door de vk in het ziekenhuis, 's middags.
Ik voelde iets knappen in bed. Voelde even aan de onderkant maar was niet nat. Toen ik probeerde opstaan, kwam de vloedgolf.
Hier ook in het ziekenhuis door de verloskundige. Er kwam een heel klein beetje uit, het hoofd van Thijmen werkte als een kurk. De plons kwam toen hij eruit kwam... bijna over de schoenen van de gyn
Bij beide tijdens de bevalling, de eerste bij zo'n 6cm thuis, toen ik op het punt stond om naar het ziekenhuis te gaan en bij de tweede heeft de verloskundige ze doorgeprikt in het ziekenhuis. Beide bevallingen duurden zo'n 9 uur. De eerste kwam met 37 weken en de tweede met 39 weken... Ben heel benieuwd hoe het deze keer zal verlopen!