waar de vieze was bewaren

Discussie in 'De lounge' gestart door anica, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb hier ook 1 wasmand staan, zitten dan 2 vakken in. Een vak is voor de handdoeken, vaatdoekjes (enzo) en de voetbalkleding van mijn vriend. En in de ander gaat de rest van de was. Als ik ga wassen gooi ik de mand leeg in de gang en sorteer ik het.

2. 1 wasmand voor de witte/lichte was.
    1 wasmand voor de gekleurde/donkere was.

En handdoeken, spuugdoekjes, vaatdoeken etc gaan in een aparte wasmand die in de badkamer staat.

Ik vind dat je errrruuuggg veel wasmanden hebt hoor.
    En zeker als je weing ruimte hebt straks, zal ik dat toch wel anders doen ;) .. Maar goed!

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    tjonge, alweer een wastopic het houdt ons wel bezig hé dames ;)

ik zou zeggen gewoon iets vaker wassen dan hoef je geen hele kamer vol wasmanden te hebben.

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij hebben gewoon een wasmand voor de bonte was ( licht en donker door elkaar ik zoek dat uit als de mand vol zit en ik ga wassen ) en een stapel voor de 60 graden was ligt ernaast. dat is elke dag een volle machine, dus die gaan elke morgen hup de machine in. als ik de bedden verschoon dan was ik die meteen weg. ik heb geen idee waarom iemand nou een hele kamer vol met wasmanden moet hebben.

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik dacht dat heb jij vast geen kinderen! Dus toch.. hoe doe je dat?
    Wij zijn nog 'maar' met z'n drieen maar moet toch zeker wel elke dag wassen!

6. Ik krijg dat geeneens gevuld zoveel wasmanden, ik was elke dag.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb 2 wasmanden, 1 voor wit en de ander voor gekleurd en sorteer het dan uit op 60 of 30/40 graden.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik bewaar nooit vieze was... hier gaat alles direct de machine in om het te wassen... we hebben ook 1 wasmand....

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook maar 1 wasmand en wel op de badkamer. Kleine moeite om te sorteren voordat je gaat wassen.
    Ik moet er zelf eerlijk gezegd niet aan denken om een wasmand of meerdere met vuile (soms ruikende en vochtige) was op de slaapkamer te hebben, maar dat moet ieder natuurlijk voor zichzelf weten.

Moeilijk om te zeggen waar je al die wasmanden dan moet laten.

10. Vochtige was gaat eigenlijk nooit de wasmand in. En als ik vochtige was heb, gaat dat de wasmand in die in de badkamer staat.. Met handdoeken, vaatdoeken en spuugdoekjes!

11. Oh en die andere wasmanden staan in de computer/logeerkamer..
    Dat is een btje een van alles wat kamer :p !
    Ga niet met wasmanden op mn slaapkamer staan

12. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Hier 1 wasmand in de bijkeuken (naast wasmachine en droger) waar ik alles in gooi.. sorteren doe ik wanneer het de wasmachine ingaat.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou wij hebben nogal wat wasmanden :p
    1 in de badkamer beneden, 1 op onze slaapkamer, 1 op de badkamer boven, en op beide kinderkamers 1.
    Van die zwarte,gevlochten manden. Zijn erg mooi!
    En nog 1 bij de wasmachine, daar doe ik de schone was in en vouw ik de was op.

14. Ja ik heb ook 1 wasmand in onze slaapkamer en 1 in de babykamer.
    Maar die gebruik ik eigenlijk heeel weinig. 9/10x gooi ik het gelijk in de goede wasmand in het hok..

15. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb er hier drie nu nog in de badkamer
    een voor de lichte was een voor de donkere en een voor de handdoeken..
    dadelijk gaan ze naar zolder daar word er dadelijk gewassen gevouwen en gestreken

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ga jij eerst alle manden bij langs als je wilt wassen?

17. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Zo doe ik dat ook:D En ik was elke dag om het bij te houden

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    heb je geen vaste kasten?
    Wij hebben in ons nieuwe huis in elke kamer een vaste kast en gaan daar wasmanden in zetten..

19. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb één wasmand in de badkamer staan en daar gaat alle vuile was in.
    De natte handdoeken/washandjes/vaatdoekjes hang ik eerst even over de badrand/radiotor om ze droog te laten worden, ik heb geen zin in al die natte troep op andere droge was.

Als ik ga wassen (en dat gebeurt hier zeker elke dag, soms 2 wassen) dan sorteer ik de was in de badkamer zelf.
    Ik heb dan wel een extra wasmand om het in te doen als ik het naar zolder breng naar de wasmachine.
    De was die opgevouwen moet worden gaat in een waszak.
    De was die gestreken moet worden sorteer ik in 2 stapel wasmanden. Die zijn meestal dezelfde dag alweer leeg omdat de was dan alweer in de kasten ligt.
    Deze wasmanden en waszak staan standaard naast de wasmachine, maar nemen ook niet zoveel plek in.
    Maar een hele voorraad wasmanden voor vuile was lijkt me vreselijk!

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik heb 4 wasmanden:

witte was
    gekleurde was
    donkere/zwarte was
    handdoeken (die eerst gedroogd worden)

ik vond het niet erg om alles uit te zoeken, maar ik heb veel wasmanden om dat ik al (te) vaak iets wits in de donkere/zwarte was gehad heb. bijgevolg: 1 witte en 1 grauwe sok :(

voor ik het in de wasmachine doe, kijk ik het na of alles leeg is (geen schroeven, nagels, kauwgum, etc) en of het goed gesorteerd is.

Deel Deze Pagina