Foto's op social media

Discussie in 'De lounge' gestart door boogiebril, 7 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

In de huidige digitale wereld natuurlijk een hot item: foto's van kinderen op social media.

Wat deel jij van je kinderen op bijv. Facebook en Instagram?

Zelf deel ik af en toe een foto (vooral als ik héél trots ben bijv) op Facebook en insta, maar daarnet alles verborgen. Zomaar ineens een gevoel dat het genoeg is.

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik deel wel foto's op facebook, maar heb wel alle instellingen op alleen voor vrienden staan en mijn profiel is verder privé. Maar ik vind het ook prima als school of kinderdagverblijf foto's deelt van mijn kinderen..

3. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik wil mijn kinderen niet op social media hebben. Mezelf ook niet trouwens. School ed mogen dus ook geen foto’s van onze kinderen plaatsen.

Vitamientjuh, Evanesco en Tord vinden dit leuk.
  4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik plaats voornamelijk foto's op Instagram.
    Maar geen foto's van de kinderen in de blote kont ofzo.
    Gewoon normale foto's.

Heb er ook geen moeite mee dat het kdv foto's deelt van mijn kinderen.

5. Tove

Tove Niet meer actief

Zelf plaats ik niks omdat ik geen Facebook etc. heb. School/sport/anderen mogen gerust foto's plaatsen van mijn kinderen.

6. Manque

Manque Niet meer actief

Ik heb zelf geen social media-accounts, dus nee. School mag ook geen foto's plaatsen van mijn zoon op FB of de website. Ik heb wel toestemming gegeven voor de Klasbord-app.

Evanesco en puzzelstukje vinden dit leuk.
  7. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ik plaats geregeld foto's. Maar maak veel collages waarop de foto's dus klein zijn. En ze staan er nooit bloot op ofzo. Kdv en school mogen ook foto's van mijn kinderen plaatsen.

8. Treez

Treez Niet meer actief

Ik heb geen Facebook en Instagram. Familie zet ook geen foto’s van onze kinderen op social media. Wij zien hier de toegevoegde waarde niet van. Onze kinderen worden wel onherkenbaar gebruikt voor de foto’s van mijn man.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  9. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik post alleen fotos van de kinderen waarin hun gezichtjes niet te zien of niet te herkennen zijn. Psz en dalijk school, hebben van ons dan ook geen toestemming om fotos ergens te plaatsen van onze kinderen. Wij zien er de toegevoegde waarde niet van in, dat onze kinderen herkenbaar op social media staan.

Vitamientjuh en Evanesco vinden dit leuk.
  10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Onze kinderen mogen niet op het social media. Die keuze mogen ze ooit zelf later maken. Ik wil hem ook niet op een ander zijn of haar pagina zien, dan stuur ik een bericht met de opdracht de foto te verwijderen.

Mijn man heeft helemaal geen social media gedoe. Alleen whatsapp.
    Ik heb enkel whatsapp en facebook. Ik zet wel fotos van mezelf erop, alleen zoooo weinig.

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ja ik zet regelmatig foto’s van m’n kind op fb en dergelijke. Als we op vakantie zijn met het hele gezin of een dagje weg en mijn stiefkinderen zijn erbij, dan vraag ik altijd even aan m’n man of het mag. Of hij zet het erop. Man en ex hebben nog veel gezamenlijke vrienden op FB en ik wil hierin niemand voor het hoofd stoten. Zou ik andersom ook niet willen als man en ik uit elkaar gaan en nieuwe vrouw zet foto’s op FB oid.
    Ik ken vrouwen die dit wel doen en er nog lol in hebben ook dat moeder vd kinderen hierover gefrustreerd is. Vind ik zo laag.
    Ik heb m’n profiel wel volledig afgeschermd voor zover dat kan ivm werk. Inderdaad voor zover dat kan want ik dacht het al eerder te hebben gedaan maar kreeg toen wel bedreigingen via FB van een ouder. Mijn naam is ook totaal anders op FB dan in het echt.
    Voor ‘mijn kinderen’ op m’n werk waarover we de voogdij uitvoeren geef ik nooit toestemming echter.

12. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Op Facebook plaats ik nauwelijks, ik kan daar amper wat terug vinden tussen al die gesponsorde berichten en tag je vriendje en weet ik wat voor onzin.
    Instagram wel. Profiel staat afgeschermd en ik plaats alleen normale foto’s. Een tijdje heb ik alleen onherkenbare foto’s geplaatst maar dit was meer omdat mijn man het liever niet wilde.
    Gastouder heeft toestemming om te plaatsen, school krijgt dat straks ook. Familie en vrienden mogen ook best plaatsen maar wel als ik weet wat er geplaatst wordt en het niet openbaar gezet wordt.

13. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Is dat via whatsapp? Alle foto’s die verzonden worden via whatsapp zijn eigendom van Facebook :)

14. Manque

Manque Niet meer actief

Nee, het is een aparte app.

15. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ok :)

16. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Dit doe ik precies hetzelfde.

17. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb Facebook weg gedaan. Af en toe plaats ik foto’s op Instagram. Daar heb ik alleen volgers die vrienden, bekenden of familie zijn. Verder is mijn profiel afgeschermd.

Op school heb ik aangegeven dat er geen foto’s op social media mag worden gedeeld.

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb geen instagram en van mijn Facebook-pagina heb ik alles verwijderd (plaatste sowieso al zelden wat, van onze dochter misschien twee keer een foto). Man heeft geen social media.

Ook het kdv heeft geen toestemming om foto’s op de website of social media te plaatsen, wel in een speciale app van het kdv zelf. School straks ook niet.

Toevallig heb ik nu een klein dilemma. We hebben een newborn shoot laten doen en nu vroeg de fotograaf in kwestie of zij enkele fotos mag gebruiken. Aan de ene kant denk ik: ach 1 foto kan wel, aan de andere kant: wij plaatsen zelf helemaal niets, dus waarom zij wel?

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik plaats wel foto's maar alleen voor vrienden én met expliciete toestemming van mijn kinderen.

20. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik plaats foto's van mijn dochter op mijn facebook en instagram account (alleen voor vrienden zichtbaar). Op de psz hebben ze ook toestemming fotos te plaatsen. Van mijn zoon plaats ik bijna nooit foto's en op school hebben ze geen toestemming. Hij is 10 en wil dat niet en die keuze mag hij maken. Heel soms mag ik een foto van hem en zijn zusje samen op mijn social media plaatsen maar vraag altijd zijn toestemming.

Edit. Op school is sinds dit schooljaar ook de regel dat ouders in de school geen fotos meer mogen maken en ik wil niet dat familie en vrienden foto's waarop mijn kinderen staan posten op social media zonder mijn toestemming.

Deel Deze Pagina