waar denk jij naartoe te gaan na je dood?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 20 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ik heb werkelijk geen idee! Ik hoop ergens dat het niet eindigt ... maar wellicht is het beter wanneer het wel eindigt bij de dood. Ik zal het in ieder geval zeker mee gaan maken ... maar hoop nog een hele poos van dit aardse leven te mogen genieten.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Vind je dat niet eng? Ik vind dat een hele enge gedachte waardoor ik echt schrik heb om dood te gaan.

Ik twijfel, weet het niet. Hoop dat er meer is.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Ik heb hetzelfde als jij. Ik vind de gedachte dat er niets is doodeng. Maar ik kan mezelf nou eenmaal niet dwingen om iets anders te geloven.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat vind je er eng aan? Je bent er dan gewoon niet meer. Het idee dat er nog iets meer zou zijn of dat je 'geest' ergens naar toe gaat, vind ik veel beangstigender. Dat lijkt me erg traumatisch als je weet dat je dood bent en verder moet gaan

palmie37 vindt dit leuk.
  5. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.052
    3.697
    113
    Naar hetzelfde waar je was voordat je geboren bent :p

Geloof wel in energieën, er is een hoop dat je niet altijd ziet maar er wel is :)

6. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    + 1

7. TempusFugit

TempusFugit Actief lid

16 sep 2017
    164
    331
    63
    Vrouw
    Ik kan me helemaal vinden in de tekst van Chocoladekoekjes, aan het begin van dit topic.

8. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik de k dat als we dood zijn gewoon weg zijn inderdaad, het enige dat overblijft is je lichaam en verder niets!

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind al die verhalen van allerlei religies vele malen enger hoor.

Gezien de verdeling over de wereld is 1 ding zeker: rond 2/3 van de mensheid heeft het bij 'het verkeerde eind' qua religie. Uiteindelijk zal maar 1 van al die verhalen waar zijn, en heeft de overgrote deel van de mensen een groot probleem. Heb je je hele leven geweid aan een religie, blijk je bij de verkeerde God te zitten, word je afgestoot/verdoemd/naar de hel. Weet ik veel..

Geef mij maar gewoon licht uit en klaar. Dan valt er ook niks te beleven waar je bang voor hoeft te zijn.

Marchella, yaro en Louise11110 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina