Hoi Dames, Ben me aan het orienteren voor een matrasje voor in het ledikant. Mijn kerel heeft een ledikant gemaakt, voor een matras van 60x120. Nu is er met Wij een foldertje van de prenatal meegekomen. Daar staat een matras in, maar ik heb echt geen idee waar ik op moet letten bij kindermatrasjes. Graag jullie adviezen/ervaringen
Bij de babydump hebben ze 4 verschillende. Mij viel vooral de aerosleep op omdat de baby door kan ademen als deze op zijn buikje draait. 1 er onder was hetzelfde matrasje maar dan zonder aerosleep en dan nog 1 van een ander soort schuim waarbij de hoes niet doorgestikt was (dus bij veel draaien kan die losschieten) en nog een hele simpele voor in een campingbedje ofzo. Ik vond de keuze dus wel meevallen en tsja, bij een aanstaande moeder aankomen met "Hier kunnen ze doorheen ademen" maakt de keuze al snel makkelijk Enige nadeel hiervan was wel dat je ook speciale hoeslakentjes nodig hebt anders neemt de werking ook af.
Aerosleep klinkt leuk, maar is erg duur. En er is nooit bewezen dat het bij baby's echt effect heeft! Dus, ik zou er niet aan beginnen.. Ook heeft een binnenveringsmatras weinig nut, omdat een kindje heel weinig weegt. Zo'n matras heeft pas zin vanaf een kilo of 30-40. Een gewoon schuim/latex matras van ongeveer 10 cm dik voldoet prima. Wij hebben de VYSSA SKÖNT van ikea. Je kan er bij ikea ook een dun dekmatrasje voor er overheen kopen zodat eventuele vlekken niet gelijk op de matrasje komen. Ook is de hoes wasbaar. Ik zou me niet allerlei dure dingen aan laten smeren in de winkels...
wij zaten ook met die vraag, en hebben nu uiteindelijk "Fenne" van leen bakker genomen. Kost nu 32,99 ipv 39,99. We hebben deze genomen, omdat we er niks raars over hebben gelezen. En mijn mening is dat de fabrikanten wel aan bepaalde eisen moeten voldoen die voor een matras van toepassing zijn. Vooral voor baby's. En duur is niet altijd autom beter. Als mensen andere ervaringen met "Fenne" hebben, hoor ik dat ook graag.. Succes met je aankoop!
nee weet ik ook niet, misschien dat ik er wel een losse hoes bij kan krijgen, dan scheelt dat natuurlijk ook alweer Word het matras ook niet zo vies...
Gewoon een normaal matrasje, met een wasbare hoes, is prima. Het hoeft ook niet heel dik te zijn, maar moet wel goed passen in je ledikant (geen opstaande randjes maar ook geen ruimte over). Dan zit je wel goed