Leuke toevalligheden...

Discussie in 'De lounge' gestart door Coquelicot, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Heb je wel eens zo'n 'I can't believe it' moment? Ik wel...

We wonen in een heel klein dorpje, met weinig mensen en al helemáál weinig kids. Er is sinds vorig jaar een stel komen wonen, met kinderen rond de leeftijd van ons zoontje. We hebben regelmatig 'hallo' en 'dag' gezegd, maar eigenlijk nooit veel meer dan dat. Bizar eigenlijk, aangezien zij Engelstalig is (Canadese) en dat vooral mijn (engelse) vriend hier in Frankrijk wel wat Engelstalige aanspraak mist...

Maar goed, vandaag speelafspraakje bij ons in de tuin, en het gesprek kwam op hobbies. Blijkt dat zij net als ik een zeepmaker is! Hoe bizar is dat! Een dorp met 100 inwoners, en juist daar vind ik iemand met dezelfde obscure hobby als ikzelf...

En de kids waren ook helemaal happy... Kortom: heel leuke dag gehad!

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat leuk! :D Hier eigenlijk niet zulke dingen, geloof ik..

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Whehehe, bijzonder toeval dat! Hopelijk vloeit er leuk contact uit voort :)

4. Coquelicot

Eveneens toevallig : jij hebt je geregistreerd op ZP op mijn verjaardag! :$:D

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Haha ik kan zo blij worden van jouw positieve posts.

6. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Heb er ook nog wel 1 :)

Mijn man heet hetzelfde als mijn broer, ik hetzelfde als zijn moeder en mijn moeder hetzelfde als zijn tante!

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    vorig jaar op een camping in de tarn ( frankrijk) mensen ontmoet.....komen we ze dit jaar in karinthie ( oostenrijk) weer tegen zitten we weer op de zelfde camping....zonder dat we dat van elkaar wisten of er vorig jaar over gepraat hebben of zo....
    Heb bij het afscheid maar gezegt nou tot volgend jaar dan maar weer:D

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Hoezo toeval?! :cool:

:p

9. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Leuk topic. Misschien een gek iets maar dacht er direct aan..

Jaren geleden las ik the notebook voor het eerst. Ik wist toen niet direct dat er een film van was. Toen ik het boek uit had las ik op de achterkant dat het boek verfilmd was dus ik dacht die wil ik zien! Ik op Google en kwam op tvgids uit.. kwam die die avond op tv!

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik ben geboren op de 20ste verjaardag van mijn moeder. mijn oma is geboren op de 20 ste verjaardag van haar moeder. mijn schoonzus is ook tegelijk met mij jarig en een bij vrienden is er ook iemand op de zelfde data jarig en een vriendin van vroeger ook:).

11. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ik heb een vriendin en we kennen elkaar al ruim 20 jaar. We voelen elkaar zo ontzettend goed aan, we hebben een heel bijzondere band.

Haar zoontje en mijn dochter zijn op dezelfde datum geboren, er zit precies een jaar verschil tussen.

We zeggen vaak dat dat bijna geen toeval kan zijn :)

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Leuk!

Mijn oma zei altijd tegen mij: jij kan alleen maar kindjes krijgen in maart en juni.
    Vond ik altijd zo raar, maar zij had zelf ook 4 kinderen 1 in maart en 3 in juni geboren.
    De oudste 2 zijn van mij in juni geboren....toen een zoon idd in maart (en zij maar glunderen haha).

Heb toen nog tegen haar gezegd van: nu houdhet op, hier komen geen kindjes meer...
    Een jaar na de geboorte van mn oudste zoon is ze overleden.
    Ondanks maatregelen ben ik dus 3 jaar geleden weer zwanger geraakt....en je raadt het al: weer in juni, èn precies tussen de 2 oudsten in, 21 juni (dochters 14 juni en 28 juni).
    Toeval?

Haar jongste (mijn oom dus), is ook een nakomertje en scheelt ook 9 jaar met mijn moeder die boven hem zit.(en ook precies een week tussen 2 verjaardagen in)
    Bij ons dus ook 9 jaar verschil met mijn oudste zoon...

13. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Mijn vriend en mijn moeder zijn op de zelfde dag jarig! :p

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wat leuk allemaal :)

Het eerste wat mij te binnen schiet is dat we vroeger op vakantie gingen naar Frankrijk en tijdens een pauze op een parkeerplaats stonden we naast Nederlandse mensen waar we even mee kletsten.

