Hey dames, ik heb dit recept voor sticky ribs een paar keer gemaakt en vond het super lekker. https://www.thecutlerychronicles.com/sticky-pork-ribs-html/ Het nadeel vond ik wel dat het lang in de oven moest (staat een uur in het recept maar het moest zeker minstens 2 uur voor het echt ingekookt was) en ik vind het toch wel een beetje onhandig met een ovenschaal die tot de rand vol zit met saus in de oven en dan steeds het vlees omdraaien zonder dat alles vies wordt etc. Nu dacht ik dat het een geschikt recept zou moeten zijn om in de slowcooker te maken? Ik ben alleen niet echt een expert , dus hoe lang dan en hoeveel van alles? Hebben jullie tips?
In een slowcooker wordt het prima gaar en zal het ook veel smaak hebben, maar sticky wordt het er niet in. Vocht verdampt nauwelijks, dus de pork ribs zullen juist in een natte jus garen ipv dat het vocht verdampt en sticky wordt. Wat je dan eventueel kan doen, is na het slowcooken het vocht in een pan flink inkoken, zodat het ‘sticky’ wordt en daar de ribs mee glaceren en eventueel verder sticky laten worden in de oven. Maar dat is waarschijnlijk net zo veel werk als meteen in de oven garen. En als je het in een slowcooker gaat garen, zou ik veel minder bouillon gebruiken dan in net recept staat. Of misschien zelfs helemaal weglaten en vervangen door alleen een bouillonblokjes.
goed punt, daar had ik helemaal niet bij nagedacht. Bedankt voor de tips, ik ga het dan toch gewoon in de oven maken denk ik.