Waar braken jouw vliezen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ytest, 29 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    3x doorgeprikt door de verloskundige aan het eind van de bevalling. Blijkbaar produceer ik sterke vliezen.

2. beccie

beccie Niet meer actief

Bij de 1ste was ik de hele dag nog aan het winkelen, en we komen thuis. ik ga op de bank liggen en plots daar breken mijn vliezen.
    was blij dat ik thuis was haha. geheel onverwachts met 36 weken.

de 2e x braken de vliezen smorgens vroeg. ik zou de oudste bijna naar psz brengen en was nog binnen gelukkig. snel mijn moeder gebeld om de oudste even weg te brengen hihi.

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Oei zo dan heb je wel mazzel gehad! Lag je gewoon stil dan of maakte je een gekke move? 36 weken is wel vroeg!

4. beccie

beccie Niet meer actief

nee ik lag gewoon stil op de bank bij de eerste. deed niks geks. pas 1 dag later begonnen de weeen.

bij de 2e was ik 39 weken, toen is het de volgende dag opgewekt omdat de weeen ook niet begonnen :)

Mijn 1ste kindje was zelfs nog zwaarder dan de 2e. en alles ging super. mocht ook snel mee naar huis.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Toen ik me omdraaide in bed. Voelde letterlijk iets knappen in mijn buik en dat bleken dus mijn vliezen te zijn. Gelukkig vlak ervoor een waterdichte matrashoes op bed gedaan.;)

6. Blue 7

Blue 7 Actief lid

29 apr 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste midden in de nacht 1:30. Had de hele avond gruwelijke hoofdpijn en ik kon er niet van slapen. Net toen het afzakte en ik wegdommelde voelde en hoorde ik iets knappen. Direct erna begonnen de weeën en 4 uur later is hij geboren.

Bij onze tweede heeft de vk de vliezen gebroken net 5 minuten voordat ze is geboren.

7. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oké, daar komt het eerste rare antwoord:D :

In het kruidvat :$

Ik bukte om wat te pakken en toen dacht ik, plas ik nou zonder dat ik het door heb? Mandje meteen neergezet, hup naar buiten op de fiets naar huis! Stap ik thuis af en toen kwam de rest van de plons..

Had er ook totaal geen rekening mee gehouden, want ik was pas 35,3!!

Maar alles is goed gekomen ;)

8. panther

panther Actief lid

8 jun 2013
    471
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Na een nacht slapen in bed gelukkig een matras beschermer op het matras gekocht bij IKEA.
    Meteen daarna begonnen de weeën en 3 uur later was onze bink geboren:)

9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.375
    17.302
    113
    bij de eerste snachts in bed. Werd wakker om te plassen, dacht dat ik al te laat was, dus schoon ondergoed aan, binnen 5min zat ik weer op de wc, weer ondergoed nat... toen drong het door dat dat geen urine kon zijn ;) Helaas wel lig-advies, toen ik op weer op bed lag kwam er nog een heel zwembad uit. Bahbah, wat was dat vies! Gelukkig kwam vk wel gelijk en waren we in het ziekenhuis voor de weeën echt op gang waren (D. had gepoept + was niet goed ingedaald dus konden gelijk komen)

Bij de tweede in het ziekenhuis door de vk bij zo'n 5cm

10. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Op de verloskamer, doorgeprikt door de verloskundige met ruim 9 cm ontsluiting :)

11. mamatjuh4

mamatjuh4 Actief lid

14 sep 2013
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    Smorgens vroeg in mijn slaap werd wakker van een raar plopje sprong uit bed

12. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Thuis in de keuken...die net schoon was(Hoezo nesteldrang:p)
    Half uurtje later kwamen de weeën rustig op gang en na 7,5 uur was onze kanjer geboren

13. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Thuis op de bank... Helemaal onverwacht met 36,5. Was zooo blij dat het ging gebeuren!

14. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Niet. De verloskundige heeft ze ergens halverwege de bevalling gebroken. Er was niet veel vruchtwater meer maar voelde toch iets warms.

15. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik had een hoge vliesscheur thuis, dus verloor toen (in de ochtend) golfjes vruchtwater. Uiteindelijk is de boel goed gebroken door de vk in het ziekenhuis, 's middags.

16. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier hetzelfde. Bij de eerste met 5 cm doorgeprikt in t ziekenhuis.

17. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    In het ziekenhuis tijdens bevalling met 9-10 cm

18. Romyvs

Romyvs Actief lid

31 okt 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    Student
    Ik voelde iets knappen in bed. Voelde even aan de onderkant maar was niet nat. Toen ik probeerde opstaan, kwam de vloedgolf.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier ook in het ziekenhuis door de verloskundige. Er kwam een heel klein beetje uit, het hoofd van Thijmen werkte als een kurk. De plons kwam toen hij eruit kwam... bijna over de schoenen van de gyn :D

20. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Bij beide tijdens de bevalling, de eerste bij zo'n 6cm thuis, toen ik op het punt stond om naar het ziekenhuis te gaan en bij de tweede heeft de verloskundige ze doorgeprikt in het ziekenhuis. Beide bevallingen duurden zo'n 9 uur. De eerste kwam met 37 weken en de tweede met 39 weken... Ben heel benieuwd hoe het deze keer zal verlopen!

Deel Deze Pagina