Hoi, Afgelopen dinsdag moest ik naar het ziekenhuis voor een extra groeiecho omdat was gebleken dat de baby al best groot was. Gelukkig stagneert dat nu een beetje en weegt hij/zij nu ongeveer 3400 gram. Maar toen moesten we bloeddruk meten en die bleek 160/100 te zijn. Behoorlijk hoog dus. We moesten gisteren terugkomen voor extra onderzoek. We hebben een ctg, bloedonderzoek, urineonderzoek en 7 bloeddrukmetingen gehad. Gelukkig was alles in orde behalve nog steeds een te hoge bloeddruk. Deze schommelde heel erg, maar de onderdruk bleef tussen de 87 en 98 hangen. De arts heeft toen gelijk een inwendig onderzoek gedaan om te kijken of ik eventueel al zou kunnen bevallen en wat bleek, de weg was al helemaal vrij en hij heeft me gelijk gestript (wat is dat pijnlijk trouwens). Nu moet ik thuis verplicht op bed blijven en vrijdag terugkomen. En als blijkt dat vrijdag nog steeds mijn bloeddruk verhoogd is, moet ik blijven en gaan ze inleiden. Dat is toch wel heel erg spannend! Voor hetzelfde geld ben ik na aankomend weekend wel moeder... Sorry voor het lange verhaal, maar ik wilde het graag even kwijt.
Oh spannend zeg. Heel veel sterkte! Probeer rustig te blijven en je lekker te laten verwennen (als er tenminste iemand thuis is).
Dank je! Ben helaas alleen thuis, dus dat is niet zo gezellig maar ik ben iedereen aan het bellen voor een kletspraatje (volgens mij worden ze gek van me).
Ik heb net even een duidelijk stukje gevonden, waarin staat uitgelegd wat strippen is: Om te strippen moet de verloskundige een inwendig onderzoek doen en voelen of de baarmoedermond al iets open staat. Vaak heb je aan het eind van de zwangerschap al iets ontsluiting. Als de baarmoedermond al aan het verweken en verstrijken is en er is 1 cm ontsluiting, dan kan de verloskundige met een vinger de baarmoedermond ingaan en de vliezen losmaken van de wand van de baarmoeder. De vliezen worden alleen losgemaakt van de wand, ze worden dus niet kapot gemaakt! Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij, net voldoende om je lichaam aan te zetten tot de bevalling. Let op: strippen is geen garantie dat je gaat bevallen, het is een poging om je 'op gang te helpen'. Heel vaak veroorzaakt het strippen alleen meer voorweeën en zet de bevalling nog niet door. Maar het is het proberen waard.