Uren later op onze vakantie bestemming aangekomen, kwamen we diezelfde mensen weer tegen en stonden ze op de camping waar wij ook stonden :D

15. Coquelicot

Dan heb ik er ook nog één: mijn ouders waren op dezelfde dag jarig (27 februari)

Ik heb 4 miskramen gehad. Wat uiteraard sowieso tragisch is, maar met een chronisch zieke moeder dubbel zo. Toen ik voor de vijfde keer zwanger werd heb ik op ZP de uitgerekende datum zitten uitrekenen: en precies dezelfde datum als de verjaardag van mijn ouders. Toen wist ik diep van binnen al dat het dit keer goed zou komen. En we hebben een prachtige zoon als resultaat. Mijn moeder heeft gevochten om hem te leren kennen, maar is helaas overleden toen hij 8 weken oud was.

16. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ah, ik weet nog wel wat: mijn broertje en ik zijn allebei in dezelfde maand jarig met hetzelfde cijfer in de datum. Mijn vader is precies één dag ouder dan mijn moeder. Ja, zelfde geboortejaar en geboortemaand alleen één dag eerder :)

Ach, of dit onder de noemer "toeval" valt...? :)

17. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Mijn vader en moeder waren 1 dag na elkaar jarig, mijn vader was van 26 sept en mijn moeder van 27 sept.

Mijn man is ook net als mijn moeder van 27 sept haha

Vorig jaar was ik zwanger van mijn dochter en de uitrekendatum was op 14 okt,
    net als mijn zoontje waarvan ik een jaar daarvoor zwanger was.

alleen is mijn zoontje van 4 okt, met mijn dochtertje moest ik ingeleid worden met 37 weken, dus dat werd dus geen 4 okt maar wij hadden gekozen voor 26 sept, de dag dat ook haar opa jarig zou zijn. helaas zullen mijn kindjes hun opa nooit leren kennen want die is dit jaar op 30 aug alweer 30 jaar geleden overleden.

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    hier geen "leuke" maar een hele "mooie" toevalligheid.

Mijn moeder was al een hele lange tijd ongeneeslijk ziek. Ze was een Frans Bauer fan. Ik heb haar de avond van haar leven kunnen bezorgen door haar mee te nemen naar een theatherconcert van hem. We zaten aanvankelijk helemaal achteraan in de zaal tot er op een gegeven moment 2 oudere dames naar ons toe kwamen en vroegen of ze met onze plaatsen wilden ruilen. Ik keek op hun kaartje en trok mijn moeder gelijk mee door de zaal, die andere kaartjes bleken namelijk eerste rij te zijn! ;) Aan het eind van de show wist mijn moeder het voor elkaar te krijgen om een zoen op haar wang van haar idool te bemachtigen.

Een paar maanden later overleed ze aan de gevolgen van haar ziekte. Toen kwam ook het moment dat er vanalles geregeld moest worden. Ik werktte toen nog als bloemiste en zou haar rouwstuk maken, ze was gek op pioenrozen en net die week was het de laatste week dat deze nog te krijgen waren, dus de laatste paarsroze pioenen heb ik samen met rode rozen nog in haar bloemstuk kunnen verwerken.

Haar kleding: mijn vader en mijn zus hadden geen flauw idee wat we mijn moeder moesten aantrekken, ik moest ineens aan dat Frans Bauer concert denken, ze had toen een bordeaux rood pak aan en het leek mij wel heel mooi en symbolisch om dat haar aan te trekken.

De rouwkaart was ook heel toevallig bordeauxrood met pioenrozen (dat hebben we echt niet express zo uitgezocht)

Precies een week na haar crematie, ook op hetzelfde tijdstip werd er op de radio het liedje (Guus Meeuwis - de weg) gespeeld wat ik voor haar toen heb uitgezocht.

Al met al heeft mijn moeder zelf haar eigen afscheid geregiseerd ;)

Sorry als ik nu met mijn verhaal iemand flink aan het janken heb gekregen :)

19. Ik heb hier op ZP iemand leren kennen, elkaar toegevoegd op facebook e.d. Toen zag ik een keertje dat ze schreef dat ze in een bepaalde woonplaats had gewoond, waar mijn ex (toen nog vriend) ook woonde. Ik heb gevraagd waar ze precies had gewoond, bleek dat dus exact hetzelfde huis te zijn als waar mijn ex op dat moment woonde, en waar ik dus ook regelmatig kwam.. Bizar toevallig!

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mijn vorige hond die echt mn maatjes was is op 18 april rond 19.30 uur ingeslapen. Exaxt 5 jaar later is mn dochtertje op dezelfde datum geboren om 19.35 uur.....
    Hun namen klinken (onbewust) hetzelfde.

En ik zie nu net dat ik mezelf op 18 april, een jaar voor haar geboorte, hier op deze site heb aangemeld:$

Deel Deze Pagina