Anel Tigger ledikantdeken katoen ge(ver)wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door collo003, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Gisteren kreeg ik eindelijk mijn dekentje van Anel uit de Tigger collectie binnen. Ik had expres de katoenen versie ipv de fleece (polyester) versie gekocht omdat die natuurlijk iets beter ademt.
    Op de verpakking staan de wasvoorschriften; wolwasprogramma, wolwasmiddel en op 30 graden wassen. Zo gezegd, zo gedaan.
    Er stond ook nog bij dat door het wassen de textuur van het dekentje wat kan veranderen (badstofachtig worden).

Vanmorgen wil ik het dekentje van de waslijn halen en tot mijn schrik is het dekentje eigenlijk compleet van textuur verandert. Van een heel zacht, bijna wolachtig dekentje is het nu een vrij grove moltonstructuur geworden en totaal niet meer zacht eigenlijk. Ik kan hem natuurlijk nog wel in de droger op een delicaat programma zetten, maar dan waarschuwen ze weer dat hij behoorlijk gaat krimpen...dat wil ik natuurlijk ook niet anders heb je weer dat je hem aan de zijkanten niet goed kan instoppen als hij te klein wordt.

Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die hierdoor behoorlijk teleurgesteld is...

(heb vanavond ook een email naar Anel gestuurd, ben benieuwd wat ze als reactie geven)

2. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik ben wel benieuwd, op mijn nieuwe wiegdekentje (wel ander merk) staat ook zoiets... Ik hoop wel dat het nog enigszins zacht blijft, daar koop je het toch ook voor!

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waardeloos! Ik heb dat bij de basic dekens van jollein. Zou die ook nooit meer kopen. Die van prenatal, in 2010 op 9maandenbeurs gekocht, blijft wel zacht, en is stuk ruimer vwb instoppen.

4. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou toch zeggen idd in de droger. Maar zou eerst reactie van Anel afwachten.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja helaas, ze zullen ws zeggen het stond toch op 't wasvoorschrift? Ik was daarom de dekens zo min mogelijk.

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Het beste kan je het op een koud programma wassen de eerste keer. de structuur veranderd omdat de vezel schrikt omdat het van "warm" gewassen naar koud gespoeld wordt. heb je hem dan de eerste keer helemaal koud gedaan voorkom je dit. (ook schijnt het te schelen als je hem wast in een kussensloop)

maar waarschijnlijk krijg je zo een nieuwe. als je die was heb je dus echter wel hetzelfde probleem.
    ff met een harige borstel er overheen helpt ook wat. (al haal je dan wel wat vezel er uit dus moet je niet te vaak doen.

7. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Dit hebben wij ook!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier idd hetzelfde gehad met dekentjes van Jolein, erg jammer! Gelukkig had ik ze heel goedkoop gekocht (ik kreeg ze bij een andere bestelling), maar was toch wel teleurgesteld. Nu gebruik ik ze voor in een dekbedovertrek, want zonder vind ik ze niet mooi meer. Ik heb ze later wel nog in de droger gehad op een delicaat programma, daardoor zijn ze wel wat soepeler en zachter, maar wel nog zo 'plukkerig' en bijna rafelig :(

9. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Hier ook het tijger dekentje

Ook stug geworden in de was erg jammer!

10. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ben in ieder geval blij dat meer mensen er last van hebben. Kon er helemaal niks over vinden op internet. Als ze me tegemoet willen komen ga ik denk ik proberen om het dekentje te ruilen voor een fleece exemplaar. Dat blijft doorgaans wel redelijk mooi...

Deel Deze Pagina