1ste zoon minischeurtje in bed. Op toilet de rest van de vloedgolf 2de zoon zijn mijn vliezen in zh doorgeprikt. Zoonlief was met 7 cm ontsluiting nog niet ingedaald.
Om 02.30 's nachts. Ik was net op weg naar het toilet, toen ik wat voelde stromen. Gelukkig kwam de grote golf pas, toen ik op het toilet zat.
Allebei de keren pas op het laatste moment gebroken door de vk. Om de een of andere reden ben ik nu als de dood dat m'n vliezen nu eerst breken haha, geen idee waarom en waarom ik daar "bang" voor ben Ik ben benieuwd of m'n voorgevoel gaat kloppen...
Ik vind het spontane vliezenbreken ook erg spannend! Bij de eerste beurde het tijdens een bezoek, goddank gebeurde dit in een gesloten kuipstoel. Bij mijn dochter door de gyn gebroken dus ben deze keer erg benieuwd.
Haha ja dat bedoel ik! Mij zou zoiets dus ook kunnen gebeuren, gewoon omdat ik het ben haha... Alhoewel, wij gingen met vrienden nog een keer uit eten, zij was 35,5 weken en toen ze na het voorgerecht opstond om naar het toilet te gaan braken ineens haar vliezen Echt lullig
Ik stond naast mn bed. Ik was net naar de wc geweest. Ik ben blij dat we geen vloerbedekking hebben, want het was toch wel aardig wat.
Moet om sommige dingen wel een beetje lachen, maar OMG!! Ik ga in de laatste weken echt nérgens meer heen denk ik, haha! Supermarkt is ook mijn worst nightmare. Of in de bus (reis veel met het ov)...
Hier heel saai in het zkh, bij 2 cm ontsluiting (na ballon om de eerste cm's ontsluiting op te wekken, en vlak voor ze het infuus gingen aansluiten). Scheelt wel een hoop rotzooi thuis . Toch hoop ik dit keer wel op een spontane bevalling, niet ingeleid! Dan maar even dweilen .
Ik werd ingeleid en had al 2 dagen een tampon gekregen. De volgende ochtend zouden ze m'n vliezen gaan breken. Dat was alleen niet meer nodig, want die nacht voelde ik iets knappen en kreeg ik het vermoeden dat dat m'n vliezen waren. Ik op het knopje gedrukt, waarna de verpleegkundige kwam. 'Eh.. Volgens mij zijn m'n vliezen gebroken..' 'Oh eh, tjee, het is hier inderdaad een beetje nat, ja!' Van de zaal afgereden, naar een verloskamer (schoon bed! ) en daar uiteindelijk bevallen
Hier gewoon thuis maar het was geen plons zoals ik verwachtte. Het was iedere keer een heel klein beetje vruchtwater verlies op het inlegkruisje. Toen ik het inlegkruisje toch ineens wel heel vaak moest gaan verschonen en ik ook vocht verloor terwijl ik rustig op de stoel zat ging er een belletje rinkelen haha
Hier was ik in het ziekenhuis voor controle en lag op dat moment aan de GTC scan omdat de baby minder had gevoeld en toen was het plop plasje water, weeën en twee uur later was onze zoontje er.
Bij de eerste in het ziekenhuis met 9,5 cm ontsluiting. Bij de tweede thuis in de keuken aan het begin van de bevalling, een hele plons in een keer.