Ik heb werkelijk geen idee! Ik hoop ergens dat het niet eindigt ... maar wellicht is het beter wanneer het wel eindigt bij de dood. Ik zal het in ieder geval zeker mee gaan maken ... maar hoop nog een hele poos van dit aardse leven te mogen genieten.
Vind je dat niet eng? Ik vind dat een hele enge gedachte waardoor ik echt schrik heb om dood te gaan. Ik twijfel, weet het niet. Hoop dat er meer is.
Ik heb hetzelfde als jij. Ik vind de gedachte dat er niets is doodeng. Maar ik kan mezelf nou eenmaal niet dwingen om iets anders te geloven.
Wat vind je er eng aan? Je bent er dan gewoon niet meer. Het idee dat er nog iets meer zou zijn of dat je 'geest' ergens naar toe gaat, vind ik veel beangstigender. Dat lijkt me erg traumatisch als je weet dat je dood bent en verder moet gaan
Naar hetzelfde waar je was voordat je geboren bent Geloof wel in energieën, er is een hoop dat je niet altijd ziet maar er wel is
Ik de k dat als we dood zijn gewoon weg zijn inderdaad, het enige dat overblijft is je lichaam en verder niets!
Ik vind al die verhalen van allerlei religies vele malen enger hoor. Gezien de verdeling over de wereld is 1 ding zeker: rond 2/3 van de mensheid heeft het bij 'het verkeerde eind' qua religie. Uiteindelijk zal maar 1 van al die verhalen waar zijn, en heeft de overgrote deel van de mensen een groot probleem. Heb je je hele leven geweid aan een religie, blijk je bij de verkeerde God te zitten, word je afgestoot/verdoemd/naar de hel. Weet ik veel.. Geef mij maar gewoon licht uit en klaar. Dan valt er ook niks te beleven waar je bang voor hoeft te zijn.