twee keer een eisprong?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by linnie88, Jun 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnie88

linnie88 Actief lid

Aug 6, 2013
    223
    10
    18
    dames, weet hoe iemand hoe dat zit met ovu testen?
    Heb ze deze maand voor het eerst gebruikt.
    Ze liepen vanaf 25 mei mooi op tot en met de 30ste mei met een knalstreep.
    31 mei in de ochtend nog mooie streep, 's middags al duidelijk lichter.
    Zojuist voelde had ik wat cevrix slijm (had alleen op de 30ste daar wat natterigheid van, srry voor de details).
    Maar nu ook duidelijk!
    Dus ik doe weer een ovulatietest, en hij is net een tintje lichter dan de controle streep, maar beduidend donkerder dan de test van de 31ste?
    Iemand ervaring hoe dit kan?
    springen mijn eileiders om de beurt ofzo? eerst links dan rechts haha straks is het een tweeling

2. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb dit ook! Dag 11 en drie dagen terug een posi test, ik snap er niks van!

3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Misschien wel een drieling. :p Ik heb maar 1x een eisprong gehad hoor dus denk niet dat je hierdoor een meerling zou krijgen.

Heb verder ook niet echt een idee. Wel vervelend, want nu weet je ook niet met welke keer je rekening moet houden, maar volgens mij moet je gewoon de eerste keer aanhouden.

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Twee aparte eisprongen binnen één cyclus is medisch gezien onmogelijk. Een gelijktijdige dubbele eisprong kan wel. Maar die wordt opgewekt door één en dezelfde LH-piek.

5. Anjou

Anjou Niet meer actief

Was hij op de 31e dan wel net zo donker als de controlestreep?

Heb je foto's?

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt helemaal!

Kan ook zijn dat je ei bij de eerste positieve ovutest nog niet heeft weten te springen en dat hij dat nu nogmaals probeert.

Daarbij komt dat de LH de hele cyclus schommelt en alleen bij een LH-piek positief is.

Ook is een ovutest pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn.
    Een test waarbij het teststreepje lichter is dan de controlestreep is geen positieve test en zegt ook niks over een naderende LH-piek of eisprong.

7. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,247
    8
    38
    Noord brabant
    Hou het even in de gaten of de streep donkerder of lichter word. Als de ovu test positief blijft dan zou je goed maar eens zwanger kunnen zijn.

8. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

Dec 22, 2012
    1,461
    2
    38
    Noord Brabant
    Dit vertelde mn gyn ook. Ik heb namelijk iets soortgelijks meegemaakt. Ik tempte ook, en zelfs die was niet echt duidelijk. Wat bleek bij mij (hoop niet dat t bij jou is hoor!) mn eerste ei was wel gegroeid, maar niet gesprongen, was een cyste geworden. Gevolg, geen ongi maar wel een "nieuwe" cyclus in gegaan. Heb dus eigenlijk in 1 cyclus een dubbele cyclus gehad. Later had ik namelijk weer een goede ovu test, maar ook die bleek niet gesprongen te zijn. Daarna wel ongi geworden.
    Beetje raar geschreven, maar moeilijk uit te leggen op papier.. Ik hoop dat je m snapt ;)
    Heel veel succes en ik hoop dat je eitje snel mag springen en de zwemmers hun weg goed zullen vinden!

Share This Page