Waar de allerbeste boxspring kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 14 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik ben nog nooit van een verkoper zijn advies uit gegaan. Ik vertrouw op recensies, uitleg enz op internet, van mensen die geen profijt hebben van de verkoop van een of ander type product. (Dit heb ik ook uitgezocht nadat ik dit advies kreeg) De gel die je noemt ken ik niet, maar traagschuim vormt zich juist super naar je lichaam waardoor je een ideale houding aanneemt. Dit verkleint de kansen op klachten. Ikea verkoopt ook dergelijke matrassen met de goede verhoudingen.

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ze hadden waarschijnlijk een andere optie in huis welke de verkoper meer commissie zou opleveren....

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Dit dus.
    ik haat retailwinkels waarbij ze op commissiebasis werken of er een ander beloningssysteem gekoppeld is aan de verkoop van bepaalde producten.

4. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Hier matrassen van tempur, ook 90 dagen uitproberen. Na de eerste week dacht ik deze gaat terug, maar na een maand wou ik niet anders meer! Lichaam moest echt wennen aan het nieuwe matras. Ga verschillende speciaalzaken af bv tempur, heastens, swisse sense oid ,laat je goed informeren. Nieuw matras zal altijd wennen zijn.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Hoeft niet altijd. Vanaf de eerste nacht dat ik op mijn huidge matras sliep vond ik het heerlijk en dat vind ik nu nog steeds!

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Als we er ooit zoveel geld voor over heenen, dan kopen we een Carpe Diem.

7. Nanoni

Nanoni Actief lid

9 jul 2016
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij slapen al jaren op een slecht matras en hebben beiden last van rugklachten, zeker mijn vriend heeft dagen erbij dat hij niet op of neer kan van de rugpijn.

Hij heeft in het verleden een Tempur matras gehad met traagschuim en wil dolgraag weer zo'n matras terug. Voor hem is het haast een soort religie haha :D We zijn nu dus druk aan het sparen voor zo'n matras aangezien deze best prijzig zijn.

Een traagschuim matras vormt zich (door lichaamstemperatuur) naar je lichaam waardoor je op elk punt van je lichaam optimale ondersteuning hebt. Tenminste, dat begreep ik van mijn vriend, zelf heb ik nog geen ervaring met zo'n matras maar ik hoop dat het de oplossing gaat zijn. Elke dag opstaan met rugklachten is echt niet fijn!

(Ik begon er zojuist over en hij begon meteen te glunderen dat hij op dat matras zich na 5 uurtjes op en top uitgerust voelde en energiek uit bed kwam. Op ons huidige matras maakt het niet uit hoe lang hij slaapt, hij komt altijd gebroken uit bed. Ik ook overigens :) )

8. Nanoni

Nanoni Actief lid

9 jul 2016
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een heel brutale vraag (je hoeft geen antwoord te geven hoor ;)) maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen voor die prijs? :$:(

9. Islah

Islah Niet meer actief

Soms verkopen ze bv. ook dingen uit de showroom enzo.

10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier een swiss sens en die slaapt inderdaad vanaf dag 1 heerlijk. Hiervoor werd ik ook vaak helemaal stijf met rugpijn wakker maar ik beweeg dan ook niet in mijn slaap. Nu heb ik het soms als ik ongelukkig in slaap val tijdens het voeden, dan wordt ik precies zo wakker als dat ik in slaap ben gevallen maar wel met pijn. Maar normaal gesproken slapen wij beide heerlijk. Hier een koudschuim topper. Op ons vorige bed een traagschuim. Ik vind de koudschuim fijner, minder warm, ventileert beter. Ze zeiden ook voor de koukleumen is traagschuim top, voor mensen die het warm hebben 's nachts beter een koudschuim. Nu ben ik eigenlijk wel een koukleum (man niet) maar vind het eigenlijk wel prima slapen!

11. Nanoni

Nanoni Actief lid

9 jul 2016
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had ik nog niet aan gedacht ;) (blond haha ;):D )
    Maar dat scheelt wel een berg in prijs zeg, maar dan hebben er natuurlijk ook al mensen op gelegen..

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Volgensmij wel hoor.

13. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Bijna allemaal, ook kledingwinkels.

14. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Groupon :O matras kwam uit Frankrijk, maar er waren gelukkig wel mensen met ervaring. Qua 'vereisten' was hij perfect. Normaal zou ik dat nooooooooit gedaan hebben, maar ik dacht als het nou echt niks word kan ik hem altijd nog verkopen voor dezelfde prijs.

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Echt vervelend, zo krijg je nooit een objectief advies.

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.162
    113
    wij hebben nu matrassen bij Ikea gekocht, moet zeggen dat we goed geholpen zijn. Verkoopster keek ook mee naar hoe we lagen en aan ons laten zien wat het lichaam van de ander deed bij verschillende matrassen. Mijn voorkeur bleek juist erg slecht te zijn voor man, zag ik toen ook. Nu 1 waar we beide lekker op liggen

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Nanoni,
    Op Groupon kom je deze matrassen vaak tegen.

Ts,
    Ook hier veel rugklachten gehad...mede door een voor mij slecht matras.
    Wij hebben nu ruim 6 jaar terug een boxspring bij Ikea gekocht. Nu nog steeds 100% tevreden.
    Binnen 90 dagen de mogelijkheid om het terug te brengen.
    Ik geloof dat we voor onze boxspring ruim €600 kwijt waren.
    Ze hebben nu ook echt mooie boxspringen met mooi hoofdboord en alle matrassen met de zelfde kleur zijkanten.
    Het is dat we geen nieuwe nodig hebben....anders wist ik het wel.

18. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij hebben een NOX boxspring en matras.
    Ik ben niet zo groot en zwaar ( ook iets om rekening mee te houden).
    Nox heeft matrassen in verschillende stevigheden en met verschillende zones.
    Ik heb er bijvoorbeeld 1 met 7 zones. In de winkel is er goed gekeken naar onze bouw, waar onze zwaartrpunten liggen, en mijn man heeft weer een matras met andere zones.
    Daarnaast zitten in de boxspring zelf ook zones.
    Het is wel een bed uit het duurdere segment, maar ik heb gewoon alle speciaalzaken gemaild met de specificaties als uit de offerte en uiteindelijk bij een winkel half uurtje rijden, het bed bijna €900 goedkoper kunnen kopen.
    Ook geen topper oid nodig, geen ravijn tussen de 2 matrassen, heerlijk.

Van te voren allerlei merken bekeken en getest in de winkels.
    Mijn fysio raadde tempur juist af omdat elke keer als je draait, je uit een voorgevormde matrasdeuk moet draaien.
    Ook ademt deze matras niet zo goed als een pocketvering

19. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij is een boxspring helemaal niet geschikt als je rugklachten hebt, boxspring bedden hebben altijd de neiging om door te zakken.

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Pff nou zoveel verschillende adviezen.. Verkopers die alleen maar willen verkopen en geen goed advies geven.. Ik ben bang dat we straks met een heel verkeerd bed thuis gaan komen. 😩 Bij het proefliggen vind ik heel veel bedden lekker liggen. Heeft er ook iemand een topper met gelfoam?

Deel Deze Pagina