Dit. Ik ga dus naar het crematorium. Of als de kinderen anders besluiten in een kist de aarde in alwaar mijn lichaam opgegeten wordt door beestjes enzo. Edit: ik heb jaren geleden een bijna dood ervaring gehad toen ik heel erg ziek was. Een van de mooiste momenten in mijn leven, heel bijzonder. Toch geloof ik ten stelligste dat het ophoudt na de dood, wat ik heb gezien is in mijn beleving het moment tussen leven en sterven. Daarna is er niks meer denk ik.
Voorwaar, degenen die ongelovig zijn onder de Lieden van de Schrift en de veelgodenaanbidders zullen in het vuur van de Hel eeuwig levenden zijn. Zij zijn degenen die de slechtste schepsels zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier wel moeite mee heb. Als er een hel bestaat, heb ik juist liever dat ik daar terecht kom omdat het mijn keuze is geweest om niet te geloven, dan dat ik daar terecht kom omdat mijn ouders mij iets hebben opgelegd. Ik heb er niet om gevraagd om gedoopt te worden, en ik was liever 'volledig ongelovig' geweest en zelf verantwoordelijk voor mijn keuzes. Maar nu behoor ik in jouw ogen tot een van de slechtste schepsels omdat ik het niet eens ben met een keuze van mijn ouders?
Waarom ik ook niet kan geloven in één bepaalde godsdienst is omdat het A onwijs cultureel bepaald en redelijk regio gebonden is en B wat gebeurde er dan met mensen voor de opkomst van die specifieke godsdienst. Mensen bestaan al veel langer dan er godsdiensten zijn, maar ook toen gingen mensen dood. Ik zou overigens redelijk kwaad zijn als na mijn dood blijkt dat er wel een almachtige god/godin/goden is/zijn. Dan hebben ze er toch redelijk een potje van gemaakt, ik zou dan toch wel willen weten wat het idee er achter is om miljarden kinderen en volwassenen in een leven vol lijden te zetten.
ho, wacht! dit is niet van mij : bovenste is van Imoeder. Zij geeft de moslimvisie hierop en Juul 75 zei dat er dan volgens de Koran voor de andersgelovigen (christen, jood etc) een hel was. ik heb daarna geprobeerd of dat anders uitgelegd kon worden Ik geloof nl dat iedereen bij God terecht komt. Leuk he? die citaten?
Helemaal dit. Misschien is er wel een God, Goden .. Godinnen (hehe) , maar ik geloof niet in de vorm van Islam of Christendom dat we moeten leven volgens wetjes en regeltjes. Ik vind dat te menselijk. Daarnaast wil ik inderdaad ook God/goden/godinnen wel vragen waar de F ze mee bezig zijn en/of hopen te bereiken met hun verschrikkelijke ziektes en trauma's die ze 'hun kinderen' aandoen en laten meemaken.
nee, het citaat kwam van Imoeder, Juul 75 gaf daarop te kennen dat dat met weer een andere post van Imoeder tegenstrijdig was en ik probeerde uit te leggen dat je het citaat uit de Koran op 2 verschillende manieren kunt lezen. En ja, dan zijn de gedoopte ongelovigen inderdaad gedoemd, maar daar kan ik niks aan doen natuurlijk, aangezien het een citaat uit de Koran is. Ik ben Christelijk, dus gebruik de Bijbel.
Ik kon het me al moeilijk voorstellen, heb jouw berichten over geloof vaker gezien en ondanks dat ik niet in God geloof herken ik wel veel in jouw normen en waarden. Vandaar dat ik het al niet kon rijmen
Ik geloof dan niet in god, maar wel in dat je geest blijft bestaan. Maar wij zijn niet gelovig opgevoed. Mijn pake (opa) is jaren geleden overleden, mijn mama zat aan zijn bed en was erg verdrietig natuurlijk. Ineens begint mijn opa te lachen en zegt tegen mijn moeder, Co hoor je dat, die mooie muziek. Wat hoort dat mooi en wat een mooi licht. Zo lachend en blij is hij heen gegaan, met de hand van mijn moeder in de zijne. Dus, ondanks dat ik niet geloof. Weet ik hierdoor dat er zeker wel iets moois komt. Is dat god, tja dat weet ik niet. Komt het weg omdat de geesten uit zijn verleden (vader, moeder ed) op hem wachten? (Ook dat weet ik niet, maar geloof ik wel. We weten het pas op ons moment daar, maar ik ben hierdoor niet bang voor de dood. Alleen bang om mijn kinderen en familie achter te laten voor hun verdriet.
Ik geloof niet in God maar ik denk dat er wel iets met je geest gebeurd. Het enigste waar ik bang voor ben en waarmee ze me makkelijk bang kunnen maken is reincarnatie. Stel je voor dat ik terug kom in de middeleeuwen en als heks word gemarteld en levend verbrand. Afschuwelijk. Ik heb verhalen gelezen over kinderen en hun vorige levens en het kwam behoorlijk geloofwaardig over. Ik hoop alleen dat het niet waar is. Ik geloof hier zelf ook niet in maar toch maakt het me bang haha.
Ik geloof in God en geloof dat ik na mijn dood bij hem kom. Noem het de hemel, een plek zonder pijn, verdriet etc. Omdat God liefde is en in de hemel alleen God is. Het lied van @Chocoladekoekje verwoord het heel mooi.
De dood is voor mij een slaapstand/ruststand.Tot de hele wereld naar de mallemoer gaat en er niks meer is.Dan maakt Allah alle doden wakker en worden ze berekend op hun goede/slechte daden.Daarna gaat iedereen naar zijn bestemming om eeuwig te leven.Dat kan het paradijs zijn of de hel.Ik geloof:In Allah ,de engelen,dag des oordeels en dat er het mooie en eeuwige leven is.Dat geeft mij troost.Als ik doodga wacht er iets nog mooiers.En je wordt met je geliefden herenigd.Vroeger was ik bang voor de dood maar nu niet meer.
Ik hoop dat ik terug kom, dat ik terug kom als een kat, heerlijk! Met een fijn huisje, lekker jagen en rondrennen en heerlijk warm thuis slapen de hele dag, behoefte doen, eten, geen zorgen niks, en toch de vrijheid... heerlijk! Nee grapje natuurlijk, maar ik zou ‘t niet erg vinden... ik denk zeker dat er wat is naar de dood, we leven idd hier niks voor niks, we zweven rond in het universum met weet ik hoeveel planeten en melkwegstelsel, we zijn gemaakt van sterrenstof, als wij in de ruimte zitten, waar zit de ruimte dan in? Ik vraag me dat zo vaak af hè? Ik ben ook niet bang voor de dood, maar denk wel dat ‘t na de dood geen einde betekend..
Na mijn dood blijven de miljarden atoompjes waaruit ik bestond bestaan en gaan ze deeluitmaken van andere vormen. Ik zelf zal na mijn dood simpelweg gewoon ophouden te bestaan,maar sommige van de bouwstoffen waaruit ik ooit bestond gaan eeuwig door en eindigen misschien heel toevalligerwijs wel weer een keer in een heel ver nazaat. Dit vind ik wel een vrolijk idee! Verder heb ik er "vrede" mee dat er voor mij niets bestaat na de dood en ik dus niemand meer zal terugzien. Toch ben ik stiekem wel eens jaloers op mensen die er heilig van overtuigd zijn om na hun dood weer herenigd te worden met hun geliefden. Dat zou wel heel erg fijn zijn. Helaas kan ik mezelf hier op geen enkele manier in laten geloven.
Ik ben ook christen maar bovenstaande geloof ik niet. De enige weg tot God de Vader is door Jezus en ik geloof dat als je hem verwerpt/ niet erkend je dus na je dood niet bij God zult zijn en dus niet verder leeft met Hem. Hoe dat precies zal zijn weet ik niet. Wel weet ik dat Hij naast liefde ook rechtvaardig is. Als ik dood ga ga ik naar Hem. Dan begint het echte leven pas en ik geloof dat de hemel veel meer is dan alleen bij zijn troon Hem te staan prijzen evengoed geniet ik van mijn leven nu en mijn gezin!. Geloven betekent voor mij helemaal niet veel regeltjes houden , het geeft juist heel veel vrijheid ,het is de basis van.mijn bestaan, zonder Hem zou ik niet willen leven.
Ik ben wel gelovig opgevoed, maar we doen niet veel meer met het geloof. In de zin van naar de kerk, bidden etc. Mijn zoon zit op een gereformeerde school en hierdoor merk ik dat we wel meer met het geloof bezig zijn. Tegen onze zoon zeggen we altijd dat mensen na hun dood in de hemel komen. Ik geloof dat er meer is dan aarde.
Misschien een geruststelling voor je, maar je wordt niet opgegeten door beestjes enzo dat hoor je heel vaak maar dat gebeurt absoluut niet. En dan ga ik er van uit dat je begraven bent zoals het hoort, zo'n 50 cm onder de grond. Daar komen geen pieren en beestjes